WCX = BikerBoyz (ironi)

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Silwer skrev:
jaha är det så det är.
Du tror inte många skiter i att skriva nåt moraliskt i denna tråden då fast de tänker det?
Alla vill kanske inte dra på sig ditt raseri direkt.
Går runt och snackar skit är kraftigt överdrivet, jag känner inet en käft på detta forum och lär inet träffa dem för att snacka skit om er, jag säger här i tråden vad jag tycker och tänker bara, det fins inte mycket dolt så att säga, sånt är det.
Dessutom är ni ju knappst utsatta ifall jag skriver så här, du dementerar ju det hela, och eftersom du vet tat de flesta håller på dig/er så är det ju inget tat bli arg för heller.
Tvärtom menar jag, dom som vill skriva gör det inte pga att ni moralister hackar som fan på dom.
Mitt raseri, jag har inte varit rasande, är det så du läser mina inlägg som om jag var rasande????
Jag har aldrig vart så lugn i sinnet som i denna tråd, lite tråkigt att du inte fattar grejen bara.
Jag skiter om du snackar skit om mig, alla andra som hänger här vill inte lägga sig i kanske då dom hänger här mycket och inte vill komma på kant med andra. JAg däremot är intresserad av vad du eller nån annan tycker om mig. Dom som känner mig vet hur jag är, glad ibland, arg ibland, lat , rolig, fånig etc etc som alla andra människor har sina stunder, förutom du Silwer som är den perfekt människan.

Och till slut, jag är inte arg.

//R

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bj.O.rn skrev:
Skulle kunna skrivit någonting moraliskt, men jag orkar banne mig inte. Man får ju dessutom inte uttala sig om sånt om man inte är ett helgon. Har stångat pannan blodig i såna här diskussioner förr. För den delen så spammar jag ju bara sönder tråden för dig Räjvis..

/B
äsch, spamma på bara, det gör inget:)

//R

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Matin skrev:
Nämna demokrati när du beskriver ett anarkistiskt leverne...jaja...kul :D
Free your mind......är man anarkist för att man vill bestämma över sitt liv????

//R

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Silwer skrev:
Självklart finns det principmänniskor som hatar motorcyklar vad än du tar dig till, men att tro att hela ohjälpligt befolkningen är emot oss käns bara fånigt.

Du är en av dom va?

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
hp skrev:
Jag delar inte din åsikt här. Allmänheten är mycket smartare än så. De kan nog skilja på vanliga mc-åkare och de som är "gangsters". Många åker ju hoj själva eller känner någon som åker. Bland mina bekanta vet jag då ingen som dömer ut alla mc-åkare rent generellt, det kanske är ett lokalt göteborgsfenomen.
De kan åtminstone skilja på glidare som många av deras trevliga bekanta har kör, och sporthojar vars förare bara busar, kör ihjäl sig och smiter förbi köer bakom svarta visir. Eller nåt.

Rejvis, jag förstår vad du menar, men underskatta inte vad dålig PR kan ställa till med (dessutom i onödan) när vi i så hög grad har statistiken mot oss. Man kan smita förbi köer, köra fort och inspirerat samt stunta utan att reta upp någon. Det räcker ju oftast att hålla igen bara lite grann där det är som mest sura människor.

Initiativ till hjälmlagen är ett bra exempel på en drastisk åtgärd som SMC tvingats ta till historiskt för att kontra absurda mc-fientliga förslag (rapport 13). Om vi inte lyckas bli populärare och minska olycksstatistiken kanske vi tvingas till kompromisser vi inte kommer att vara lika nöjda med i framtiden som vi är med hjälmtvånget idag.

Genom att bara hålla en låg profil och skärpa oss lite kan vi nog behålla vår frihet ett tag till.

Peace.. :)

Silwer, jag vill inte tro att det är lönlöst att diskutera sin ståndpunkt, även om det känns frustrerande ibland. Inte ens på SH är det bortkastat.

Matin

Trivs på alla underlag...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Africa Twin -02
Ravetrancer skrev:
Free your mind......är man anarkist för att man vill bestämma över sitt liv????

