VM på Eurosport!

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Ort
I skogen - på riktigt
Hoj
söker byggprojekt
OlleR skrev:
Jag satt uppe å väntade för att sedan inse att lägenheten inte har eurosport :( (satt hos en tjejé) Klantigt jag vet! :D

Hursomhelst, snälla snälla hitta en rip nån!

Annars har jag det oxå på vhs om det duger, Olle!
 

Jocke W

www.weideniusmotorsport.s e
Gick med
19 Oct 2003
Ort
Sthlm-Sollentuna
Hoj
Yamaha 426F MX ,01*Såld* KTM 525 SMR, 05*Såld*. KTM 450 SXS, KTM 560 SMR-07
TomK skrev:
Jag har allt inspelat på VHS och har tänkt rippa av det. Blir dock bara i mpeg-format, för det råkar vara enda programvaran som jag fått igång med det ganska ålderstigna videokort jag har. Tar det eventuellt i morrn om jag får med mig videon till jobbet.


BRA! :tummenupp
 

acura

Root
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
-
Supermoto skrev:
Läste på supermotos1.com att hondorna var 540or. Att det håller :va Eller det kanske det inte gör. Borde väl vara lättare att ta upp en twin 450 med 100cc än motsvarande 450 stånka?? Kanske inte....
Aprilia 550 låter intressant för mig även om det skulle bli en 450-klass. Nån som hört nåt om försäljning av dessa underbara hojar??

Fick höra att de kanske skulle dyka upp i slutet av sommaren. Men det var innan aprilia hade börjat få det kämpigt.
 

nille

Nille
Gick med
18 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
CRF 450 -03
TomK skrev:
Jag har allt inspelat på VHS och har tänkt rippa av det. Blir dock bara i mpeg-format, för det råkar vara enda programvaran som jag fått igång med det ganska ålderstigna videokort jag har. Tar det eventuellt i morrn om jag får med mig videon till jobbet.

Har du möjlighet att lägga upp det någonstans för nedladdning?
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
nille skrev:
Har du möjlighet att lägga upp det någonstans för nedladdning?

Det är liksom tanken det! ;) Kanske dröjer till på fredag - måste ju spela in Isle of Man TT nu i morrn förmiddag och det görs på samma VHS-bandare.
 

nille

Nille
Gick med
18 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
CRF 450 -03
TomK skrev:
Det är liksom tanken det! ;) Kanske dröjer till på fredag - måste ju spela in Isle of Man TT nu i morrn förmiddag och det görs på samma VHS-bandare.


Nå, hur har det gått??
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
nille skrev:
Nå, hur har det gått??

Det blev något strul med synkningen av ljud och bild, så jag har fått börja om nu idag (varit och kört bana i helgen :) ). Lite småpyssel när jag har ett gammalt udda framegrabber-kort och kör Linux...
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Finns nu på http://irt.slu.se/tomk/sm/spa_2004.mpg

Tyvärr har jag inte kunnat få stil på synkningen. Den är OK första halvan av råmaterialet, men sedan hamnar den snett (bugg eller störning - vet ej). Så jag fick lägga in en offset så att allt blev lite osynkat, men totalt sett bättre... Alltid lite pyssel med Mpeg-kodningen från VHS. Nåja, går att titta på i alla fall.
 

Evil M

?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
I en sketen lägenhet :-(
Hoj
450 Cross
Lyfter denna tråd.

Någon som har koll på när dom skulle visa mer från VM?
I programet från spa har jag för mig att komentatorn sa att nästa inslag från VM skulle sändas den 25 Juli men jag är inte säker på att han sa det. Jag har kollat på eurosport´s hemsida men utan resultat. Det ända som har med motor att göra den 25 är GP och motorsport weekend magasinet men det står inget om motard. Vill ju inte missa det lilla som visas från VM.
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Evil M skrev:
Lyfter denna tråd.

Någon som har koll på när dom skulle visa mer från VM?
I programet från spa har jag för mig att komentatorn sa att nästa inslag från VM skulle sändas den 25 Juli men jag är inte säker på att han sa det. Jag har kollat på eurosport´s hemsida men utan resultat. Det ända som har med motor att göra den 25 är GP och motorsport weekend magasinet men det står inget om motard. Vill ju inte missa det lilla som visas från VM.

Var det inte tävlingen som skulle gå den 25:e ? Då brukar de ju eftersända lite när det passar in...
 

Evil M

?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
I en sketen lägenhet :-(
Hoj
450 Cross
TomK skrev:
Var det inte tävlingen som skulle gå den 25:e ? Då brukar de ju eftersända lite när det passar in...
Eurosport visade 10sekunder från lilla klassen och 10sekunder från stora klassen i går den 25e på motorsport weekend magasinet. Man han knappt inte med att se vem som gick i mål först, så bra var det inslaget :mad:

[edit]För dom som vill se det inslaget så går det i repris idag: måndag den 26 juli 2004
20:00 Motorsport Weekend
Från igår
 
Last edited:

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Evil M skrev:
SKIIIIIT! Jag missa detta, någon som spela in det som kan lägga ut det på nätet?
Du kan nog få låna min äckliga VHS (NÄR KOMMER MIN NYA DATOR MED DVDBRÄNNAREN :4skrika) om videoaset behagade spela in inatt...
 

SM 570 RR

Jaspilot, fotomodell, god ekonomi.
Gick med
5 May 2003
Ort
.
Hoj
Husqvarna 600
Var ingen höjdare denna gång. Tråkig bana o dåligt filmat.
Men det är ju klart bättre än inget alls
 

Coola Ola

Guest
SM 570 RR skrev:
Var ingen höjdare denna gång. Tråkig bana o dåligt filmat.
Men det är ju klart bättre än inget alls

Framförallt jjudet var klart kass, de verkade ha glömt koppla in mik:en under s2-racet.... En mer insatt kommentator hade ju varit trevligt också. Sandy Berlin har säkert koll på SBK men supermotard verkar inte vara hans grej direkt.
 

tycon1

nkka
Gick med
14 Mar 2004
Ort
Ute i skogen..
Hoj
Ingen...
Coola Ola skrev:
Framförallt jjudet var klart kass, de verkade ha glömt koppla in mik:en under s2-racet.... En mer insatt kommentator hade ju varit trevligt också. Sandy Berlin har säkert koll på SBK men supermotard verkar inte vara hans grej direkt.

Nej nej, men han gör sitt bästa.. :)
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top