WCX = BikerBoyz (ironi)

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vimmerby
Hoj
Kawa GPZ900T
Mr. Cap skrev:
<snip>Det enda allmänheten kan göra är att bli irriterad och det är det jag skiter i för dom har ändå inga höga tankar om oss mc-åkare och vi kan inte göra något för att göra saken bättre. Våra förfäder har förpestat mc-åkarnas rykte och det kommer aldrig förändras.
<snip>
Håppas att ni har försttått :)
I egenskap av någon som arbetar en hel del idéellt på att förbättra såväl förutsättningar som anséende för hojåkarna kan man inte bli annat än förbannad när du säger dig ha en så djävla rutten och råkorkad inställning. Här visar du tydligt att du inte vet ett SKIT om vad du pratar om och vad som görs och har gjorts för att DU ska få köra hoj som du får idag.

Jag hoppas förstå är att det inte är din egentliga attityd utan bara resultatet av munhuggandet.
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
:rofl

Kan inte göra annat än det i den här tråden..

Om vi säger såhär, en klantig vurpa i ett gäng inne i stan, ja det är pinsamt, inte mycket mer än så. Givetvis hoppas jag inte benbrottet är alltför allvarligt.
Men någon jättebetydelse för motorcyklars framtid/anseende har det nog inte..
För fanken moralkäbblare, ta er inte på för stort allvar, folk klantar sig, och gör det ibland på fel ställen. Om man nu kör fort på 70-vägar, där "riskerna" är mindre, ja, vad händer då, jag har ett gäng polare som hamnat i hammockar i folks trädgårdar och liknande. Så olyckor sker.

Vad gäller "applåden", så ja, med lite närmre eftertanke, så applåderade han väl inte skadan, men däremot klantigheten. Det är något man får ta när man gör bort sig.. Jag har applåderat åt en kille som smäckte in i en ambulans under utryckning bakifrån, när ambulansen bromsade in för att rödljus..

Vad gäller folks erfarenhet.. Har jag den erfarenheten av gäng att det ofta är väldigt olika erfarenhet i gängen, alltfrån folk som verkligen är skitduktiga på att köra, till dem som precis tagit kortet.. Sen brukar de erfarna boosta upp de mindre erfarnas självförtroende med att de är bra och duktiga. typ "wow han tog kort för tre månader sen och kan redan wheela 3km"
10 års bilkörning ger knappt inte ett skit erfarenhet för mc-körning..
Förtydligande, detta är inget specifikt wcx, eller någon enskild i den här tråden..
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
oFFkeFF skrev:
:rofl

Kan inte göra annat än det i den här tråden..

Om vi säger såhär, en klantig vurpa i ett gäng inne i stan, ja det är pinsamt, inte mycket mer än så. Givetvis hoppas jag inte benbrottet är alltför allvarligt.
Men någon jättebetydelse för motorcyklars framtid/anseende har det nog inte..
För fanken moralkäbblare, ta er inte på för stort allvar, folk klantar sig, och gör det ibland på fel ställen. Om man nu kör fort på 70-vägar, där "riskerna" är mindre, ja, vad händer då, jag har ett gäng polare som hamnat i hammockar i folks trädgårdar och liknande. Så olyckor sker.

tycker hp fick till sitt sista inlägg, det är nog ingen(om man bortser från inlägg med teckenstorlek 100) som menar att de verkligen kör som idioter(om inte annat så vet väl inte vi som inte kör med dem nåt om det) utan det folk retar sig på (jag med) är mentaliteten att man skiter i vad andra tycker och sånt som att inget i världen kan förbättra ryktet på hojåkare.
Du kanske iofs själv är en sån som skiter i att ta hänsyn till andra och tycker att de inte ska komma och säga åt dig si eller så, isf tror jag inte du förstår denna tråden alls.
 

