WCX = BikerBoyz (ironi)

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Ugluk: Personligen tror jag restriktioner kommer införas förr eller senare, när jag började åka hoj (som ju ändå bara är en 10-11 år sen) så var vi få som åkte och det var heller inte så att det första man gjorde var att försöka sig på att stunta med hojen på ett eller annat sätt.
Idag är vi jäkligt många fler (iofs är väl de flesta customåkare) som kör, och den här outlawgrejen börjar bli det alla eftersträvar och tycker är det rätta.
Jag tror dock du talar för döva öron, de har skrivit ett antal gånger att de skiter i vad andra tycker, och det är helt enkelt så.
Vi blir moralpoliser och duma på alla sätt, det är inte värt det i vilket fall.
I slutändan tycker nog många tat det är vi som är avundsjuka för att vi inte kan köra eller kanske har snabbast hojar eller nånting, detta är nog fel forum för sånt här helt enkelt.

Det fåniga med debatten är ju att det hela tiden (som med skenförsäkringstrådar) alltid ska skyllas på alla andra som minsan har en massa fuffens för sig (jag kan minsa uuiila på torget för grannen Nilsson jobbar svart osv), vi lever tyvärr i ett sånt samhälle.

Last edited:

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Ugluk skrev:
Ravetrancer,

Att du inte fattar hur samhället funkar ger dig ingen rätt att säga åt mig att hålla käften.

Jag är knappast moralpolis, men jag förespråkar riskmedvetenhet, ansvar för sina egna handlingar och en politisk medvetenhet. Det behöver definitivt inte vara samma sak som att köra laglydigt.
Jag har inte bett dig att hålla käften!
Tycker bara att du som är såpass smart som du iaf verkar vara kan fatta vad som menas i denna tråd eller inte. Du förspråkar, javisst. Alla vet riskerna med att burna eller stunta, iaf i denna tråd. Den du argumenterar med står alltid för sina handlingar, bad or not! Och politik kan du gärna förespråka men inte förvänta dig att nån skall bry sig om.

//R

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Ravetrancer skrev:
Om du inte är Jesus själv så är du ursäktad annars inte......
Förstår inte vad du egentligen vill ha sagt med dina inlägg Valmers?
Vill du bara provocera fram bråk som du gjort många ggr tidigare???
Jag vet med säkerhet ja att iaf minst 99% av alla människor i det Svenska samhället har skit i sina garderober, säger du något annat så är du inte speciellt realistisk. Självklart rör det sig då inte om endast trafik utan i största allmänhet. Det är ju som bekant känt att INGEN människa är perfekt. Alla har vi skit i garderoben, Jag, Du , Vemsomhelst.....

//R
Fast nu var det ju sporthojsåkande vi diskuterade, eller hur? Du vill gärna hävda att alla icke WCX-medlemmar ska hålla käften och inte kritisera hur nämnda WCX kör sina MC, för "alla har skit i garderoben". Det resonemanget köper jag aldrig.

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Silwer skrev:
Ugluk: Personligen tror jag restriktioner kommer införas förr eller senare, när jag började åka hoj (som ju ändå bara är en 10-11 år sen) så var vi få som åkte och det var heller inte så att det första man gjorde var att försöka sig på att stunta med hojen på ett eller annat sätt.
Idag är vi jäkligt många fler (iofs är väl de flesta customåkare) som kör, och den här outlawgrejen börjar bli det alla eftersträvar och tycker är det rätta.
Jag tror dock du talar för döva öron, de har skrivit ett antal gånger att de skiter i vad andra tycker, och det är helt enkelt så.
Vi blir moralpoliser och duma på alla sätt, det är inte värt det i vilket fall.
I slutändan tycker nog många tat det är vi som är avundsjuka för att vi inte kan köra eller kanske har snabbast hojar eller nånting, detta är nog fel forum för sånt här helt enkelt.

Det fåniga med debatten är ju att det hela tiden (som med skenförsäkringstrådar) alltid ska skyllas på alla andra som minsan har en massa fuffens för sig (jag kan minsa uuiila på torget för grannen Nilsson jobbar svart osv), vi lever tyvärr i ett sånt samhälle.
Men vad snackar du om, nu är du där med din Outlaw skit igen. Vad fan menar du med det???? Sitt fan inte och antyd massa skit som du inte vet ett skit om nu igen. Bara för att våran GEMENSKAP luktar OUTLAW så ta din dynga nån annastans. Eller är det bara så att du oxo önskar vara med i sådan gemenskap vi har'???????
Man kan ju fråga sig det iaf!!!

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
valmers skrev:
Fast nu var det ju sporthojsåkande vi diskuterade, eller hur? Du vill gärna hävda att alla icke WCX-medlemmar ska hålla käften och inte kritisera hur nämnda WCX kör sina MC, för "alla har skit i garderoben". Det resonemanget köper jag aldrig.
du behöver inte köpa det , det bjuder jag på gratis. Har man rent mjöl i påsen så tycker jag att man kan uttala sig. Har man brister i andra saker éx. bilkörning istället så tycker jag det är fel att uttala sig vare sig om bilkörning eller mc.
Är du en som tränger dig färbi i en kassakö så är du fan lika rutten i mina ögon som om du burnade på stan. Fick inte till det, hoppas bara att nån fattar vad jag menar.
Tycker inte att man dömer en människa för att han tycker att han vill köra som han vill. Det är ju bara en liten del av den personen och här blir det att ni dömer hela personligheten vilket suger.

//R

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Ravetrancer skrev:
Men vad snackar du om, nu är du där med din Outlaw skit igen. Vad fan menar du med det???? Sitt fan inte och antyd massa skit som du inte vet ett skit om nu igen. Bara för att våran GEMENSKAP luktar OUTLAW så ta din dynga nån annastans. Eller är det bara så att du oxo önskar vara med i sådan gemenskap vi har'???????
Man kan ju fråga sig det iaf!!!

Det var ett allmänt inlägg och till Ugluk, vi kommer ingenstans här.
Alla vet vad outlaw innebär, lustigt att du inte gör det.
Jag skriver dessutom vad jag vill, du gör nog bättre i att inte svara för det blir löjligare och löjligare hur du tar åt dig.
Jag skiter i er gemenskap, det är eran sak.

SH är fel forum för all typer av moralsnack i vilket fall, det är nästan alltid de som är på sidan mot som åker på däng och blir uthängda.
Som jag skrev tidigare åk hur ni vill ingen kan iaf röra er.

chrtur

Ducati, Telisar, MTB och Stegjärn!
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Ducati Monster
En liten kommentar från min sida efter att läst lite inlägg här och var?

Frihet under ansvar är mottot från min sida! Alla regler behöver inte följas slaviskt :tummenupp

Jag kan dra paralleller till skoteråkning där detta verkligen bör gälla för alla åkare. Genom att vissa människor inte tänker till en eller två gånger om man verkligen måste göra vissa saker vid vissa tillfällen. Det är detta som i sin tur skapar de stora rubrikerna och stämplar den stora massan av åkare som inte bryter extremt mot reglerna. Vad innebär det, jo att det bara blir fler och fler regler och snart får man inte köra någonstans.

Tag en hastighetskamera tex. Det finns de som blåser förbi dem som tokar och sedan "stuntar". Vad innebär det? Snart måste man sätta en reg-skylt fram också, som inte en var tillräcklig.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Ravetrancer skrev:
du behöver inte köpa det , det bjuder jag på gratis. Har man rent mjöl i påsen så tycker jag att man kan uttala sig. Har man brister i andra saker éx. bilkörning istället så tycker jag det är fel att uttala sig vare sig om bilkörning eller mc.
Är du en som tränger dig färbi i en kassakö så är du fan lika rutten i mina ögon som om du burnade på stan. Fick inte till det, hoppas bara att nån fattar vad jag menar.
Tycker inte att man dömer en människa för att han tycker att han vill köra som han vill. Det är ju bara en liten del av den personen och här blir det att ni dömer hela personligheten vilket suger.

//R

Verkligen genomtänkt argument! Jag kan spela gitarr men inte trummor, får jag då inte uttala mig om gitarrspel?

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ugluk skrev:
Det behöver inte vara varenda, bara en liten majoritet på fel ställe och någon som tar initiativet.

