Varför tror du att de gör det?Däremot så har Hamas raketbeskjutningar den otrevliga lilla biverkningen att Israel direkt kliver in och skjuter ihjäl tio gånger så många palestinier jämfört med antalet israeler som fick sätta livet till.
Varför tror du att de gör det?Däremot så har Hamas raketbeskjutningar den otrevliga lilla biverkningen att Israel direkt kliver in och skjuter ihjäl tio gånger så många palestinier jämfört med antalet israeler som fick sätta livet till.
Att israel som stat skiter högaktningsfullt i det mesta som det generella världssamfundet tycker o tänker det vet vi ju också att det är sant.
Har inga sympatier för judarna alls, sparkar man på ich trycker ner sin granne tillräckligt mycket är det väl självklart att dom blir förbannade.
Ja det vet vi men frågan är hur konstigt det är, när du skriver världssamfundet kan man anta att du menar FN och/eller EU.
I båda dessa sammanslutningar finns antingen länder som i nutid eller historiskt velat utplåna både judendom och judar. Intek ontigt att de blir paranoida.
Glöm inte att Kina, världens största diktatur, sitter i FN's säkerhetsråd. Hur kan någon ha förtroende för FN under de premisserna, det är egentligen det konstiga.
Libyen var väl ansvariga för mänskliga rättigheter i FN 2009 om jag minns rätt, säger det mesta om hur bra den klubben är.
på vilket sätt har israel haft det så jäkla svårt?
tycker det är dom själva som står för det stora våldet..
En dör i israel, ett kvarter jämnas med marken i gaza... 100 nya fiender uppstår.
Ja jag är ju inget geni men i mina ögon är det fel väg att gå.. en lika enkel lösning är att nuka israel!
Ja jag är ju inget geni
Gav dig negativ feedback på inlägget men det skulle varit positivt! Råkade klicka fel! Sorry!
Då får väl folket i Gaza se till så att det inte skickas en raket över gränsen och dödar en i Israel, då har dom ju räddat livet på 100 landsmän och sparat ett kvarter från ödeläggelse.
Eventuellt när det har fungerat bra ett tag så kanske gränserna öppnas upp så att snickersbilarna börjar rulla in igen.
Kollektiv bestraffning är förbjudet enligt Geneve-konventionen men du tycker kanske att det är en lämplig metod rent generellt? T.ex. för familjen till en våldtäktsman eller en fortkörare ?
Att skicka ostyrbara missiler mot en stad full av civila är ett terrorbrott.
Att medelst attackhelikoptrar skjuta sönder avfyrningsstället med omgivning är en militär aktion.
Då borde ju lösningen på Israels problem vara att ge palestinerna attackhelikoptrar, då är dom ju inga terrorister längre.
Det är aldrig ens fel att två träter...
Jag tar inte heller sida i debatten egentligen, men det känns som en rätt enkel utväg att sluta skicka raketer och sedan be omvärlden om sympati mot blockaden , jämfört att häva blockaderna och sedan be omvärlden om sympati mot raketbeskutningarna.
Hade Shit to Gaza tagit den föreslagna landvägen med sina jätteviktiga hjälpsändningar och ändå blivit beskjutna och fängslade så hade jag känt sympati för dom
Eller om Israel hade sagt att vi släpper inte in hjälpsändningar någon väg alls.
Nu fanns det ett ickeprovocerande alternativ och att istället provocera så mycket man kan leder inte till mina sympatier.
Sedan när det har lugnat ner sig och Gaza har slutat skicka raketer i blindo mot stora civila mål i Israel så är jag för att öppna Gaza's hamn och tillåta direkttransporter.
Men inte så länge man misstänker att deras främsta agenda är att smuggla in fler/bättre raketer att skicka på sina grannar.
Vad anser du den kollektiva bestraffningen består av?
Att skicka ostyrbara missiler mot en stad full av civila är ett terrorbrott.
Att medelst attackhelikoptrar skjuta sönder avfyrningsstället med omgivning är en militär aktion.
Båda kräver civila offer.
Folket i Gaza får väl se till att raketerna mot Israel avskjuts från öde platser istället för från hustaken där dom bor, alternativt snabbt som fan utrymma huset när det har användts som robotramp, för det kan ju inte komma som en överraskning vad Israel brukar svara med?
Sen att Israel borde kunna minimera dom omkringliggande skadorna med
sin moderna militär är väl en annan sak, dom hoppas väl att det ska bli opopulärt bland innevånarna i Gaza att ha terrorister i kvarteret om dom tar i lite extra "för att med säkerhet slå ut avfyrningsstället".
Ja det vet vi men frågan är hur konstigt det är, när du skriver världssamfundet kan man anta att du menar FN och/eller EU.
I båda dessa sammanslutningar finns antingen länder som i nutid eller historiskt velat utplåna både judendom och judar. Intek ontigt att de blir paranoida.
Glöm inte att Kina, världens största diktatur, sitter i FN's säkerhetsråd. Hur kan någon ha förtroende för FN under de premisserna, det är egentligen det konstiga.
Libyen var väl ansvariga för mänskliga rättigheter i FN 2009 om jag minns rätt, säger det mesta om hur bra den klubben är.
Det är synd om folket i Gaza, OK
Israelerna är inte snälla, OK
Vad skulle bli sämre av att sluta skicka löjliga missiler mot Israel som nästan aldrig träffar något?
på vilket sätt har israel haft det så jäkla svårt?
Brukar stämma, men när det kommer till Israeler så stämmer det inte,, de är som brylkräm feta och dryga.
Hur kan dessa Israeljudar bara få hålla på och terrorisera palistinierna med övriga världens goda minne coh en gång i tiden var det synd om judarna men nu får det väl räcka.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|