Visir-imma?

PeGe

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Isaac Sonic 2008
Börjar bli ruggigt trött på att mitt visir immar igen i alla möjliga väder.
Har en Shoei Raid, om det nu spelar nån roll...

Någon som har några tips på hur man kan lösa detta?
Finns det nån sjysst spray eller liknande att köpa?

Uffe Gotland

för mycket jobb och för lite köra
Gick med
9 Dec 2003
Hoj
Suzuki GSXR1100W -93
Jag brukar ta någon droppe diskmedel och gnida ut det på visiret, sedan torkar man med en luddfri trasa tills det är siktklart. Det brukar fungera rätt bra och är billigt. Sedan finns det ju olika preparat som man kan köpa och som bygger på samma princip.
Det mest effektiva är dock imfria visir som är dyra men bra, om man nu inte är snål som jag ...

Kevorkian

Lachryma Christi
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
0 bhp
Köp ett imskydd. Kostar ca 150:-. Har själv en Raid och köpte ett nyligen. Fungerar bra faktiskt. Mc-varuhuset kan nog ha.

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Sån där andingsmask kanske är nåt att tänka på. Har aldrig provat själv, men funderar på att köpa en, då jag också börjar tröttna på att visiret immar igen när man börjar blir svettig och jävlig... =O)

Creeed

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2004
Hoj
KTM 690 smr -08
PeGe skrev:
Börjar bli ruggigt trött på att mitt visir immar igen i alla möjliga väder.
Har en Shoei Raid, om det nu spelar nån roll...

Någon som har några tips på hur man kan lösa detta?
Finns det nån sjysst spray eller liknande att köpa?

Hej!
Har oxå en shoei Raid och upplever att den immar igen ganska lätt, så var å hörde mig för om det igår. Antingen så kan man köpa till ett immfritt pinnlock-visir, ska tydligen vara bra men kostade typ 500 spänn (Yamahacenter) så jag la ner. Men nu ser jag att nån hittat ett för 150, bra pris! Började fundera på om ett nässkydd kunde hjälpa, i och med att utandningsluften styrs bort från visiret. Inte prövat det än dock. Spray är jag osäker på, visiren är väl redan behandlade? Någon annan som vet?

Last edited:

Kevorkian

Lachryma Christi
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
0 bhp
Creeed skrev:
Hej!
Har oxå en shoei Raid och upplever att den immar igen ganska lätt, så var å hörde mig för om det igår. Antingen så kan man köpa till ett immfritt pinnlock visir, ska tydligen vara bra men kostade typ 500 spänn (Yamahacenter) så jag la ner. Men nu ser jag att nån hittat ett för 150, bra pris! Började fundera på om ett nässkydd kunde hjälpa, i och med att utandningsluften styrs bort från visiret. Inte prövat det än dock. Spray är jag osäker på, visiren är väl redan behandlade? Någon annan som vet?

Det var nässkyddet jag menade.

Esquina

HV71 Svenska mästare 2004!!!
Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Ingen längre
Som sagt så finns det spray... det är nog också det smidigaste om man inte vill punga ut med alltför mycket pengar.

MoosE

Uppsala RoadRunners
Gick med
17 Jul 2003
Hoj
SÅLD....:(
tvätta visiret med yes diskmedel... fungerar bäst.

såna där sprayer funkar ca 20minuter sen immar det igen lika mycket ändå...

det tycker i alla fall jag..

/Roger.

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
Kevorkian skrev:

Sånt har jag i min Z-One, har iofs alltid haft det i hjälmen så jag vet inte hur det är utan. Men även om man har ett sånt så kan det imma igen.
Eller så håller man andan :hihi

Kevorkian

Lachryma Christi
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
0 bhp
$noop skrev:
Sånt har jag i min Z-One, har iofs alltid haft det i hjälmen så jag vet inte hur det är utan. Men även om man har ett sånt så kan det imma igen.
Eller så håller man andan :hihi

Jorå, även med ett sånt skydd kan det imma. Men jag upplever det som att det blivit mycket bättre sen jag skaffade ett. Komplettera med Yes diskmedel så har man ett ganska så effektivt imskydd :tummenupp

PeGe

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Isaac Sonic 2008
Sådär ja, då har man investerat i ett nässkydd. Mycket riktigt så var de sk. "imfria" glasen inte direkt billiga, så det blev å testa den billigare lösningen.
Förhoppningsvis så funkar det...

Tackar för tipsen!

pageer

-
Gick med
22 Aug 2003
Hoj
Ducati 750 ss -97, Honda GL1000 -79
Köp imskyddet från fogcity på mc varuhuset (sthlm)! Det använder jag på min raid och det fungerar helt perfekt... aningens dyrt bara. Nässkyddet hjälper absolut ingenting.

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850
Kör med FogCity oxå, helnöjd! Finns tydligen en variant som är fotokromatisk, jag har den enklare varianten. Bättre att investera en gång och vara av med problemen än att köpa imskydd och inte bli nöjd. Enda nackdelen ska vara mörkerkörning, dvs mer reflexer, men jag har inte märkt nåt direkt. En firma vid Lindhagensplan har FogCity oxå, kanske billigare?
/Hasse

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...