Edit:
Mr.Cap, visst kanske jag tar i lite extra, men jag tror stenhårt på att inte reta upp folk i onödan. En liten burn kan man fyra av utan att reta upp folk och det kan vara kul. Själv uppskattar jag lite bus och kör definitivt inte alltid lagligt. Man kan ha kul utan att ha en skit-i-mig-och-sköt-dig-själv-attityd. :tummenupp

Och, jo, hade Tonetanten forskat mer hade vi haft bekymmer.
den skötdigsjälvskitiandra attityden har tagit stora proportioner nu.
Vad han menar är jag ganska säker på eftersom jag känner honom: Han kör oftast lugnast i stan av oss, MEN alltså men OM han vill gasa på nån gång lite mer än det han gör så vill han få avgöra det själv och ingen annan åt honom, förstår du vad jag menar Ugluk?
Detta har mer att göra med att man som självständig individ skall få sina egna beslut om sitt egna liv, att ingen annan skall lägga sig i ens val som man gör, vare sig dom är fel. Det handlar inte om att nån är helt omoralisk, utan bara att man vill göra som man själv vill med sitt liv och att man själv vill välja vad man gör.:)

//R

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Silwer skrev:
Det var ett allmänt inlägg och till Ugluk, vi kommer ingenstans här.
Alla vet vad outlaw innebär, lustigt att du inte gör det.
Jag skriver dessutom vad jag vill, du gör nog bättre i att inte svara för det blir löjligare och löjligare hur du tar åt dig.
Jag skiter i er gemenskap, det är eran sak.

SH är fel forum för all typer av moralsnack i vilket fall, det är nästan alltid de som är på sidan mot som åker på däng och blir uthängda.
Som jag skrev tidigare åk hur ni vill ingen kan iaf röra er.
men killen, vaddå löjligare och löjligare??? Saken är på detta forum att eftersom det finns för många av din sort så väljer folk att inte uttala sig eftersom dom får så mycket skit av såna som du. Såna som sedan går runt o snackar skit om andra för att dom inte lyssnar på sådana som dig. Jag förstår att så lite folk uttalar sig, önskar att det fanns mindre av din sort. Tycker dessutom att moralsnack e det som är öövervägande på SH.
Skriv vad du vill javisst, men hoppa över ditt snack om att vi skulle ha nån Outlaw mentalitet.

//R

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Ravetrancer skrev:
men killen, vaddå löjligare och löjligare??? Saken är på detta forum att eftersom det finns för många av din sort så väljer folk att inte uttala sig eftersom dom får så mycket skit av såna som du. Såna som sedan går runt o snackar skit om andra för att dom inte lyssnar på sådana som dig. Jag förstår att så lite folk uttalar sig, önskar att det fanns mindre av din sort. Tycker dessutom att moralsnack e det som är öövervägande på SH.
Skriv vad du vill javisst, men hoppa över ditt snack om att vi skulle ha nån Outlaw mentalitet.

//R

jaha är det så det är.
Du tror inte många skiter i att skriva nåt moraliskt i denna tråden då fast de tänker det?
Alla vill kanske inte dra på sig ditt raseri direkt.
Går runt och snackar skit är kraftigt överdrivet, jag känner inet en käft på detta forum och lär inet träffa dem för att snacka skit om er, jag säger här i tråden vad jag tycker och tänker bara, det fins inte mycket dolt så att säga, sånt är det.
Dessutom är ni ju knappst utsatta ifall jag skriver så här, du dementerar ju det hela, och eftersom du vet tat de flesta håller på dig/er så är det ju inget tat bli arg för heller.

Bj.O.rn

Idolstatus!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 916SPS '98. Inte orginal...
Skulle kunna skrivit någonting moraliskt, men jag orkar banne mig inte. Man får ju dessutom inte uttala sig om sånt om man inte är ett helgon. Har stångat pannan blodig i såna här diskussioner förr. För den delen så spammar jag ju bara sönder tråden för dig Räjvis..

/B

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Chris Ash skrev:
Verkligen genomtänkt argument! Jag kan spela gitarr men inte trummor, får jag då inte uttala mig om gitarrspel?
Ja, så måste det vara. Håll käften, moralkärring!

