WCX = BikerBoyz (ironi)

Super-Henkan

Dirt Rider
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gixxer 1000 k5
Jag och en kompis körde en gång med WCX det va den gången som en ducce åkte av vägen... tyckte det gick riktigt fint att köra med er... fast man aldrig hade kört på de vägarna... tyckte det var "touring" tempo...sen efter kraschen så vart det snigel fart... beror nog mäst på att man fick grusnoja... visst de va lite bus på motorvägen... men det va helt lungt och ok... De killarna jag snackade med när vi käka va riktigt sjyssta... tror att jag träffa en vid ett senare tillfälle...

Jag har inget problem med att folk burnar eller wheelar mitt istan... så länge de vet vad de sysslar med dvs. har kontroll...jag tycker själv det kan var kul att busa istan...och då gör jag det för mitt egnat nöjes skull...inte för att impa på folk eller andra knuttar...

Jag är inte med i någon klubb... jag kör oftast ihop med samma kompisar... det gör att man känner sig säker... Jag kör gärna igen med WCX igen när jag är i Gbg, mäst för att träffa nya bikers och snacka hoj och köra på ny vägar...

/Henrik

Ps. tack försenast... ni är välkommna till Sthlm och tracka ...

Super-Henkan

Dirt Rider
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gixxer 1000 k5
Silwer skrev:
en liten fråga.
Anser ni att ni har full koll då alltså?
Jag antar att ni är mycket duktiga hojåkare, anrs skule ni ju inte mena detta.

Hehe... snarare att man väljer ett någorlunda "rätt" tillfälle att busa...sen kan det alltid gå fel... det vet man ju inte förens effteråt...

//Henrik

Mr. Cap

Stunta gör ont
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Fireblade -02
Silwer skrev:
Är det klyftigt att aldrig ta några råd om hur man ska bete sig då?
Kan man inte åtminstonde lära sig nåt med åren?
Eller är det bara outlawmentalitet som gäller för all framtid?

Visserligen beror det väl på vem som ger råden.

Det beror självklart på vem som ger det och ifall jag bett om råd eller ej.

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Hallå, Cap e en grym polare o vän. Det går inte att beskriva en hel personlighet i en tråd, det han berättar är en brpkdel av vem han är, så jag menar det blir lätt att sitta här o döma utifrån.

//R

Mr. Cap

Stunta gör ont
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Fireblade -02
PMR skrev:
En liten sista fråga från min sida:

Var i helvete står det att du ska låta bli att köra på bakhjulet och börna?

"Det jag tror att inte särskilt många gillar är att se när folk står och burnar på kullersten eller asfalt på offentliga platser, jag tyckte själv att det inte kändes helt rätt när någon gjorde det nu i lördags.
Jag tror att det skulle vara bra för oss om vi kunde låta bli att burna eller köra omotiverat fort i centrala stan, i alla fall när vi är i en grupp som är uppåt 40 personer. Det såg vi exempel på i lördags, polisen var inte alls särskilt vänliga när de kom fram till den olycka som tyvärr skedde längs avenyn. Det berodde till stor del på att de hade fått in rapporter om idiotkörningar i centrum. Jag har aldrig blivit stoppad av en otrevlig polis, faktiskt aldrig pratat med en otrevlig polis, så jag antar att man blir behandlad som man förtjänar, men det är tråkigt om vissa skall förstöra för andra, om ni är med på vad jag menar."

Det hela är en reflektion över hur UD tror att samhället reagerar och hur man kan undvika reaktionen, eller?!?!?

Jag uppfattar det så. Underdog tycker att vi, däribland jag, ska sluta med idiotkörningar i stan och sluta burna. Folk får tycka vad dom vill men när man börjar höra ord som "Tycker du/ni/vi ska sluta....bla...bla... så blir man lite irriterad.

@Swedie
När man vill se reaktionen på folk när man gjort något betyder inte att man vill agera cool. Var har du fått det ifrån? Sen har ingen sagt att vi övar stunts inne i stan. Det vet jag heller inte var du fått ifrån? Och där har du fått allt om bakfoten för jag tycker inte att jag vet bäst. Jag vet att det inte är ok att köra som en idiot mitt i stan eller att det stör folk när man burnar på Götaplatsen. Jag har inget emot att folk säger hur dom uppfattar min körning men inte tala om för mig hur jag ska köra. Tycker att folk ska sköta sitt och inte bry sig så mycket om vad jag pysslar med. Det är så lustigt att höra folk snacka om hur olaglig jag och andra är fast dom säkert själva inte håller hastighetsgränserna bara för att dra ett exempel.

Jepp nu fick tråden vara kvar :tummenupp

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Mr. Cap skrev:
Det beror självklart på vem som ger det och ifall jag bett om råd eller ej.
Även om det är jobbigt när folk har synpunkter på hur andra beter sig i trafiken så får man ta det, jag tycker själv att jag kör med omdöme, men det finns dom som tycker att jag kör som en galning men även dom som tycker att jag är för "safe" i min körstil.

Det hela handlar om att visa varandra hänsyn i trafiken och att inte skapa onödiga risker, ni i WCX har regler som skall följas, tex omkörning på höger sida är onödigt och farligt prexis som Rejvis säger eller hur.

Stunta & busa gör man väl oftast på industriområden eller flygplatser om det finns möjlighet, jag tror inte WCX är farligare än andra i trafiken, men har man klubbtröja så får man lätt "buse" stämpel, fråga Potatisarna eller Radical Riders så får ni se.

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
men det handlar ju inte om alla andra
Just denna tråden var vad jag förstod om er i eran mc-klubb.

