WCX = BikerBoyz (ironi)

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Matin skrev:
Eller som Robinson-Freddy skulle ha sagt: "WCX verkar ha ett humör som en trängd gravid kobra" :D

Jag reagerade på en grej som hm Marcus i WCX sa tidigare. Han låg tydligen före den här killen som krascha nu sist. Det han sa var att han försökte göra de framförvarande uppmärksammade på att någon hade kraschat men att ingen riktigt förstod, vilket fick till följd att de fortsatte sin resa och att Marcus hoppades att de bakomvarande som rent naturligt hade stannat för att hjälpa stackarn som kraschat, att de inte skulle tro att de sket i dem å åkte vidare..... ????
Rätta mig gärna om jag har fel, men en av de mest grundläggande grejer med samåkning när det kommer till hojar, är att varje man/kvinna har koll på att bakomvarande är med. Händer det något som nu sist, så skulle givetvis Marcus stannat och därmed startat en kedjereaktion frammåt i ledet.
Anledningen till att jag reagera på detta är att vid olycka om oturen är riktigt framme så kan det vara frågan om väldigt lite tid innan det är försent.

Nu verkar han trots allt ha sett att andra stannat, så det var ju lugnt på det sättet, men det lät som han inte hade koll på vad han skulle göra om det inte hade funnits något annan bakom som kunde ta hand om situationen. Hoppas att så inte är fallet.
Du behöver inte hoppas killen, vad tror du egentligen om oss???? Tror du vi lämnar nån som skadat sig om vi inte visste att nån var där. Marcus sa till mig, vi stannde till på rödljuset och jag så då att det stog typ 3-4 hojar där med killen. Avgjorde att det räckte med dom som var där vid tillfället. Efter att resten åkt den lilla stund vi åkte så erbjöd jag mig att vänta på avenyn tills min polare hämtade min buss för att vi skulle transportera bort hojen till ett säkert ställ. Där stog jag i över 1 timme o fröss o sen sitter man här o blir anklagade i stort sett av nån som knappt vet vad som hände för att man inte bryr sig.

//R
 

Mr. Cap

Stunta gör ont
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Fireblade -02
Joeni skrev:
har läst igenom tråden och tycker mig känna igen en del personers attityd från många andra forum. Det verkar som en del inte klarar av vetskapen av att det de sysslar med inte riktigt är "moraliskt" :7peta , och faktiskt i slutändan kan orsaka mycket lidande och elände både för första, andra och tredje part. Istället för att säga att ja det är dumt men jag kan inte hålla mig, eller att det är det jag lever för.. osv, osv, så måste de slänga ur sig att; Jag gör fanimej som jag vill, så det så! :finger Det är väl bara att erkänna att allt man gör inte är rätt. att påstå att man inte utsätter någon för fara är rent bull och önsketänkande. Tycker mig ha sett bland folk i allmänhet att det är väldigt vanligt att man tänker att; jag skulle ju göra/reagera så här så det måste ju vara ok! :va Jag själv har grava problem med att hålla hastighetsbegränsningarna och gillar att "busa" (har bara pysslat med mc i ett år, så där blir det inget bus alls än, bara fortåka på gamla riksettan.., men lekt med bil ett par år) Det gäller väl bara att se till att man gör det så kontrollerat och sansat som möjligt :banana , vilket det låter som att ravetrancer & co försöker med :tummenupp . Man kan inte vara perfekt, och ibland vill man inte vara det heller.
ps. jag är nog en av de där töntarna som tycker det är lite ballt när man ser nån som drar en burnis eller wheelie.. är ju visserligen mkt intresserad av streetrace också. hmm... och Korn rockar! :rock

Självklart att det är mig du menar men jag vet inte om du ger mig kritik eller inte för i början låter det så men sen mjukar du till :va

I vilket fall som helst så har vi betat av 2 fulla trådar ang. detta och fortfarande är det knappt någon som fattar vad som irriterar mig och jag vet inte om folk är trögfattade eller vad.

