Wheelie?!

Nazgul

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2009
Ort
Söderort
Hoj
Suzuki GSX-R 1000 - 06
Ja, eller så kopplar du upp den i 190 så slipper du först ligga i 240 och sedan sänka ner hastigheten.

Hur gör du om du vill göra något annat än motorvägswheelies? Gungar upp den i 100 för att sedan sänka ner hastigheten till 50?

Så är det igång.
Som jag skrev det kommer komma folk som säger at jag har fel osv för dom tror bara på sitt sätt och vägrar se att det finns alternativ som funkar lika bra som deras sätt.
Som jag sa så ska jag köra i 50 på bakhjulet med min vilket INTE tilltalar mig men om jag skulle försöka så skulle jag inte kunna ha högre varv än..4000 (obs gissar nu) för kunna ha den låga hastigheten på 1an på bakhjulet. PGA orginaldrevningen.
Ni som stuntar glömmer bort att ni har bakdrev stora som tefat som gör att ni har styrkan och helt andra hastigheter när ni har tex 1an i osv.
Vi snackar orginal drevning och orginal hoj nu.
Sen borde du veta om det faktumet med fartvind osv som vi som köra lite snabbare måste räkna med.
Ligger man i 200+ så kan man surfa på fartvinden.

Att stunta med stunthoj med den drevningen i låga hastigheter går INTE att jämföras med orginalhojar...hur mycket ni än vill det.

Har aldrig varit med om folk som har så stora egon som "ni" har då du väljer att använda frasen "som vi gör" vilket antagligen menas du och resten av dina stuntpolare.
Ni är jätteduktiga på det ni gör med era hojar och ERA förutsättningar med klanka ner på alla som inte gör eller kör som er eller väljer att göra som ni säger...det är bara skrattretande.
Nästan patetiskt, inbördesbeundran..slå upp det ordet så borde det finnas bild på dig :=)

Om du är så jävla vass på stunta våga anta min utmaning då.
Kör min hoj med som den är nu i 30-50km/tim på bakhjulet en långre sträcka utan att klota.
Klotar du så kostar det dig 110 000:-.
Vågar du anta utmaningen eller är du får feg? Visa vad du kan och att det inte bara är munnen din som snackar.
 
Last edited:

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
Jag kopplar inte upp min eller växlar för det behöver inte jag trots jag ligger och kör rätt långa sträckor ibland på bakhjulet..eller räknas inte några km?

Kan inte du göra en instruktionsvideo ? Jag tror att många här skulle vilja se det. Du kanske kan visa hur man lyfter både med och utan koppling, hur man hittar balanspunkten, etc. Kanske filmat från en bil, och du kan kommentera det vid redigering :tummenupp
 

marcus_136

Rockstar
Gick med
13 Oct 2003
Ort
Haninge
Hoj
Kawasaki 636 -03, Honda CBR 1000RR -06
Så är det igång.
Som jag skrev det kommer komma folk som säger at jag har fel osv för dom tror bara på sitt sätt och vägrar se att det finns alternativ som funkar lika bra som deras sätt.
Som jag sa så ska jag köra i 50 på bakhjulet med min vilket INTE tilltalar mig men om jag skulle försöka så skulle jag inte kunna ha högre varv än..4000 (obs gissar nu) för kunna ha den låga hastigheten på 1an på bakhjulet. PGA orginaldrevningen.
Ni som stuntar glömmer bort att ni har bakdrev stora som tefat som gör att ni har styrkan och helt andra hastigheter när ni har tex 1an i osv.
Vi snackar orginal drevning och orginal hoj nu.

Om du är så jävla vass på stunta våga anta min utmaning då.
Kör min hoj med som den är nu i 30-50km/tim på bakhjulet en långre sträcka utan att klota.
Klotar du så kostar det dig 110 000:-.
Vågar du anta utmaningen eller är du får feg? Visa vad du kan och att det inte bara är munnen din som snackar.

:Bugar


Säg en tid och plats, ta med dig 110 000:- i kontanter som jag får när jag gjort det. Inga problem.