Marcus

#27
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kullavik
Hoj
Yamaha R6 2020
Matin skrev:
Jag reagerade på en grej som hm Marcus i WCX sa tidigare. Han låg tydligen före den här killen som krascha nu sist. Det han sa var att han försökte göra de framförvarande uppmärksammade på att någon hade kraschat men att ingen riktigt förstod, vilket fick till följd att de fortsatte sin resa och att Marcus hoppades att de bakomvarande som rent naturligt hade stannat för att hjälpa stackarn som kraschat, att de inte skulle tro att de sket i dem å åkte vidare..... ????
Rätta mig gärna om jag har fel, men en av de mest grundläggande grejer med samåkning när det kommer till hojar, är att varje man/kvinna har koll på att bakomvarande är med. Händer det något som nu sist, så skulle givetvis Marcus stannat och därmed startat en kedjereaktion frammåt i ledet.
Anledningen till att jag reagera på detta är att vid olycka om oturen är riktigt framme så kan det vara frågan om väldigt lite tid innan det är försent.

Nu verkar han trots allt ha sett att andra stannat, så det var ju lugnt på det sättet, men det lät som han inte hade koll på vad han skulle göra om det inte hade funnits något annan bakom som kunde ta hand om situationen. Hoppas att så inte är fallet.

Jag har dessvärre varit med om för många avåkningar i grupp för att inte veta hur man skall bete sig när en i "ledet" kraschar.

Det blev speciellt i lördags eftersom jag såg att de tre(?) eftervarande åkarna redan stannat och hjälpt till, då satsade jag på att meddela resten av gänget, jag tog den chansen eftersom vi var i stan och det var rödljus som hejdade gruppen. På landsvägen hade det aldrig varit möjligt att åka ikapp och förbi 25 hojar (inte ens för mig :tungan [ironi för de som inte läst GSX1100R:s ironiskola]). I ett sånt läge hade jag ju självklart stannat och vänt om för att undsätta/hjälpa.

Hoppas att det här besvarade dina undringar. WCX som grupp må framstå som det värsta avskum i landet i den här tråden, men är det nåt vi gör så är det att ta hand om oss hojåkare, vem det än är, för alla vet att nästa gång kan det vara man själv som ligger där...
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Silwer skrev:
tycker hp fick till sitt sista inlägg, det är nog ingen(om man bortser från inlägg med teckenstorlek 100) som menar att de verkligen kör som idioter(om inte annat så vet väl inte vi som inte kör med dem nåt om det) utan det folk retar sig på (jag med) är mentaliteten att man skiter i vad andra tycker och sånt som att inget i världen kan förbättra ryktet på hojåkare.
Du kanske iofs själv är en sån som skiter i att ta hänsyn till andra och tycker att de inte ska komma och säga åt dig si eller så, isf tror jag inte du förstår denna tråden alls.

Nja, läs mitt inlägg igen. Det kanske inte framgår så tydligt, men jag garvar åt båda "sidorna".
 

Matin

Trivs på alla underlag...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
Africa Twin -02
Marcus skrev:
Jag har dessvärre varit med om för många avåkningar i grupp för att inte veta hur man skall bete sig när en i "ledet" kraschar.

Det blev speciellt i lördags eftersom jag såg att de tre(?) eftervarande åkarna redan stannat och hjälpt till, då satsade jag på att meddela resten av gänget, jag tog den chansen eftersom vi var i stan och det var rödljus som hejdade gruppen. På landsvägen hade det aldrig varit möjligt att åka ikapp och förbi 25 hojar (inte ens för mig :tungan [ironi för de som inte läst GSX1100R:s ironiskola]). I ett sånt läge hade jag ju självklart stannat och vänt om för att undsätta/hjälpa.

Hoppas att det här besvarade dina undringar. WCX som grupp må framstå som det värsta avskum i landet i den här tråden, men är det nåt vi gör så är det att ta hand om oss hojåkare, vem det än är, för alla vet att nästa gång kan det vara man själv som ligger där...