Mr. Cap

Stunta gör ont
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Fireblade -02
Ravetrancer skrev:
Vad han menar är jag ganska säker på eftersom jag känner honom: Han kör oftast lugnast i stan av oss, MEN alltså men OM han vill gasa på nån gång lite mer än det han gör så vill han få avgöra det själv och ingen annan åt honom, förstår du vad jag menar Ugluk?
Detta har mer att göra med att man som självständig individ skall få sina egna beslut om sitt egna liv, att ingen annan skall lägga sig i ens val som man gör, vare sig dom är fel. Det handlar inte om att nån är helt omoralisk, utan bara att man vill göra som man själv vill med sitt liv och att man själv vill välja vad man gör.:)

//R

EXAKT!!! Vi lever i ett demokratiskt land, inte i Irak. Här har varje människa rätten att bestämma över sitt eget liv. Vem är då DU som ska komma och bestämma över mitt liv? Det är förbjudet att burna utanför snuthuset men vill jag göra det så gör jag det och sen är jag väl medveten om konsekvenserna. Men det är fortfarande mitt beslut. Att döma från era inlägg så vill ni ta ifrån mig den rätten som om vi bodde i Irak eller nåt. Det tråkiga är att ni inte fattar att jag aldrig skulle göra det. Jag har blivit dömd som outlaw bara för att jag slåss för rätten att bestämma över mitt liv.

PS. Nu citerade jag din text Rejvis men bara för att jag tyckte den va korrekt. Svaret är dock till övriga här.

Last edited:

Matin

Trivs på alla underlag...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Africa Twin -02
Mr. Cap skrev:
EXAKT!!! Vi lever i ett demokratiskt land, inte i Irak. Här har varje människa rätten att bestämma över sitt eget liv. Vem är då DU som ska komma och bestämma över mitt liv? Det är förbjudet att burna utanför snuthuset men vill jag göra det så gör jag det och sen är jag väl medveten om konsekvenserna. Men det är fortfarande mitt beslut. Att döma från era inlägg så vill ni ta ifrån mig den rätten som om vi bodde i Irak eller nåt. Det tråkiga är att ni inte fattar att jag aldrig skulle göra det. Jag har blivit dömd som outlaw bara för att jag slåss för rätten att bestämma över mitt liv.

PS. Nu citerade jag din text Rejvis men bara för att jag tyckte den va korrekt. Svaret är dock till övriga här.
Nämna demokrati när du beskriver ett anarkistiskt leverne...jaja...kul :D

Marcus

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6 2020
Alltså, det är vår och fullt körbara vägar i större delen av Svea Rike och här sitter ni och tangentbordsonanerar fortfarande! Trodde det var hojåkare på det här forumet?! :tungan :)

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Marcus skrev:
Alltså, det är vår och fullt körbara vägar i större delen av Svea Rike och här sitter ni och tangentbordsonanerar fortfarande! Trodde det var hojåkare på det här forumet?! :tungan :)

Det är inte det här ännu, tyvärr

Men det kommer väl om några veckor får man hoppas.

hp

Stödmedlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
.
Mr. Cap skrev:
Det där är väl ändå en naiv tanke att om alla sköter sig så blir det bättre. Det är som att säga att om alla människor på jorden blir snälla så blir det fred på jorden. Visst det är en fin tanke men omöjlig i verkligheten. Många människor har förutfattade meningar om hojåkare och det är inget som du och jag bidragit till utan dom före oss. Alltså har allmänheten redan dömt ut dig i förväg. Även om du kör snällt förbi Avenyn så tror vissa ändå nåt i stil med "ja där kommer en gangster på två hjul". Dom tror alltså du är kriminell bara för att du kör hoj. Det här har jag fått höra från många olika människor och är inget jag tagit från luften. Sen säger jag inte att alla tänker så.
Jag delar inte din åsikt här. Allmänheten är mycket smartare än så. De kan nog skilja på vanliga mc-åkare och de som är "gangsters". Många åker ju hoj själva eller känner någon som åker. Bland mina bekanta vet jag då ingen som dömer ut alla mc-åkare rent generellt, det kanske är ett lokalt göteborgsfenomen.

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Marcus skrev:
Tjoho, det blev 20 helt lagliga och moralfyllda mil idag på vår lilla runda idag :rolleyes:

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln