Incredible
Ny medlem
Det här var det som hände, såg att en lokal småhandlare(han har lite bilar och några hojar) hade fått in en hoj som jag var intresserad av att testa, en yamaha xv 1900, så jag åker dit och snackar lite och han släpper iväg mig på en vända. Vanligtvis så brukar man ju få skriva på ett papper där man åtar sig att betala självrisken som brukar vara rätt så hög typ 10000, men jag skrev aldrig på nått papper, lämnade en kopia på körkortet bara och for iväg. Det gick lite väl bra och jag missade lite sand som låg kvar före en T-korsning, låste framhjulet och gick ner på höger sida i relativt låg fart. Men det blev naturligtvis en del skador, ruta, handbroms osv. Så bara att åka tillbaks till handlaren med svansen mellan benen, han var schysst och undrade mest hur det hade gått för mig, menade att dom andra grejerna löser vi ju. Han skulle ta kontakt med ägaren och sen kontakta mig. Det gick en vecka utan att jag hörde nånting, sen ringde jag och han sa att han fortfarande inte lyckats få tag i gubben....sen gick några veckor till, så idag ringde jag igen och då sa han samma sak igen, fick inte tag i gubben som var ägare, man blir ju liksom orolig av att ha en sån här sak hängande över sig så då tänkte jag att jag skulle försöka få kontakt med ägaren själv, annars kunde ju han hamna i en situation där tiden bara går och hojen går ju inte att sälja eftersom den inte är reparerad, så när jag går in på transportstyrelsen ser jag att hojen varit avställd under den tiden som jag provkört den. Då återstår alltså frågan, vad gäller rent juridiskt, jag tvivlar på att handlaren har nån slags försäkring som gäller eftersom han verkade tro att det skulle gå på ägarens försäkring när vi talades vid precis efter olyckan. Eftersom det var en handlare så hade inte jag en tanke på att jag behövde bry mig i om hojen hade försäkring eller inte, så om hojen nu inte hade försäkring vem är det som är skyldig att betala kalaset egentligen?