Se där, helt okej svar :tummenupp
 

Mr. Cap

Stunta gör ont
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Fireblade -02
@hp

Det där är väl ändå en naiv tanke att om alla sköter sig så blir det bättre. Det är som att säga att om alla människor på jorden blir snälla så blir det fred på jorden. Visst det är en fin tanke men omöjlig i verkligheten. Många människor har förutfattade meningar om hojåkare och det är inget som du och jag bidragit till utan dom före oss. Alltså har allmänheten redan dömt ut dig i förväg. Även om du kör snällt förbi Avenyn så tror vissa ändå nåt i stil med "ja där kommer en gangster på två hjul". Dom tror alltså du är kriminell bara för att du kör hoj. Det här har jag fått höra från många olika människor och är inget jag tagit från luften. Sen säger jag inte att alla tänker så. Men nu blandar du ihop allt igen för jag gör inga idiotgrejer i trafiken och sen skyller på mina förfäder. Däremot kan jag tänka mig att göra en burnout i stan utan att bry mig vad allmänheten tycker om det. Tycker dom att jag beter mig som en idiot för att jag burnar så får dom väl göra det. Om du tror att alla eller dom flesta busar med hojen så bryr dom sig heller inte om allmänheten om dom gör det i stan t.ex. Det finns inga snälla burnisar i stan. En burnout är en burnout och gör man det i stan så tänker man inte så mycket på allmänheten. Lite dubbelmoral på folk här tycker jag!

@ugluk

Ja du är så duktig så! Ska jag tacka dig för att jag har möjligheten att åka hoj menar du? Skämtar du eller??? Läs vad jag svarat till hp istället så förstår du nog bättre.
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
det är infantilt att skylla på förfäder och på att alla andra minsan inte kör lungt.
Som man behandlar andra lär man bli behandlad.
Självklart finns det principmänniskor som hatar motorcyklar vad än du tar dig till, men att tro att hela ohjälpligt befolkningen är emot oss käns bara fånigt.
 

Mr. Cap

Stunta gör ont
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Fireblade -02
Silwer skrev:
Som man behandlar andra lär man bli behandlad.
Tror inte allmänheten dör av att jag busar lite med en burnout i stan. Det är heller inte omöjligt att lika många som ogillar det faktiskt gillar det.


Silwer skrev:
Självklart finns det principmänniskor som hatar motorcyklar vad än du tar dig till, men att tro att hela ohjälpligt befolkningen är emot oss käns bara fånigt.

Jag har inte sagt att jag tror att alla är emot oss, bara en del, och folk med förutfattade meningar skiter jag blankt i.
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Mr. Cap skrev:
Tror inte allmänheten dör av att jag busar lite med en burnout i stan. Det är heller inte omöjligt att lika många som ogillar det faktiskt gillar det.




Jag har inte sagt att jag tror att alla är emot oss, bara en del.


ok, personligen tror jag de flesta ogillar buskörning i stan, men det är möjligt att jag har fel i det.
Yngre grabbar tycker förstås det är skithäftigt.
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Mr. Cap skrev:
Tror inte allmänheten dör av att jag busar lite med en burnout i stan. Det är heller inte omöjligt att lika många som ogillar det faktiskt gillar det.


Jag har inte sagt att jag tror att alla är emot oss, bara en del, och folk med förutfattade meningar skiter jag blankt i.
Du tycker möjligen inte att det är en aning fjantigt? Många av er är ju trots allt runt 30.
 

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vimmerby
Hoj
Kawa GPZ900T
Mr. Cap skrev:
@ugluk

Ja du är så duktig så! Ska jag tacka dig för att jag har möjligheten att åka hoj menar du? Skämtar du eller??? Läs vad jag svarat till hp istället så förstår du nog bättre.
Du har verkligen inte full koll va?
Min belöning hoppas jag ska bli att fler senpubertala moppefuckon med "skit-i-det-du-jag-gör-som-jag-vill"-attityd kommer in i matchen och fattar hur jävla illa läget är och att vi behöver all goodwill vi kan få från ALLA!
Vad jag vill är att kunna fortsätta köra hoj som jag gör i dag utan överimplementerade EU-direktiv, tvingande ISA-system, störtlöjliga strypningskrav eller körkortsåldrar som drar mot 40+ för sporthojar.

