Visir-imma?

McRae

Radical Riders
Gick med
23 Jan 2004
Hoj
KTM 625 SMC -04
Som någon skrev: nässkyddet funkar inte!!
Det klämmer inte åt tillräckligt, glappar som fan fram till näsan.

sandstream

Guest
pageer skrev:
Nässkyddet hjälper absolut ingenting.
Jag har fått klart mindre imma på min Shoei RAID sedan jag skaffad nässkyddet så det kan jag inte hålla med om.

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Kevorkian skrev:
Nässkyddet hjälper, men inte om det regnar är och är riktigt hög luftfuktighet (åtminstone inte för mig). Kombinerar man nässkydd med en droppe YES på visiret så uppnår man däremot en näst intill 100% lösning på problemet :tummenupp

sandstream

Guest
McRae skrev:
Som någon skrev: nässkyddet funkar inte!!
Det klämmer inte åt tillräckligt, glappar som fan fram till näsan.

Kanske inte för dig, men för andra! :tungan

sandstream

Guest
:felämne
Var på bröllop i helgen och gubben som körde limon tvättade alla sina bilar med YES. Verkar vara på väg att bli ett universalmedel :)

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Fogcity/Pinlock funkar super, om man ex. nyser i hjälmen och måste tvätta visiret så är YES och sånt mjäck borta.... men pinlock består... :D

Det har ju diskuterats i mängder av trådar innan..

//jaG

McRae

Radical Riders
Gick med
23 Jan 2004
Hoj
KTM 625 SMC -04
Nej, nu ska jag ta min lilla näsa och duscha.
För om 1 timma ska man in till Köpenhamn för och se Metallica!! :yoparty

superbeast

2-fast-4-you
Gick med
12 Apr 2003
Hoj
R1-98,ktm exc 450-04
fogcity :tummenupp finns hos dom flesta mc-handlare,har raid jag åzå å såg knappt ut innan :D

chrtur

Ducati, Telisar, MTB och Stegjärn!
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Ducati Monster
När man spelade ishockey så ville alla ha en visir istället för galler. Många trodde att man skulle bli en bättre hockeyspelare, liksom jag själv. Men att inte få imma på det med alla möjliga trix var den stora diskussionen. De två bästa sätten var:

1. Någon droppe Schampo eller Yes som sedan torkades in i visiret som några påpekat tidigare.

2. Hos en optiker kan man köpa en spray för glasögon och det funkade bäst men var dock dyrare än typ YES.

Tvättar man visiret i Yes så funkar det utmärkt. Åker man på långtur, skaffa en liten sprayburk med yes och vatten i och du har aldrig några problem mer, alternativt spray hos en optiker.

Sonab

Sporthojsnörd
Gick med
2 Dec 2003
Hoj
Africa Twin 1100 A.S. - 2020 + V-Max 1700
Bilvax! Passa på att vaxa hela hjälmen (och hojen)
ingen imma och regndropparna blåser bort..

Cbr

Livet börjat vid 12000rpm
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
Röööö CBR 600 FS
HansJ skrev:
Kör med FogCity oxå, helnöjd! Finns tydligen en variant som är fotokromatisk, jag har den enklare varianten. Bättre att investera en gång och vara av med problemen än att köpa imskydd och inte bli nöjd. Enda nackdelen ska vara mörkerkörning, dvs mer reflexer, men jag har inte märkt nåt direkt. En firma vid Lindhagensplan har FogCity oxå, kanske billigare?
/Hasse

Mcboden kanske..?

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Inspirerad av denna tråd var jag förbi AVA MC och köpte en sån där mask nu på lunchen.
Blev en av märket Oxford som kostade 250 spänn (lite billigare än den där SHOEI masken med andra ord).
Är tillverkad av lite olika material, verkar vara tyg och nån form av neopren runt omkring och mot ansiktet, själva masken är av något platsmaterial tror jag, med kardborrefästen som ska fästas i hjälmens stoppning på sidorna... Följde även med lite kardborre tejp om man behöver efterkonstruera lite...
Finns även en metallplatta tvärs över näsan så man kan klämma åt så det tätar ordentligt....

Den lär väl bli testad i helgen på Sviestad eftersom det verkar som det blir regn...

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Iceman1975 skrev:
Macke: Vadå för mask????

Som en andningsmask man har under hjälmen, som hindrar utandningsluften från att gå uppåt mot visiret, utan tvingar den nedåt istället.
Svårt att förklara, hittar ingen bild på den nånstans...
Som den masken jag la in en bild på tidigare i tråden, fast utan spännen runt huvet, man fäster den på insidan av hjälmen istället...

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC