SM 570 RR skrev:
Ja kroma ett par plattor kanske är inte det första man skulle lägga ner energi på...
Det kanske det inte riktigt är heller, det var liksom det som var poängen.
Fiorentino tränade med hojen i vått och torrt 4-5 dagar i veckan under två månader för att bli van vid den och för att kunna slå sig in långt fram i VM för Husaberg i år. Det har varit evinnerliga timmar med tjatig träning för att finna bra setups osv...
SEN!
Började arbetet med att få hojen mer presentabel inför rejsen.
I slutet av testerna och tränings perioden såg de för taskiga ut då det enda som det lagts ner energi på var just att få dem snabba och Fred snabb i sadeln på dem.
Sen sitter det folk och klagar iaf. Rigo-Husan är en av de mest kompromisslösa rejs motarderna som finns på planeten.
Skumt att det finns folk som tror eller tycker att man borde bygga med utgångspunkt i det estetiska och sen försöker få detta snygga paket att bli snabbt.
Rigo får pengar, hojar samt delar.
Med detta ska de vinna VM helst. Rigo är inte ett särskilt stort företag och med andra ord gör de vad de kan dvs kapar bort sånt som kan förbättras. Sätter dit det som är bättre och kör sen.
Med dessa under omständigheterna skitsmå tillgångar har de skapat ett team och en hoj som är vass nog att komma topp 3 i VM. Inte så illa faktiskt.
Sen börjar det gnällas först pga att skiten är ful och helst inte borde visas utomhus och sen på att nån i sista hand innan rejsen lägger lite tid och deg på att få några detaljer snyggare. Det är inte precis så att Fiorentino får ändra plast, dekaler, pipor osv. Det enda han kan göra är at få det som finns att bli lite bättre. Teamet äger hojarna och godkänner inga ändringar, naturligtvis.
Om nu Husaberg själva hade drivit teamet med KTM-pengar så hade jag kunnat förstå kritiken lite mer iofs då et isf hade handlat om att rejsa för att sälja hojar.
Nu rejsar Rigo för att tjäna pengar på att rejsa, dvs sponskontrakt + Husabergpengar. Om Husaberg säljer fler hojar spelar kortsiktigt ingen roll för dem vilket ger dem lite friare tyglar att ta fram en hoj som enbart är effektiv i vad den gör men å andra sidan innebär en mycket mindre budget.
Daniel...