Visby/Gotland

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
Är det sant att det bara finns en bra Bilkörskola och de andra suger? och vilken är det isf. tänkte jag skulle ta Bkort. lol har inte tagit det.

Jag och en polare gick på Gotlands Trafikskola, intensiv kurs. Jag tyckte att dom lärarna som jag hade var kanon, mkt trevliga och och bra, inga idioter med andra ord :tummenupp

Det var för B-kortet.

här haru en länk till deras sida. Jag rekomenderar dom från egen erfarenhet iaf =)

http://14025.str.se/Personal/
 

JohneJ

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2009
Ort
Visby
Hoj
Triumph Street Triple -08
Är det sant att det bara finns en bra Bilkörskola och de andra suger? och vilken är det isf. tänkte jag skulle ta Bkort. lol har inte tagit det.

Jag tog mitt B-kort för en massa år sedan på Nilssons körskola och var mycket nöjd med dem. När jag tog hojkortet valde jag Gotlands trafikskola och kan verkligen rekommendera dem, sjukt bra bemötande och jättebra instruktörer.
Jag körde dock teorin på egen hand så de kurserna kan jag inte säga något om.
 

Tomas TL1000R

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2010
Ort
Romakloster
Hoj
Suzuki TL1000R-00
Onsdagar över 60 (km/h) "lysande idè!

Jag tycker det vore skitkul att träffas några tappra ryttare o ta en repa i 60+. Har varit med på hamnen men tröttnade fort på det otroligt sega tempot. Sedan är det aldrig fel att träffa nya bekantskaper, räkna med mig. Det var shell slitevägen du menade?:tummenupp
 

JohneJ

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2009
Ort
Visby
Hoj
Triumph Street Triple -08
Jag tycker det vore skitkul att träffas några tappra ryttare o ta en repa i 60+. Har varit med på hamnen men tröttnade fort på det otroligt sega tempot. Sedan är det aldrig fel att träffa nya bekantskaper, räkna med mig. Det var shell slitevägen du menade?:tummenupp

Låter som en bra idé. Jag kan tänka mig att hänga på, men är inte intresserad av att bränna runt som ett svin i 150 km/h+. Har varken hoj, erfarenhet eller intresse för det :tungan
 

Rauken79

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2006
Ort
Visby
Hoj
Kawasaki Z1000 -09 och Kawasaki 250 -14
Ja det är shell sliteväg som vi samlas. När det drar igång i år vet inte jag iaf. Fr nog vänta på lite varmare väder iaf. Jag ska hem i veckan och få ihåp min hoj för att sedan sälja den för att byta upp mig lite.
Köra som svin gör vi inte men lite snabbare än de på hamnen. haha
Alla är så välkomna så!
 

Visby

Broken strings
Gick med
15 Apr 2009
Ort
Visby
Hoj
Suzuki 750
En påminnan inför lördagen... Kom o håll mig och de andra sällskap :tummenupp

Gratis HLR , L-ABC utbildning på Gotland 13/3

--------------------------------------------------------------------------------

Då första kursen blev fullbokad kommer här en ny chans....

Gratis utbildning den 13 mars kl 9.00 - 16.00 för SMC-medlemmar

Mer info och anmälan hittar ni under
www.svmc.se/gotland, school, fortbildning

Först till kvarn.....
 
Last edited:

Zoraxx

Rastlös och lyckligtvis galen
Gick med
2 Mar 2010
Ort
Åre
Hoj
Yamaha R6 street/stunt, Yamaha R6 (såld), Yamaha WR 400F motard (såld)
Vi som e helt gröna inom mc-svängen o knappt har koll på va smc är kan vi dyka upp o kolla? Är det tänkt man ska rulla dit cykeln oxå?
 

Rauken79

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2006
Ort
Visby
Hoj
Kawasaki Z1000 -09 och Kawasaki 250 -14
Vi som e helt gröna inom mc-svängen o knappt har koll på va smc är kan vi dyka upp o kolla? Är det tänkt man ska rulla dit cykeln oxå?

Cykeln behöver du inte ha med. Är en vanlig L-HLR kurs. Bra att ha när olyckan är framme. HLR på dun hoj får du fixa själv!
Gå in under http://www.svmc.se/
och kolla vad smc är. (Jag orkar inte och har inte tid just nu att sriva vad de gör mm).

Tyvärr komer jag ej med denna gång heller pga arbete som kallar....
/F
 

Visby

Broken strings
Gick med
15 Apr 2009
Ort
Visby
Hoj
Suzuki 750
håller med föregående talare,
alltid bra att kunna HLR om olyckan är framme....:nurse

dock har sista anmälningsdatum passerat insåg jag just på smc´s hemsida, så PM.a mig om intresse finns...
 
Last edited:

Waislo

Medlem
Gick med
29 Sep 2006
Ort
Visby
Hoj
1993 Yamaha XT 600
Ja det är shell sliteväg som vi samlas. När det drar igång i år vet inte jag iaf. Fr nog vänta på lite varmare väder iaf. Jag ska hem i veckan och få ihåp min hoj för att sedan sälja den för att byta upp mig lite.
Köra som svin gör vi inte men lite snabbare än de på hamnen. haha
Alla är så välkomna så!



måste klura lite nya kurviga vägar , så förslag välkomnas gärna
 

Zoraxx

Rastlös och lyckligtvis galen
Gick med
2 Mar 2010
Ort
Åre
Hoj
Yamaha R6 street/stunt, Yamaha R6 (såld), Yamaha WR 400F motard (såld)
Nån som kört någe ännu? Jag rullade lite igår, gruset var spännande o isen respektingivande men att bara höra ljudet o rulla runt lite var kul.
 

Rauken79

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2006
Ort
Visby
Hoj
Kawasaki Z1000 -09 och Kawasaki 250 -14
nej men jag funderar på att åka till garaget och montera ihop min o se om den startar. Börjar bli dax för besiktning. Tror den blir lättare att sälja nybesiktigad oxå.
 

Waislo

Medlem
Gick med
29 Sep 2006
Ort
Visby
Hoj
1993 Yamaha XT 600
8 April ska ja besikta så de får bli premiärturen då... Äntligen!!
 

Kordit

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2009
Ort
Inte Visby men KalkstensHawaii
Hoj
2000, Honda X11
Ja det är shell sliteväg som vi samlas. När det drar igång i år vet inte jag iaf. Fr nog vänta på lite varmare väder iaf. Jag ska hem i veckan och få ihåp min hoj för att sedan sälja den för att byta upp mig lite.
Köra som svin gör vi inte men lite snabbare än de på hamnen. haha
Alla är så välkomna så!

Jag hänger på. Man skulle ju kunna se till att målet blev det samma som de nere på hamnen, kaffe och skitsnack är både gott och kul ( i nämd ordning ).

Vi som e helt gröna inom mc-svängen o knappt har koll på va smc är kan vi dyka upp o kolla? Är det tänkt man ska rulla dit cykeln oxå?

Ett tips är att dyka upp med hoj den 3e maj på go-cart banan, för lite BKK Knix.
 
Last edited:

Rauken79

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2006
Ort
Visby
Hoj
Kawasaki Z1000 -09 och Kawasaki 250 -14
Ja jag kommer då var på gokartbanan och stå med gul väst. Ska bara se till att sälja och köpa ny innan dess... börjar bli ont om tid bara.
 

Waislo

Medlem
Gick med
29 Sep 2006
Ort
Visby
Hoj
1993 Yamaha XT 600
påställd försäkrad o besiktning imorrn, verka som säsong 2010 är väldigt nära nu:banana
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top