Det enda som gjorde Tone Tingsgård chanslös med sin antiMC-motion var att hon var djävligt okunnig. Hade hon forskat lite och lagt en motion om förbud eller restriktion av sporthojar, backat upp det med olycksstatistik och kanske rentav visat GR-filmen i riksdagen hade vi haft ett helvete att få stopp på henne.

Sverige har otroligt generösa regler för motorcyklar, även om en del av er inte fattar det och snöar in på hastighetsbegränsningar. Det är frihet under ansvar och vi kan när som helst bli av med den om vi retar upp tillräckligt många.

Hojar är något helt annat än bilar, och en snorunge som svinar i en bil riskerar knappast andra bilisters friheter.
Hojåkare är betydligt färre, och sporthojare en kraftlös liten klick politiskt. Eller räknar du med att customnissarna som som så många här ser med i bästa fall milt förakt ska sluta upp i protester för vår skull?
 

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Ugluk skrev:
Du har verkligen inte full koll va?
Min belöning hoppas jag ska bli att fler senpubertala moppefuckon med "skit-i-det-du-jag-gör-som-jag-vill"-attityd kommer in i matchen och fattar hur jävla illa läget är och att vi behöver all goodwill vi kan få från ALLA!
Vad jag vill är att kunna fortsätta köra hoj som jag gör i dag utan överimplementerade EU-direktiv, tvingande ISA-system, störtlöjliga strypningskrav eller körkortsåldrar som drar mot 40+ för sporthojar.

Det enda som gjorde Tone Tingsgård chanslös med sin antiMC-motion var att hon var djävligt okunnig. Hade hon forskat lite och lagt en motion om förbud eller restriktion av sporthojar, backat upp det med olycksstatistik och kanske rentav visat GR-filmen i riksdagen hade vi haft ett helvete att få stopp på henne.

Sverige har otroligt generösa regler för motorcyklar, även om en del av er inte fattar det och snöar in på hastighetsbegränsningar. Det är frihet under ansvar och vi kan när som helst bli av med den om vi retar upp tillräckligt många.

Hojar är något helt annat än bilar, och en snorunge som svinar i en bil riskerar knappast andra bilisters friheter.
Hojåkare är betydligt färre, och sporthojare en kraftlös liten klick politiskt. Eller räknar du med att customnissarna som som så många här ser med i bästa fall milt förakt ska sluta upp i protester för vår skull?
ge fan med din attityd nu va, sluta kall folk för massa skit i denna tråd nu utan håll den på en bra nivå.

Tingsryd hade inte haft en chans, så lägg av med ditt snack, det är inget du kan veta. Om du gillar att cruisa runt med din feta grymma coola hoj så gör det. Om nån annan vill lägga en burn låt dom göra det. Vem är du MORALPOLIS eller????
Jag har sagt det tidigare, det är ingen idé att vi diskuterar eftersom ni inte känner personen i fråga och bara vill göra er förmer med ert snack i denna tråd när era garderober är minst lika fulla med skit som vem annans som helst.

//R
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Ravetrancer skrev:
....så lägg av med ditt snack, det är inget du kan veta. Om du gillar att cruisa runt med din feta grymma coola hoj så gör det.

....och bara vill göra er förmer med ert snack i denna tråd när era garderober är minst lika fulla med skit som vem annans som helst.
Och det vet du med säkerhet? Hur går du till väga för att ta reda på det? Som man känner sig själv känner man andra, har någon vis man sagt.
 

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vimmerby
Hoj
Kawa GPZ900T
Ravetrancer,

Att du inte fattar hur samhället funkar ger dig ingen rätt att säga åt mig att hålla käften.

