Såg ingen vid kopplingskåpan heller, men kanske är det inte intressant ändå eftersom det ju finns gnista om än gul.
Gissar att den sitter som på bilden ovan. Bara att vränga in näven och känna, alt följa kabeln.
Såg ingen vid kopplingskåpan heller, men kanske är det inte intressant ändå eftersom det ju finns gnista om än gul.
Hade provat stiften ändå, fast de är nästen nya.
Har du tillgång till stroblampa för att kolla tändningen? Isåfall kan du kolla gnistan på det viset så är du säker på att alla stift tänder. Gör dom det så tycker jag du ska prova rycka soppapumpsrelät, blåsa ur förbränningsrummen och få den att tända på startgas. Tänder den inte då så står tändningen fel. Det kan du ju kolla med stroblampan isåfall Hur ser stiften ut föresten?
Exakto!
Polarn bytte också stift till dyra jävlar ett tag innan hans gick ett efter ett. Köp eller låna ett gäng billiga stift och testa, det kan låta konstigt men värt att testa!
Gissar att den sitter som på bilden ovan. Bara att vränga in näven och känna, alt följa kabeln.
EDIT: För böveln!! Det får inte vara fel på den givaren, det ser ju ut som om att man måste dela motor och låda för att byta den??!! Då sväljer jag hellre en handgranat och spottar sprinten i sjön !!!
Jaha, nu har jag för andra dagen gett mig i kast med bilen i iskylan. Jag kollade felkoderna, men hör och häpna så fick jag 1-1-1 i både hål 2 och 6 Jag testade att starta också, och visst tände den, i ca 2 sekunder. Sedan var den stendöd igen. Jag lyfte upp plattan som sitter runt rotorn också och kunde konstatera att nån hallgivare inte sitter där iallafall. Såg ingen vid kopplingskåpan heller, men kanske är det inte intressant ändå eftersom det ju finns gnista om än gul.
Vad tror expertisen om detta? Jag tog lite bilder också som finns att beskåda här:
http://s731.photobucket.com/albums/ww319/ziip59/240 -92/
EDIT: Bränsletrycket tycks bra, båda pumparna går och det sprutar som fan.
Stiften är i princip nya, bytta i höstas. Detta är helt insane
Men människa det står för fyra sidor sedan att du kommer åt den från motorrummet =) Du har en skorv där du kan gå runt motorn i motorutrymmet, den där får du normalt loss med en blocknyckel från höger/passagerarsidan.
Behöver inte testa att byta allt, ta loss o kolla om det verkar troligt att den funkar, knacka lite åtemontera pröva, låna en från grannbyn eller så.
Hur gick detta till slut? Har en röd 245 -93 med liknande problem. Dött ibland förra vintern. Startat fint ett par gånger under sommaren. Nu helt död, vintern närmar sig
Bränslepumpsrelä?
Inte hört av det på volvo egentligen, men på gamla e30r brukar det vara ett rätt vanligt problem att dom funkar lite när dom vill & symptomen stämmer ruggigt bra överens.
Bränslepumpsrelä?
Kolla om du har soppa fram till spridarna, lyssna om pumpen går, sen kan du även testa att vicka lite på relät till pumpen. Det sitter bakom säkringsboxen!
Lägg upp en bild på stiften, om dom nu inte är svarta på porslinet, för det tar jag för givet att dom inte är om du kollat dom.
När den väl startar kan du rusa motorn?
På min sitter relät under handskfacket, vid kontrollboxarna.
Pumpen surrar fint.
Lossade en vit box under handskfacket, då hör man inte pumpen längre. Är det rätt "låda" på bilden?
Hur kollar man om man har soppa fram till spridarna?
Ska ut o plocka ur ett stift o kolla gnistan strax tänkte jag.
Vevaxelgivaren (hall?) har jag plockat ur och rengjort. Jävla trångt att komma åt. Blev ingen skillnad.
Provade precis att lossa 30a säkringen i "den vita hållaren" i vänster framskärm, den var lite ärgig men hel, skrapade o sprayade lite, inget resultat.
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|