//R
Att hylla demokrati för att i nästa andetag skita i vad andra tycker och bryta mot lagar å förordningar rimmar inte riktigt ihop. Om du läser hans inlägg ser du förhoppningsvis det roliga i hans emotsägelse av sig själv :)

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Matin skrev:
Att hylla demokrati för att i nästa andetag skita i vad andra tycker och bryta mot lagar å förordningar rimmar inte riktigt ihop. Om du läser hans inlägg ser du förhoppningsvis det roliga i hans emotsägelse av sig själv :)

Nja, det finns ju lagar i diktaturer också.. Oftast mindre roliga att bryta mot..

Matin

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Africa Twin -02
Mr. Cap skrev:
Och vem styr ditt liv om jag får fråga???
I så stor utsträckning som möjligt, så är det förhoppningsvis individen som styr över sitt eget liv.

Vart ville du komma med din fråga??

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Matin skrev:
Men snälla, varför kan du inte tänka efter lite om vad han menar istället???
Vi följer samhällets regler oftast, men om jag vill säg på en 110väg nån gång då kanske det är dåligt med trafik, dra på upp till 280kmh med min hoj så vill jag kunna göra det utan att bli klassad som nån Outlaw och massa annan skit. ett exempel bara på hur det är menat.

@Ugluk: Jag förstår vad du pratar om och att det möjligen kan komma till hårdare restriktioner i framtiden. Det är sant som du säger, men ibland så gör man lite galna saker och det återspeglar fortfarande inte ens hela personlighet. Alla har vi väl gjort crazy saker ibland, kanske inte så genomtänkta och ändå är vi inte idioter för det.

//R

Matin

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Africa Twin -02
oFFkeFF skrev:
Nja, det finns ju lagar i diktaturer också.. Oftast mindre roliga att bryta mot..
Inte riktigt med på var du fick in diktaturer här, men du har säkert en bra förklaring :)

Matin

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Africa Twin -02
Ravetrancer skrev:
Men snälla, varför kan du inte tänka efter lite om vad han menar istället???
Vi följer samhällets regler oftast, men om jag vill säg på en 110väg nån gång då kanske det är dåligt med trafik, dra på upp till 280kmh med min hoj så vill jag kunna göra det utan att bli klassad som nån Outlaw och massa annan skit. ett exempel bara på hur det är menat.

//R
Klart man fattar vad han menar, men jag påpekade bara det roliga i hans uttalande. Det var inte helt klockren ur den aspekten att han hyllade att Sverige var en demokrati.

Ska bli skönt att man får komma tillbaka och jobba i morrn. Att gå hemma å vara sjuk gör en ganska uttråkad :huvet

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Matin skrev:
Inte riktigt med på var du fick in diktaturer här, men du har säkert en bra förklaring :)

Ungefär på samma sätt du fick in laglydighet i demokrati..

Skulle du ta chansen att sätta på din flickvän bakifrån när du är på besök med din tjej i virginia? Gör du så begår du ett lagbrott, är du anarkist då?

Med det vill jag säga att även i demokratier finns det brott som inte riktigt accepteras som brott av befolkningen. Vissa håller med om att det är dumt att begå dem, men det är ingen dödssynd..

Att 110 inte accepteras som hastighetsbegränsning på e4'an genom östergötland är redan bevisat iom att snittfarten som mätts upp där ligger på 120km/h..

edit: Det kan alltså vara så att de styrande inte riktigt lyssnat på vad befolkningen vill. Utan de tror sig veta vad vi vill. Men så är de ju i en representativ demokrati.

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
oFFkeFF skrev:
Ungefär på samma sätt du fick in laglydighet i demokrati..

Skulle du ta chansen att sätta på din flickvän bakifrån när du är på besök med din tjej i virginia? Gör du så begår du ett lagbrott, är du anarkist då?

Med det vill jag säga att även i demokratier finns det brott som inte riktigt accepteras som brott av befolkningen. Vissa håller med om att det är dumt att begå dem, men det är ingen dödssynd..

Att 110 inte accepteras som hastighetsbegränsning på e4'an genom östergötland är redan bevisat iom att snittfarten som mätts upp där ligger på 120km/h..

edit: Det kan alltså vara så att de styrande inte riktigt lyssnat på vad befolkningen vill. Utan de tror sig veta vad vi vill. Men så är de ju i en representativ demokrati.
pöss på dig med :)

//R

ps. lovar att heja fram dig under rr loppen :)

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln