Visir-imma?

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
Creeed skrev:
Hej!
Har oxå en shoei Raid och upplever att den immar igen ganska lätt, så var å hörde mig för om det igår. Antingen så kan man köpa till ett immfritt pinnlock-visir, ska tydligen vara bra men kostade typ 500 spänn (Yamahacenter) så jag la ner. Men nu ser jag att nån hittat ett för 150, bra pris! Började fundera på om ett nässkydd kunde hjälpa, i och med att utandningsluften styrs bort från visiret. Inte prövat det än dock. Spray är jag osäker på, visiren är väl redan behandlade? Någon annan som vet?

En del visir är "typ" behandlade när de är nya. Men spary/diskmedel o.sv får man väl lägga på en gång i veckan kanske för att ska ska funka.

Försvinner ju t.ex så fort man tvättar visiret.

Biltema har spray för 39:90:-

PEPPER

Anpassa farten efter hastigheten.
Gick med
16 May 2004
Hoj
KTM EXC 450 -05
Det fins en särskild immtrasa att köpa på macken, den är för visso till för att använda på bilrutor. Men den är grymm på visiret också. Den är behandlad med nått medel. Bara att blöta den och stryka den på glaset.
När den anväds till ett visir så behöver man bara blöta en liten del av trasan, gör det du ska och sedan stoppa den i medföljande påse och ner i fickan. Bara att blöta den igen när den torkat. Kostar 20-30 kr vill jag minnas.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC