Visby/Gotland

Rauken79

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2006
Ort
Visby
Hoj
Kawasaki Z1000 -09 och Kawasaki 250 -14
vet ej om jag jobbar eller ej. Skulle vara kul annars.
 

Kristian.gbg

オートバイ
Gick med
6 Sep 2008
Ort
Göteborg
Hoj
-08, Kawasaki ER-6F ABS
Aktivitet - Bowling :)

Är det några eller någon som skulle känna för en bowling nån dag. kan vara najs att göra något kul nu när det inte e hojsäsong. :)
 

petolvan

Kejsare, Kung OCH Michael Jackson
Gick med
21 Jan 2010
Ort
Värmdö
Hoj
Bensindriven
När vankas första körningen? Kan inte bärga mig för hojsäsongen. Har inhandlat fiddys och crossar för att stoppa abstinensen men det hjälper inte! :gnissla
 

Zoraxx

Rastlös och lyckligtvis galen
Gick med
2 Mar 2010
Ort
Åre
Hoj
Yamaha R6 street/stunt, Yamaha R6 (såld), Yamaha WR 400F motard (såld)
Ingen som åker nu? Jag har fått i dubb i däcken så nu ska motarden rulla endurofälgar. Tänkte åka i eftermiddag en sväng och se hur bra bett det blir så får man leka mer te helgen kanske.
 

Tanja

Guest
God fortsättning på det nya året!

Kristian.gbg: Det kommer bli filmkväll med ett härligt gäng mc folk, dock inte förrän i februari.

petolvan: Första körningen för min del blir så fort det inte är så mkt snö på vägarna *längtar* Har redan startat den ett par ggr och längtat efter att få köra.

Zoraxx: Hade inte du flyttat till fastlandet?
 

Tanja

Guest
Min mormor dog igår :( Det blir begravning den 29 jan i Finland, vilket innebär att det blir ingen mc mässa för min del :(
 

Tanja

Guest
Min mormor var en glad liten dam nästan 93 år ung. Visst är det jobbigt när någon i ens närhet går bort, men vi har alla det ödet framför oss. Hon fick ett långt och lyckligt liv. Hon var "bara" dålig i en månad innan hon dog.
Jag har lovat min mamma att jag ska hålla tal på begravningen (mamma ville så gärna att jag skulle göra det). Sen insåg jag att de måste juh hållas på finska :O Så nu håller jag på att fin justera min finska :)
 

Rauken79

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2006
Ort
Visby
Hoj
Kawasaki Z1000 -09 och Kawasaki 250 -14
Min mormor var en glad liten dam nästan 93 år ung. Visst är det jobbigt när någon i ens närhet går bort, men vi har alla det ödet framför oss. Hon fick ett långt och lyckligt liv. Hon var "bara" dålig i en månad innan hon dog.
Jag har lovat min mamma att jag ska hålla tal på begravningen (mamma ville så gärna att jag skulle göra det). Sen insåg jag att de måste juh hållas på finska :O Så nu håller jag på att fin justera min finska :)

Beklagar!
 

Tanja

Guest
Åh, vad jag LÄNGTAR till våren... Jag startade upp hojen idag, snacka om att strö salt i såren... Nu vart man bara ännu mer sugen på att köra hoj :gnissla

Hur gör ni andra för att dämpa ner hoj suget?! :va
 

Kristian.gbg

オートバイ
Gick med
6 Sep 2008
Ort
Göteborg
Hoj
-08, Kawasaki ER-6F ABS
Åh, vad jag LÄNGTAR till våren... Jag startade upp hojen idag, snacka om att strö salt i såren... Nu vart man bara ännu mer sugen på att köra hoj :gnissla

Hur gör ni andra för att dämpa ner hoj suget?! :va
hehe jo hade inte varit dumt med att få köra lite. man sitter och läser på SH för att dämpa suget samt kollar lite filmer på youtube som folk har lagt upp :)
och jag är juh fortfarande arbetslös så e trist att inte att kunna köra hojen. blir en del bil dock i brist på annat :)
 

Rauken79

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2006
Ort
Visby
Hoj
Kawasaki Z1000 -09 och Kawasaki 250 -14
nu finns de ju tid att skruva hoj (beställa massa onödiga saker till hojen på ebay) mm
Sen finns ju gott om filmer mm att kolla in men jag blir f-n bara mer sugen av att se filmer tycker jag. Sen blir det ju mässa om 2 veckor... man får ju åka dit och dregla lite efter en ny hoj. haha
 

Zoraxx

Rastlös och lyckligtvis galen
Gick med
2 Mar 2010
Ort
Åre
Hoj
Yamaha R6 street/stunt, Yamaha R6 (såld), Yamaha WR 400F motard (såld)
Åh, vad jag LÄNGTAR till våren... Jag startade upp hojen idag, snacka om att strö salt i såren... Nu vart man bara ännu mer sugen på att köra hoj :gnissla

Hur gör ni andra för att dämpa ner hoj suget?! :va

Jag kör ;-) Satt på sommardäcken och lekte hjullyft genom stan. Sen kom d lite grus och is så då fick man hänga ut benet och låta bakhjulet kliva ur spår ;-) Se om d håller sig varmt Lr om d kommer mer snö. Är skönt om ja slipper sätta på vinterdäck igen.
BTW Ja är tebax på ön igen, hur länge d vet man aldrig.

Någon mer som vill ruska av sig vinterdammet och bara chilla och leka lite så hör av er 073 580 33 88. Ja kör imorrn om d e plusgrader. Troligtvis dagen efter det me, den efter det me om ja länner mig själv :p
 
Last edited:

Kristian.gbg

オートバイ
Gick med
6 Sep 2008
Ort
Göteborg
Hoj
-08, Kawasaki ER-6F ABS
Jag kör ;-) Satt på sommardäcken och lekte hjullyft genom stan. Sen kom d lite grus och is så då fick man hänga ut benet och låta bakhjulet kliva ur spår ;-) Se om d håller sig varmt Lr om d kommer mer snö. Är skönt om ja slipper sätta på vinterdäck igen.
BTW Ja är tebax på ön igen, hur länge d vet man aldrig.

Någon mer som vill ruska av sig vinterdammet och bara chilla och leka lite så hör av er 073 580 33 88. Ja kör imorrn om d e plusgrader. Troligtvis dagen efter det me, den efter det me om ja länner mig själv :p
Fusk!!!! ;)
 

Tanja

Guest
I början av februari så ska jag ta fram hojen :)
Då hänger jag gärna med och kör :):banana

Jag kör ;-) Satt på sommardäcken och lekte hjullyft genom stan. Sen kom d lite grus och is så då fick man hänga ut benet och låta bakhjulet kliva ur spår ;-) Se om d håller sig varmt Lr om d kommer mer snö. Är skönt om ja slipper sätta på vinterdäck igen.
BTW Ja är tebax på ön igen, hur länge d vet man aldrig.

Någon mer som vill ruska av sig vinterdammet och bara chilla och leka lite så hör av er 073 580 33 88. Ja kör imorrn om d e plusgrader. Troligtvis dagen efter det me, den efter det me om ja länner mig själv :p
 

Rauken79

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2006
Ort
Visby
Hoj
Kawasaki Z1000 -09 och Kawasaki 250 -14
Så nu var hojen inlämnad för service och fixa till nycklar. Nu e det bara att vänta på att snön/isen försvinner och att hojen blir klar.

Någon mer än jag som drar iväg på mässan den 27-30/1?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top