En gång för alla nu då:
Jag kör inte som en idiot i stan och jag har aldrig burnat i stan. Jag stuntar heller inte i stan. Det är ganska svårt att orsaka lidande och elände när man inte gör ovan nämnda, eller? Jag lär mig stunta där ingen kan komma till skada, där det inte finns medtrafikanter, där jag bara kan skada mig själv och ingen annan, ställen såsom industriområden m.m. I och med det behöver jag heller inte ha dåligt samvete ifall något händer.

MEN, jag blir ändå irriterad när någon kommer och säger till mig att jag inte får väsnas eller burna på stan bara för att vi inte ska stöta oss med allmänheten. Skulle jag någon gång vilja burna i stan så gör jag det och om ni inte gillar det så gissa vad.....Jag bryr mig inte vad ni tycker om det!

Jag utger mig inte att vara någon jag inte är. Jag spelar inget spel eller fjäskar för folk för att dom ska tycka om mig eller går runt och tänker om jag gör så, så kanske han eller hon inte kommer gilla mig såsom många andra här verkar göra. Men bara för att jag säger att jag skiter fullständigt i vad folk tycker så betyder inte det att jag går och gör grova brott eller kör över någon med hojen eller liknande utan det handlar mer om en burnis eller varva hojen vid ett trafikljus och föra allmänt oväsen. Ingen har någonsin tagit skada av det och ingen kommer någonsin att göra det heller. Det enda allmänheten kan göra är att bli irriterad och det är det jag skiter i för dom har ändå inga höga tankar om oss mc-åkare och vi kan inte göra något för att göra saken bättre. Våra förfäder har förpestat mc-åkarnas rykte och det kommer aldrig förändras.

Om det är någon som ska hängas här så är det ni som gör påhopp på folk utan att ens veta fakta och ifall man är skyldig eller inte.

För övrigt så är det min 3:e säsong på hoj och inte 2:a. Har glömt av att ändra min profil på hemsidan. Inte för att 3 år är mycket tid på en hoj men tiden man har haft körtkortet borde inte räknas egentligen. Vem är mer erfaren - En som haft mc-körkort i 10 år och kört 300 mil per säsong eller en som haft körkort i 3 år och kört 1200 mil per säsong? Ungefär lika skulle jag vilja påstå.

Håppas att ni har försttått :)
 

Matin

Trivs på alla underlag...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
Africa Twin -02
Ravetrancer skrev:
Du behöver inte hoppas killen, vad tror du egentligen om oss???? Tror du vi lämnar nån som skadat sig om vi inte visste att nån var där. Marcus sa till mig, vi stannde till på rödljuset och jag så då att det stog typ 3-4 hojar där med killen. Avgjorde att det räckte med dom som var där vid tillfället. Efter att resten åkt den lilla stund vi åkte så erbjöd jag mig att vänta på avenyn tills min polare hämtade min buss för att vi skulle transportera bort hojen till ett säkert ställ. Där stog jag i över 1 timme o fröss o sen sitter man här o blir anklagade i stort sett av nån som knappt vet vad som hände för att man inte bryr sig.

//R
Hehe...läser du överhuvudtaget hela inlägget innan du svarar? Jag hänvisade dessutom till Marcus inlägg om källa till mitt inlägg. Nämnde även att det inte var några problem i just detta fall, eftersom Marcus hade sett att det var andra som stannade till, men med utgångspunkt från Marcus text, så framgick det inte att han hade koll på hur han skulle göra om det nu inte fanns någon annan bakom honom. Självklart tror jag att han hade stannat om ingen annan hade vart bakom och hjälpt till, men lät inte som WCX hade något uttalat sätt att sköta situationen på eftersom det lät som det improviserades precis för stunden.
Citat Marcus: "Tråkigt det som hände. Låg framför, men jag hörde att han gick i backen. Försökte få de andra att vända om, men det är inte lätt att kommunicera med 25 hojar med rullen i botten. Vi kom ju tillbaka till slut, men då hade killen redan åkt iväg med pling-plongtaxin. Hoppas att han inte trodde att vi "inte brydde oss" och bara stack."

Alltså försökte han men misslyckades!
Hur ska man annars tolka hans inlägg?
 

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Matin skrev:
Hehe...läser du överhuvudtaget hela inlägget innan du svarar? Jag hänvisade dessutom till Marcus inlägg om källa till mitt inlägg. Nämnde även att det inte var några problem i just detta fall, eftersom Marcus hade sett att det var andra som stannade till, men med utgångspunkt från Marcus text, så framgick det inte att han hade koll på hur han skulle göra om det nu inte fanns någon annan bakom honom. Självklart tror jag att han hade stannat om ingen annan hade vart bakom och hjälpt till, men lät inte som WCX hade något uttalat sätt att sköta situationen på eftersom det lät som det improviserades precis för stunden.
Citat Marcus: "Tråkigt det som hände. Låg framför, men jag hörde att han gick i backen. Försökte få de andra att vända om, men det är inte lätt att kommunicera med 25 hojar med rullen i botten. Vi kom ju tillbaka till slut, men då hade killen redan åkt iväg med pling-plongtaxin. Hoppas att han inte trodde att vi "inte brydde oss" och bara stack."

Alltså försökte han men misslyckades!
Hur ska man annars tolka hans inlägg?
FEL!!!! Alltså lyckades han eftersom jag visste om det redan vid rödljuset. Han åkte fram till mig och sa det vid rödljuset, jag såg att det stog 3-4st där redan och tyckte inte att jag skulle avbryta körningen för 25 andra mcåkare. Gjorde jag fel??? Nej det tycker jag inte. Vad tycker du?

edit: jag vet att man kan tolka det fel javisst, därför har jag oxo sagt att alla fakta inte framkommit om aktuell händelse, och därtill kan ju ingen veta exakt vad som hänt. Men jag förstår att du bara urgår från det som sagts och jag får be om ursäkt för bristande fakta.



//R
 

toca1

NinjaClubSweden
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gothenburg
Hoj
ZX-12R SÅLD
Matin skrev:
Hehe...läser du överhuvudtaget hela inlägget innan du svarar? Jag hänvisade dessutom till Marcus inlägg om källa till mitt inlägg. Nämnde även att det inte var några problem i just detta fall, eftersom Marcus hade sett att det var andra som stannade till, men med utgångspunkt från Marcus text, så framgick det inte att han hade koll på hur han skulle göra om det nu inte fanns någon annan bakom honom. Självklart tror jag att han hade stannat om ingen annan hade vart bakom och hjälpt till, men lät inte som WCX hade något uttalat sätt att sköta situationen på eftersom det lät som det improviserades precis för stunden.
Citat Marcus: "Tråkigt det som hände. Låg framför, men jag hörde att han gick i backen. Försökte få de andra att vända om, men det är inte lätt att kommunicera med 25 hojar med rullen i botten. Vi kom ju tillbaka till slut, men då hade killen redan åkt iväg med pling-plongtaxin. Hoppas att han inte trodde att vi "inte brydde oss" och bara stack."

Alltså försökte han men misslyckades!
Hur ska man annars tolka hans inlägg?

tolka det som han skrev tycker jag !!! Att han hoppas att killen INTE uppfattar det som att vi inte brydde oss. Det framgår ju senare att Marcus så att andra stannade & hanterade situationen,, Du har la hört om "kockarna å soppan" !!!! Varför svartmåla allt å tro det värsta om folk?? Bara för att man tycker om att köra hoj så är man ju inte helt jävla dum i huvet å lämnar folk skadade på gatan/vägen.. Har du inte högre tankar om dina medtrafikanter :(
 
Last edited:

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Mr. Cap skrev:
Självklart att det är mig du menar men jag vet inte om du ger mig kritik eller inte för i början låter det så men sen mjukar du till :va

I vilket fall som helst så har vi betat av 2 fulla trådar ang. detta och fortfarande är det knappt någon som fattar vad som irriterar mig och jag vet inte om folk är trögfattade eller vad.