Det finns säket massor av andra att skylla på, men just nu var det ju er som var på tapeten.
Sen tror jag inte det är personligheten på er eller liknade som diskuteras, utan mer hur ni körde i stan och där har vi ju hört en del åt både det ena hållet och det andra.

Jag bor inte i närheten av GBG så för mig personligen gör det väl det samma hur ni kör egentligen, men det är ju alltid intressant att snacka om det när man lätt kan spåra sån där outlawmentalitet och liknade.
Många går ju genom en sån fas vid yngre år så att säga.

NordhNet

05´s första fortkörare? Japp
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
CBR900RR Eldblad -95
Jag tycker såhär: så länge man inte riskerar folks säkerhet, vet vad som är rätt eventuellt fel och är beredd att ta konsekvenserna, så har jag inget emot att folk stuntar. :tummenupp

(skrivet med en nypa humor)

Mr. Cap

Stunta gör ont
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Fireblade -02
GSXR1100R skrev:
Även om det är jobbigt när folk har synpunkter på hur andra beter sig i trafiken så får man ta det, jag tycker själv att jag kör med omdöme, men det finns dom som tycker att jag kör som en galning men även dom som tycker att jag är för "safe" i min körstil.

Det hela handlar om att visa varandra hänsyn i trafiken och att inte skapa onödiga risker, ni i WCX har regler som skall följas, tex omkörning på höger sida är onödigt och farligt prexis som Rejvis säger eller hur.

Stunta & busa gör man väl oftast på industriområden eller flygplatser om det finns möjlighet, jag tror inte WCX är farligare än andra i trafiken, men har man klubbtröja så får man lätt "buse" stämpel, fråga Potatisarna eller Radical Riders så får ni se.

Visst är det så och jag tar gärna synpunkter. Folk får gärna säga "jag tycker du kör så eller så" men jag tycker inte om folk som försöker vara min morsa.

Sen är det faktiskt så att jag aldrig gjort en burout i stan men jag vill ändå inte höra folk säga att jag inte får göra det.

Mr. Cap

Stunta gör ont
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Fireblade -02
Silwer skrev:

Det finns säket massor av andra att skylla på, men just nu var det ju er som var på tapeten.
Sen tror jag inte det är personligheten på er eller liknade som diskuteras, utan mer hur ni körde i stan och där har vi ju hört en del åt både det ena hållet och det andra.

Jag bor inte i närheten av GBG så för mig personligen gör det väl det samma hur ni kör egentligen, men det är ju alltid intressant att snacka om det när man lätt kan spåra sån där outlawmentalitet och liknade.

Ännu en som tycker att vi i WCX är små tonårspojkar som inte lekt av oss ännu och är outlaw wannabies. Jag har aldrig tänkt i dom banorna att jag skulle vara en outlaw bara för att jag inte vill att någon ska tala om för mig hur jag kör min hoj. Kan inte du fråga HA om dom är förbi tonårsfasen ännu :hihi Inte för att jag vill jämföra WCX med HA men ändå :)

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Mr. Cap skrev:
Visst är det så och jag tar gärna synpunkter. Folk får gärna säga "jag tycker du kör så eller så" men jag tycker inte om folk som försöker vara min morsa.

Sen är det faktiskt så att jag aldrig gjort en burout i stan men jag vill ändå inte höra folk säga att jag inte får göra det.
Ja tyvärr får man busestämpel på sig om man kör i en klubb, många wannabes som tror att om dom gör något riktigt farligt så kan dom förtjäna en plats i gänget, men så är ju inte fallet.

Jag tröttnade på att köra med RR eftersom det blev för många nya som körde över sina begränsningar för att visa upp sig, idiotomkörningar och annat som skapar farliga och onödiga risker.

Jag kör helst tillsammans med folk jag känner och litar på.

Mr. Cap

Stunta gör ont
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Fireblade -02
GSXR1100R skrev:
Ja tyvärr får man busestämpel på sig om man kör i en klubb, många wannabes som tror att om dom gör något riktigt farligt så kan dom förtjäna en plats i gänget, men så är ju inte fallet.

Jag tröttnade på att köra med RR eftersom det blev för många nya som körde över sina begränsningar för att visa upp sig, idiotomkörningar och annat som skapar farliga och onödiga risker.

Jag kör helst tillsammans med folk jag känner och litar på.

Vi har samma inställning i WCX och drabbas oxå av nytt folk som kommer och ska visa hur man åker på bakhjulet och sen åker dom i diket och kanske drar med sig några på väg dit. Dom har bränt sina skepp och får aldrig mer åka med oss. Det är inte omöjligt att vi flyttar våra körningar från Götaplatsen framöver och endast kör med bara medlemmar som vi vet hur dom kör och som kör med sunt förnuft.

Men jag visste inte att folk kunde bli så upprörda för att någon i WCX gjorde en burnout på Götaplatsen som är ganska så ofarlig. Han stod still med båda fötterna på marken och burna. Det va inte så att han gjorde donuts som är lite farligare även för en som är duktig på det.

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Silwer skrev:

ja det var vi i våran klubb, vad har du att säga om det, vad har du att säga om vårt sätt att köra, vad har du att säga om vårt beteende???? Har vi outlawmentalitet bara för att vi kör som vi vill köra???? Vad vill du säga, jag förstår inte riktigt vad du menar?

//R

Lasker

Member Of PotatoesMc
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha YZF-R1
GSXR1100R skrev:

Där sa du nåt riktigt bra :tummenupp Nåt att tänka på nu när våren kommer och folk ska ut o köra i flock... speciellt för dom som är färska på hoj.

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
+ Vad har du hört för farligt som vi gjort, en burn på allmän plats??? Har du aldrig burnat på allmän plats???

//R

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...