Räkna i alla ära. mät upp så kommer du se att det inte stämmer.
Det diffar i olika hastigheter. enligt mina erfarenheter.
Jag kan inte mäta utan jag är en kille som kör och sen testar och jämför men räknar gör jag inte.
Det blir skillnad på längden också på hur långa växlarna är då den varvar ur lättare så varje växel blir i sin tur kortare vilket gör att man har mindre spel.
Rätta mig om jag har fel.
Den blir alltså kännsligare på gasen vid nerdrevat så det blir lättare att slå runt i praktiken då den blir så mycket starkare om man inte är vaksam på gasen.
Jag drevar alltid när jag kör på bana för få kurvan och effekten att passa till den banan jag kör på. kollar sällan på hastighetsmätare vid såna tillfällen men man känner skillnaden och hur länge man kan köra på resp växel innan man måste växla osv. lite invecklat att förklara så nu fördjupar inte jag mig mer i det.
Men i mina ögon blir det en enorm skillnad och jag kan inte jämför när man ska få upp en icke drevad hoj jämfört med en drevad hoj då man inte vet i vilken fort man igentligen har eller ens har samma effektkurva på 2 olika hojjar.
jag kör som dig numera GSXR för jag gillar den kurvan bättre men den tekniken jag använder på min nuvarande hoj funkar inte när jag tex ska slanga med polarens sv 1000 just pga skillnaden av effekt kurva..grunden är den samma men varvtal och hastigheter är som dag och natt.
Över 200+ så diffar mätaren både med originaldrevning och annan drevning grymt mycket. Så det går knappast att lita på mätaren oavsett.
Men när det gäller bakhjulsåkning så tycker jag det inte spelade så stor roll. Dock så kopplar jag upp min så det är säkert därför jag inte känner av skillnanden. Men om jag skulle gasa upp den skulle det säkert vara annorlunda då det blir mkt starkare med mindre drev fram.
Och om man ska slanga med någon annans hoj så är det lEskigt som tusan, eftersom man inte är van. Farsan kör en fighterretta med ett mindre framdrev och där kan man gasa upp den utan problem i tvåan. Skulle aldrig falla mig in att försöka koppla upp den pga att man har tillräcklig effekt för att gasa upp den.
Min lilla surfemti har ju som sagt inte mängder av effekt eller vrid och därför kopplar jag istället för att gasa upp den för JAG tycker det är enklare.
Vore intressant att veta hur du gasar upp din? Mjölkar du upp den eller är det rena poweruilis?