En gång för alla nu då:
Jag kör inte som en idiot i stan och jag har aldrig burnat i stan. Jag stuntar heller inte i stan. Det är ganska svårt att orsaka lidande och elände när man inte gör ovan nämnda, eller? Jag lär mig stunta där ingen kan komma till skada, där det inte finns medtrafikanter, där jag bara kan skada mig själv och ingen annan, ställen såsom industriområden m.m. I och med det behöver jag heller inte ha dåligt samvete ifall något händer.

MEN, jag blir ändå irriterad när någon kommer och säger till mig att jag inte får väsnas eller burna på stan bara för att vi inte ska stöta oss med allmänheten. Skulle jag någon gång vilja burna i stan så gör jag det och om ni inte gillar det så gissa vad.....Jag bryr mig inte vad ni tycker om det!

Jag utger mig inte att vara någon jag inte är. Jag spelar inget spel eller fjäskar för folk för att dom ska tycka om mig eller går runt och tänker om jag gör så, så kanske han eller hon inte kommer gilla mig såsom många andra här verkar göra. Men bara för att jag säger att jag skiter fullständigt i vad folk tycker så betyder inte det att jag går och gör grova brott eller kör över någon med hojen eller liknande utan det handlar mer om en burnis eller varva hojen vid ett trafikljus och föra allmänt oväsen. Ingen har någonsin tagit skada av det och ingen kommer någonsin att göra det heller. Det enda allmänheten kan göra är att bli irriterad och det är det jag skiter i för dom har ändå inga höga tankar om oss mc-åkare och vi kan inte göra något för att göra saken bättre. Våra förfäder har förpestat mc-åkarnas rykte och det kommer aldrig förändras.

Om det är någon som ska hängas här så är det ni som gör påhopp på folk utan att ens veta fakta och ifall man är skyldig eller inte.

För övrigt så är det min 3:e säsong på hoj och inte 2:a. Har glömt av att ändra min profil på hemsidan. Inte för att 3 år är mycket tid på en hoj men tiden man har haft körtkortet borde inte räknas egentligen. Vem är mer erfaren - En som haft mc-körkort i 10 år och kört 300 mil per säsong eller en som haft körkort i 3 år och kört 1200 mil per säsong? Ungefär lika skulle jag vilja påstå.

Håppas att ni har försttått :)
:klappar
:klappar
:klappar
:klappar
 

toca1

NinjaClubSweden
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gothenburg
Hoj
ZX-12R SÅLD
eus skrev:
Ok, jag funderade på nivån på dina inlägg.
Men iom det inlägget i grönt så slapp jag vidare funderingar.
Väldigt osakligt

med tanke på att det (det gröna) va mitt 1:a svar i denna tråd så vill jag att du utväcklar dina tankar!!
 

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
Det är väl klart att allmämheten blir förbannade när det står en hoj som är bland det värsta japanerna nånsin snickrat ihop så kommer det rök som skulle få en Blend ultra light att känna sig som en skogsbrand från baksulan :blah
 

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Rigge skrev:
Det är väl klart att allmämheten blir förbannade när det står en hoj som är bland det värsta japanerna nånsin snickrat ihop så kommer det rök som skulle få en Blend ultra light att känna sig som en skogsbrand från baksulan :blah
:):):)
 

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Sveriges Jerusalem
Hoj
Honda RS125R
toca1 skrev:
hmm fattar ÄNNU mindre?? vad syfter DU på. Säger man A så hoppas jag att man även säger B.

