WCX = BikerBoyz (ironi)

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Ravetrancer skrev:
ja det var vi i våran klubb, vad har du att säga om det, vad har du att säga om vårt sätt att köra, vad har du att säga om vårt beteende???? Har vi outlawmentalitet bara för att vi kör som vi vill köra???? Vad vill du säga, jag förstår inte riktigt vad du menar?

//R

Outlawmentalitet är att köra som man vill och ge fan i vad alla andra tycker.

har inget tat säga om er eftersom jag inte känner er eller nånsin diskuterat med er förr, ni är bara så olika alla man känner så det var mest kul att få höra lite om det hela.
Bråk är jag inte ute efter alls.
Jag kör som en gammal gubbe och är inte med i några klubbar, jag har heller inget behov av att häva mig på sånt sätt.

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Silwer skrev:
Outlawmentalitet är att köra som man vill och ge fan i vad alla andra tycker.

har inget tat säga om er eftersom jag inte känner er eller nånsin diskuterat med er förr, ni är bara så olika alla man känner så det var mest kul att få höra lite om det hela.
Bråk är jag inte ute efter alls.
Jag kör som en gammal gubbe och är inte med i några klubbar, jag har heller inget behov av att häva mig på sånt sätt.
hävdar man sig på nåt sätt för att man är med i en klubb då???? Låter så iaf på det sätt du säger det. Kanske hävdar man sig om man spelar fotboll i en klubb oxo? Vi kör som vi vill det stämmer bra, förstår bara inte vad det har med outlawmentalitet att göra. Att man kör som man vill innebär inte att man kör omdömeslöst eller har jag fattat det fel?
Ska jag gå runt o fundera hela tiden på vad andra tycker om mig??? Vore rätt jobbigt och ytligt isf, klart bättre att man är som man är, både gott och ont och omtyckt för det än att bli omtyckt för nåt man inte är!!!!

//R

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Ravetrancer skrev:
hävdar man sig på nåt sätt för att man är med i en klubb då???? Låter så iaf på det sätt du säger det. Kanske hävdar man sig om man spelar fotboll i en klubb oxo? Vi kör som vi vill det stämmer bra, förstår bara inte vad det har med outlawmentalitet att göra. Att man kör som man vill innebär inte att man kör omdömeslöst eller har jag fattat det fel?
Ska jag gå runt o fundera hela tiden på vad andra tycker om mig??? Vore rätt jobbigt och ytligt isf, klart bättre att man är som man är, både gott och ont och omtyckt för det än att bli omtyckt för nåt man inte är!!!!

//R

Det behöver man givetvis inte, men det hörs ju att det körs en del på eget bevåg.
Jag fattar väl att du/ni tycker att ni kör aldeles utmärkt.

Jag tycker iofs inte det är fel att man följer vanliga sunda regler(behöver ju inte innebära i lagens punkt och pricka varje ögonblick) när det gäller tokåkning där anndra människor finns inblandade och inte kan påverka det hela.
Jag sket i folk förr med, men det funkar liksom inte, jag kan inte vara osams med alla grannar eller hela tiden reta upp folk med tokåkning.
Ok en del retar sig ju ändå, men man behöver ju inte ge dem gratispoäng.

Det är min åsikt alltså, ni har en annan, detta är en diskussion på ett allmänt forum.

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Mr. Cap skrev:
Vi har samma inställning i WCX och drabbas oxå av nytt folk som kommer och ska visa hur man åker på bakhjulet och sen åker dom i diket och kanske drar med sig några på väg dit. Dom har bränt sina skepp och får aldrig mer åka med oss. Det är inte omöjligt att vi flyttar våra körningar från Götaplatsen framöver och endast kör med bara medlemmar som vi vet hur dom kör och som kör med sunt förnuft.

Men jag visste inte att folk kunde bli så upprörda för att någon i WCX gjorde en burnout på Götaplatsen som är ganska så ofarlig. Han stod still med båda fötterna på marken och burna. Det va inte så att han gjorde donuts som är lite farligare även för en som är duktig på det.
RR fortsätter med sina onsdagsgass och på vårkanten brukar det inte vara för många nya som kommer, men senare i sommar kör jag nog med ett mindre gäng igen, roligt när man kan fokusera sig på sin egen körning och slipper bli förbannad på nya dårar som inte följer reglerna.

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Silwer skrev:
Det behöver man givetvis inte, men det hörs ju att det körs en del på eget bevåg.
Jag fattar väl att du/ni tycker att ni kör aldeles utmärkt.

Jag tycker iofs inte det är fel att man följer vanliga sunda regler(behöver ju inte innebära i lagens punkt och pricka varje ögonblick) när det gäller tokåkning där anndra människor finns inblandade och inte kan påverka det hela.
Jag sket i folk förr med, men det funkar liksom inte, jag kan inte vara osams med alla grannar eller hela tiden reta upp folk med tokåkning.
Ok en del retar sig ju ändå, men man behöver ju inte ge dem gratispoäng.

Det är min åsikt alltså, ni har en annan, detta är en diskussion på ett allmänt forum.
det som är grejen med dina inlägg eller kanske jag tolkar dom fel. Vi har inte orsakat nån olycka, och vi kör inte som dårar bara för att vi säger att vi kör som vi vill. Jag kör lugnt där jag tycker att man skall göra det, men det innebär samtidigt att om jag vill kan köra hur jag vill där om jag vill. Förstår du hur jag menar?
Ung som med skinnställ, många tycker man måste ha skinnet på sig, men jag har alltid hävdat att man skall få välja det själv utan att behöva höra massa glåpord efter sig för det. Man får köra som man vill javisst, det innebär inte att man kör som en dåre.

//R

Mr. Cap

Stunta gör ont
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Fireblade -02
Ravetrancer skrev:
Hallå, Cap e en grym polare o vän. Det går inte att beskriva en hel personlighet i en tråd, det han berättar är en brpkdel av vem han är, så jag menar det blir lätt att sitta här o döma utifrån.

//R

Tack kompis! :kiss

Mr. Cap

Stunta gör ont
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Fireblade -02
Silwer skrev:
jag har inte orsakat olyckor heller, men det säger inget, allt kan hända.
men en del kan man påverka.

Jo men jag vill nästan påstå att du tycker eller tror att WCX håller på med tokkörningar och riskerar oskyldiga människors liv.

Om jag är en ängel på vägarna och kör hur städat som helst så vill jag ändå inte höra folk tala om för mig hur jag ska köra. Det är det det handlar om.

Alla kan sluta vara min morsa för jag har redan en!

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
jo jag har fattat det, och jag kan inte beordra er till nånting, det tror jag du hajar.
Jag har inte mycket stöd i detta heller så det är väl skitsamma, troligen kör ni som vilken som helst på forumet.

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Ravetrancer skrev:
Ung som med skinnställ, många tycker man måste ha skinnet på sig, men jag har alltid hävdat att man skall få välja det själv utan att behöva höra massa glåpord efter sig för det. Man får köra som man vill javisst, det innebär inte att man kör som en dåre.
//R

Hehe... För dig handlar det väl lite om att dom två halvorna av dragkedjan på skinnstället ofta sitter aldeles för långt ifrån varandra :D Det försvårar användandet. Morgonrock är ett lysande alternativ!

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Don Quixote skrev:
Hehe... För dig handlar det väl lite om att dom två halvorna av dragkedjan på skinnstället ofta sitter aldeles för långt ifrån varandra :D Det försvårar användandet. Morgonrock är ett lysande alternativ!
jo då e väl lite av det med, men jag ogilar skinnställ när det riktigt gott väder eller om man skall ut en sväng o köra riktigt lagligt....:)

hp

Stödmedlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
.
Jag kan inte låta bli att kommentera den inställning som vissa har när man ser inlägg som dessa
Sen om allmänheten eller snuten inte gillar det så skiter vi fullständigt i det. Visst kan vi uppföra oss när vi kör på Avenyn men då kan vi lika gärna skaffa oss mopeder eller nåt. Vi för väsen när vi känner för det och för att vi tycker det är kul sen om någon inte gillar det så, fuck them! Vi är mc-knuttar och vi är som vi är, stökiga, busiga och gapiga.
Om jag får säga vad jag tror så ligger förklaringen nog i följande mening som är saxad från Mr.Caps medlemssida på http://www.wcx.nu

"The CBR900 is my second bike. Before this one I had a Kawasaki ZXR 750. This is my second season riding a bike."

Som nybörjare med endast två säsonger bakom sig kanske man har den inställningen att man kan göra som man vill. När man åkt ett tag och fått lite erfarenhet brukar även attityden mot andra människor förbättras och det blir lite mera "ge och ta".

Last edited:

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
hp skrev:
Jag kan inte låta bli att kommentera den inställning som vissa har när man ser inlägg som dessaOm jag får säga vad jag tror så ligger förklaringen nog i följande mening som är saxad från Mr.Caps medlemssida på http://www.wcx.nu

"The CBR900 is my second bike. Before this one I had a Kawasaki ZXR 750. This is my second season riding a bike."

Som nybörjare med endast två säsonger bakom sig kanske man har den inställningen att man kan göra som man vill. När man åkt ett tag och fått lite erfarenhet brukar även attityden mot andra människor förbättras och det blir lite mera "ge och ta".
Vad har det med saken att göra hur länge man kört mc, han har kört i trafik i över 10år trots att han kört mc i 2år......
Du har ju inte en aning om vad du snackar om just nu, tror du det är en tonåring eller????

//R

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Ravetrancer skrev:
Vad har det med saken att göra hur länge man kört mc, han har kört i trafik i över 10år trots att han kört mc i 2år......
Du har ju inte en aning om vad du snackar om just nu, tror du det är en tonåring eller????

//R

Jaså, oops trodde detta var moppefucko.net.....

Det är ganska lätt att tro det när man ser vad han skriver.

Mr. Cap

Stunta gör ont
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Fireblade -02
hp skrev:
Jag kan inte låta bli att kommentera den inställning som vissa har när man ser inlägg som dessaOm jag får säga vad jag tror så ligger förklaringen nog i följande mening som är saxad från Mr.Caps medlemssida på http://www.wcx.nu

Har du fått tömma pungen nu :hihi Bra! Jag är glad för din skull :) Som Rejvis säger så vet du verkligen inte vad du pratar om. Jag har 10 års erfarenhet med bil och kommer även där svara på samma sätt att ingen ska komma och säga till mig hur jag kör min bil!

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
Det trodde jag i alla fall. Attityden pekar på det. Märkligt att så få förmågor i en klubb kan skämma ut resten.

Ravetrancer skrev:

//R

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Chris Ash skrev:
Jaså, oops trodde detta var moppefucko.net.....

Det är ganska lätt att tro det när man ser vad han skriver.
ja eller hur, är inte moppefucko.net din hemsida????

Har man erfarenhet med trafik över 10 år så spelar nog inte det nån större roll om man kör mc eller bil, det är samma trafik trots allt.

//R

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blip skrev:
Det trodde jag i alla fall. Attityden pekar på det. Märkligt att så få förmågor i en klubb kan skämma ut resten.
Det är stor skillnad att skämma ut nån och att stå för vad man tycker.
Sen finns det ju dom som gillar att skita i andras hus istället för sitt eget, nämner inga namn:)

//R

UnderDOG

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2003
Hoj
Ingen, none, Kein.
Silwer skrev:
men det handlar ju inte om alla andra
Just denna tråden var vad jag förstod om er i eran mc-klubb.

Det finns säket massor av andra att skylla på, men just nu var det ju er som var på tapeten.
Sen tror jag inte det är personligheten på er eller liknade som diskuteras, utan mer hur ni körde i stan och där har vi ju hört en del åt både det ena hållet och det andra.

Jag bor inte i närheten av GBG så för mig personligen gör det väl det samma hur ni kör egentligen, men det är ju alltid intressant att snacka om det när man lätt kan spåra sån där outlawmentalitet och liknade.
Många går ju genom en sån fas vid yngre år så att säga.

Jag syftade faktiskt inte just på medlemmarna i WCX, jag har ingen aning om vem det var som drog av burnisarna i lördags.
Det jag syftade var det allmäna uppträdandet vid såna här tillfällen, att man kanske bör ha några uttalade regler, bland annat för att styra upp de som är nya.
Men det var inte många som fattade det.

//Anders.

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
UnderDOG skrev:
Jag syftade faktiskt inte just på medlemmarna i WCX, jag har ingen aning om vem det var som drog av burnisarna i lördags.
Det jag syftade var det allmäna uppträdandet vid såna här tillfällen, att man kanske bör ha några uttalade regler, bland annat för att styra upp de som är nya.
Men det var inte många som fattade det.

//Anders.
det stämmer nog bra, vare sig WCX medlemmarna eller SH medlemmarna verkar ha fattat det .....:(

//R

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...