Jag är knappast moralpolis, men jag förespråkar riskmedvetenhet, ansvar för sina egna handlingar och en politisk medvetenhet. Det behöver definitivt inte vara samma sak som att köra laglydigt.
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Ugluk skrev:
Ravetrancer,

Att du inte fattar hur samhället funkar ger dig ingen rätt att säga åt mig att hålla käften.

Jag är knappast moralpolis, men jag förespråkar riskmedvetenhet, ansvar för sina egna handlingar och en politisk medvetenhet. Det behöver definitivt inte vara samma sak som att köra laglydigt.

Utan att ställa mig på rejvis "sida", är du så säker på att du hajat hur samhället fungerar? Du verkar tro att varenda människa vill förbjuda sporthojar..
 

Mr. Cap

Stunta gör ont
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Fireblade -02
@ugluk
Jag tycker du överdramatiserar det hela lite väl mycket. Jag kan inte mycket om EU's regler och vad dom vill och inte vill göra med framtida regler för hojåkare men till att börja med så är det inte bara i Sverige vi kör hoj utan i alla EU länder och tillsammans blir det ganska många. Visst va Tone Tingsgård en pucko med sin motion men jag tvivlar att hon kunde fått igenom den även om hon visar olycksstatistik och GR-filmen och diverse annat. Den olycksstatistiken är ju inte värre än alla andra fordon t.o.m. cyklister säkerligen.

Sen vet jag inte vilken frihet du menar? För om EU skulle tvinga oss att köra med strypta hojar så spelar det ändå ingen roll enligt dom flesta moralkärringar här då alla är så laglydiga och behöver ändå inte så mycket kräm i hojen som hojar har idag. Och är du mer intresserad av bankörning så finns det ingen anledning att stoppa den verksamheten. Där kan du säkerligen i all framtid gasa hur mycket du vill ostrypt utan att oroa dig för EU.
 

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vimmerby
Hoj
Kawa GPZ900T
oFFkeFF skrev:
Utan att ställa mig på rejvis "sida", är du så säker på att du hajat hur samhället fungerar? Du verkar tro att varenda människa vill förbjuda sporthojar..
Det behöver inte vara varenda, bara en liten majoritet på fel ställe och någon som tar initiativet.

Edit:
Mr.Cap, visst kanske jag tar i lite extra, men jag tror stenhårt på att inte reta upp folk i onödan. En liten burn kan man fyra av utan att reta upp folk och det kan vara kul. Själv uppskattar jag lite bus och kör definitivt inte alltid lagligt. Man kan ha kul utan att ha en skit-i-mig-och-sköt-dig-själv-attityd. :tummenupp

Och, jo, hade Tonetanten forskat mer hade vi haft bekymmer.
 
Last edited:

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Ugluk skrev:
Det behöver inte vara varenda, bara en liten majoritet på fel ställe och någon som tar initiativet.

Ja, men man behöver inte vara överparanoid heller.. Visst finns det en äcklig förbudsmentalitet här i sverige, men ofta går det iaf att sätta stopp för det.
 

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
valmers skrev:
Och det vet du med säkerhet? Hur går du till väga för att ta reda på det? Som man känner sig själv känner man andra, har någon vis man sagt.
Om du inte är Jesus själv så är du ursäktad annars inte......
Förstår inte vad du egentligen vill ha sagt med dina inlägg Valmers?
Vill du bara provocera fram bråk som du gjort många ggr tidigare???
Jag vet med säkerhet ja att iaf minst 99% av alla människor i det Svenska samhället har skit i sina garderober, säger du något annat så är du inte speciellt realistisk. Självklart rör det sig då inte om endast trafik utan i största allmänhet. Det är ju som bekant känt att INGEN människa är perfekt. Alla har vi skit i garderoben, Jag, Du , Vemsomhelst.....

//R
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top