Äsch... jag refererar till tidigare inlägg i tråden "Debatt: Angående WCX mm träffar vid Götaplatsen"
 

Matin

Trivs på alla underlag...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
Africa Twin -02
toca1 skrev:
tolka det som han skrev tycker jag !!! Att han hoppas att killen INTE uppfattar det som att vi inte brydde oss. Det framgår ju senare att Marcus så att andra stannade & hanterade situationen,, Du har la hört om "kockarna å soppan" !!!! Varför svartmåla allt å tro det värsta om folk?? Bara för att man tycker om att köra hoj så är man ju inte helt jävla dum i huvet å lämnar folk skadade på gatan/vägen.. Har du inte högre tankar om dina medtrafikanter :(
Nä, men på hans text lät det precis som han försökte få er att stanna men misslyckades och ni kom inte tillbaka till platsen förrän killen hade blivit hämtad av ambulansen.
Ravetrancer verkar ha fattat vad jag syftade på tillslut iaf :tummenupp
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
äsch det här ger väl inget, det är ju nån slags allmän ryggdunkning hur dumma vissas inlägg än ser ut.
De är likadana allihop trots att vissa kanske har en större förmåga att uttrycka sig.

Låt de åka, det gör de ändå, ingen ide att försöka jamsa med heller då det bara är två läger här.
 

Åberg

www.luleaguiden.com
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Luleå
Hoj
Kawasaki ZX-12R Ninja
Är det det här som allt det här handlar om Matte? Ja jösses *skakar på huvudet* Huuuur f-n ska det här gå? Världen kommer ju gå under :dummer Kom igen nu för f-n, let it go!!

http://w1.472.telia.com/~u47208121/toca1_20030313.wmv

Ge stöd åt han som bröt benet istället, krya på dig killen.
:tummenupp
 

Bifogat

  • Testar webcam.jpg
    Testar webcam.jpg
    16.5 KB · Visningar: 39
  • Sporthoj.jpg
    Sporthoj.jpg
    125.6 KB · Visningar: 41
Last edited:

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Åberg skrev:
Är det det här som allt det här handlar om Matte? Ja jösses *skakar på huvudet* Huuuur f-n ska det här gå. Världen kommer ju gå under :dummer Kom igen nu för f-n, let it go!!

http://w1.472.telia.com/~u47208121/toca1_20030313.wmv

Ge stöd åt killen som bröt benet istället, krya på dig killen.
:tummenupp
Det va väl ingen burnis, såg mer ut som om Toca1 tappade kopplingen :rofl
Riktigt kriminellt utan hjälm :D

Så här ser en riktig Tysk burnis ut
 

Bifogat

  • Nu åker snart korden.jpg
    Nu åker snart korden.jpg
    60.6 KB · Visningar: 70
Last edited:

hp

Stödmedlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
.
Hoj
.
Mr. Cap skrev:
Det enda allmänheten kan göra är att bli irriterad och det är det jag skiter i för dom har ändå inga höga tankar om oss mc-åkare och vi kan inte göra något för att göra saken bättre. Våra förfäder har förpestat mc-åkarnas rykte och det kommer aldrig förändras.
Det där kan du väl i alla fall inte mena på fullaste allvar? Om alla sköter sig och visar hänsyn kan ju ryktet förbättras. De flesta tycker inte illa om motorcyklar, däremot tycker allmänheten illa om de som gör idiotgrejer i trafiken eller orsakar störningar, oavsett om det sker med bil eller mc.

Jag gör också dumma saker i trafiken ibland men jag skulle aldrig komma på tanken att slå mig fri från allt ansvar och skylla mc-åkarnas dåliga rykte på våra förfäder. Oftast kan man busa hur mycket som helst utan att störa eller göra någon irriterad om man bara gör det på rätt sätt och med rätt attityd.

Det jag tror att folk vänder sig mot i den här tråden är inte att man busar med hojen (för det gör nog alla) utan mera attityden att man skiter i andra och bara ser till sitt eget bästa. Se nu inte detta inlägg som ett påhopp på dig personligen utan tänk efter istället vad jag (och en del andra) egentligen menar, och kom ihåg.. respekt är inget man har utan något man förtjänar.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top