Det där med bakdrev är så sjukt kul, folk tror att det gör mirakel, det underlättar bara till de allra mest tekniska tricks, till vanliga wheelies i 50km/h så blir det nästan svårare.
Eller känner du att du behöver större bakdrev när du sitter i köer i 10km/h?

Har cirklat ett helt gäng med originaldrevade hojar utan några större problem. Förra året cirklade jag stunthojen på 6an, men då har den ju större bakdrev.
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
Om du är så jävla vass på stunta våga anta min utmaning då.
Kör min hoj med som den är nu i 30-50km/tim på bakhjulet en långre sträcka utan att klota.
Klotar du så kostar det dig 110 000:-.
Vågar du anta utmaningen eller är du får feg? Visa vad du kan och att det inte bara är munnen din som snackar.

Hahaha, ojojoj, härlig utmaning :tummenupp
 

Nazgul

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2009
Ort
Söderort
Hoj
Suzuki GSX-R 1000 - 06
Kan inte du göra en instruktionsvideo ? Jag tror att många här skulle vilja se det. Du kanske kan visa hur man lyfter både med och utan koppling, hur man hittar balanspunkten, etc. Kanske filmat från en bil, och du kan kommentera det vid redigering :tummenupp


jag påstår mig inte kunna lära ut eller vara nån guru på bakhjulsåkning utan jag delade med mig av mina EGNA åsikter och kunskaper för at visa att man inte MÅSTE göra som vissa här vill påvisa.
Utan att det finns andra vägar att gå och ändå komma dit dom flesta verkar vilja komma.
Att kunna köra på bakhjulet utan att klota eller skaffa sig en stunthoj, som man kan klota med utan att bry sig.
Som sagt va som du märker så började genast detta penismäteriet så fort man inte delade åsikter med stuntgänget för enligt MArcus iallafall så är det bara hans väg som är den rätta.
JAg säger att det finns flera vägar och deras är en väg..min är en annan inget är fel i mina ögon.

:Bugar


Säg en tid och plats, ta med dig 110 000:- i kontanter som jag får när jag gjort det. Inga problem.


Det där med bakdrev är så sjukt kul, folk tror att det gör mirakel, det underlättar bara till de allra mest tekniska tricks, till vanliga wheelies i 50km/h så blir det nästan svårare.
Eller känner du att du behöver större bakdrev när du sitter i köer i 10km/h?

Har cirklat ett helt gäng med originaldrevade hojar utan några större problem. Förra året cirklade jag stunthojen på 6an, men då har den ju större bakdrev.

vart skrev jag att du skulle få 110 000:- av mig?
jag skrev att OM du klotar så kostar det dig 110 000:- för det är vad hojen kostar.
Har inte pratat om nåt jävla pris men det är ju en kanonfin chans för dig att visa upp dig. skryta lite till eller hur.
 
Last edited:

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
Jag frågade dig eftersom jag ansåg nån som kunde göra längre wheelies med båda metoderna är någon vars teknik jag skulle vilja "studera". Sluta nu va ödmjuk och gör en video ;)
 

marcus_136

Rockstar
Gick med
13 Oct 2003
Ort
Haninge
Hoj
Kawasaki 636 -03, Honda CBR 1000RR -06
jag påstår mig inte kunna lära ut eller vara nån guru på bakhjulsåkning utan jag delade med mig av mina EGNA åsikter och kunskaper för at visa att man inte MÅSTE göra som vissa här vill påvisa.
Utan att det finns andra vägar att gå och ändå komma dit dom flesta verkar vilja komma.
Att kunna köra på bakhjulet utan att klota eller skaffa sig en stunthoj, som man kan klota med utan att bry sig.
Som sagt va som du märker så började genast detta penismäteriet så fort man inte delade åsikter med stuntgänget för enligt MArcus iallafall så är det bara hans väg som är den rätta.
JAg säger att det finns flera vägar och deras är en väg..min är en annan inget är fel i mina ögon.



vart skrev jag att du skulle få 110 000:- av mig?
jag skrev att OM du klotar så kostar det dig 110 000:- för det är vad hojen kostar.
Har inte pratat om nåt jävla pris men det är ju en kanonfin chans för dig att visa upp dig. skryta lite till eller hur.

:D

Om du så gärna vill se mig wheela med din hoj så får du självklart betala. Inget är gratis här i livet.
Ska jag ha en chans att behöva betala 110 000:- så ska jag väl ha en chans av att vinna det också.

Det är inget penismäteri, varför inte lära sig wheela på ett korrekt sätt och kunna använda samspelet mellan koppling, gas och bakbroms?

Jag ser hellre att folk drar ut och slår runt i 50km/h med min teknik än 240 med din teknik.
 

Nazgul

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2009
Ort
Söderort
Hoj
Suzuki GSX-R 1000 - 06
Jag frågade dig eftersom jag ansåg nån som kunde göra längre wheelies med båda metoderna är någon vars teknik jag skulle vilja "studera". Sluta nu va ödmjuk och gör en video ;)

ha ha ha så ni har nåt att skratta åt.
Då jag vet vad som händer med filmer som hamnar här på SH så undviker jag att göra nåt seriöst.
Busfilm i alla ära men nån seriös how to wheelie..nej det får nån annan som är duktigare än mig göra.

Jag är långt ifrån duktig men som jag skrev det finns fler vägar än 1 att gå för att nå samma mål.
Det va målet att påvisa med mitt inlägg från början.
Sen som jag skrev redan i första inlägget att det kommer bli penismätning pga man inte håller med vissa individer här. det är ju ett faktum redan :tummenupp
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
Jag ser hellre att folk drar ut och slår runt i 50km/h med min teknik än 240 med din teknik.

Du har faktiskt en rätt bra poäng här... Det känns lite bättre att göra det med koppling i 50 ... Eller bättre .. det är det enda jag vågar just nu i alla fall
 

Nazgul

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2009
Ort
Söderort
Hoj
Suzuki GSX-R 1000 - 06
:D

Om du så gärna vill se mig wheela med din hoj så får du självklart betala. Inget är gratis här i livet.
Ska jag ha en chans att behöva betala 110 000:- så ska jag väl ha en chans av att vinna det också.

Det är inget penismäteri, varför inte lära sig wheela på ett korrekt sätt och kunna använda samspelet mellan koppling, gas och bakbroms?

Jag ser hellre att folk drar ut och slår runt i 50km/h med min teknik än 240 med din teknik.

En fråga: hur länge har du kört hoj? och hur många gånger har du klotat i samband med bus och stunt?

jag har kört hoj i 23 år och ALDRIG klotat när jag busat.
du kör stunthoj för kunna tänja på gränserna och kunna klota utan att det kostar dig multum..vad tror du händer OM jag klotar i 250 på bakhjulet?
har jag RÅD med att inte veta vad jag gör i dom hastigheterna?
Men som jag sa från början.
MITT mål är komma över 300 på bakhjulet..erat är annat.
Jag föredrar köra roadracing och fort och kunna ligga i en kurva och kunna smeka upp hojen ur kurvan oavsett hastighet och bara köra vidare så det blir en del av körningen.
DU gillar att stunta i 10km/tim och göra åttor osv. Det är DIN grej eller hur.

Att vi sen väljer olika vägar till att köra på bakhjulet eller att få upp den är väl för helvete skit i samma.
Eller är det så jävla viktigt för dig att få din röst hörd över alla andra att du måste slå dig själv på bröstet så fort nån annan inte håller med dig?

Om folk frågar om hjälp..är det bara du och resten av dom som delar ERAN åsikt som har rätt att dela med sig av era sätt eller är detta ett ÖPPET forum där folk ska kunna få dela med sig av andra sätt också? utan att för den delen bli idiot förklarade av er?
Som jag skrev..det finns FLERA vägar än eran..låt för faan folk få se den också är är era ord lag här på sh?
 

marcus_136

Rockstar
Gick med
13 Oct 2003
Ort
Haninge
Hoj
Kawasaki 636 -03, Honda CBR 1000RR -06
En fråga: hur länge har du kört hoj? och hur många gånger har du klotat i samband med bus och stunt?

jag har kört hoj i 23 år och ALDRIG klotat när jag busat.
du kör stunthoj för kunna tänja på gränserna och kunna klota utan att det kostar dig multum..vad tror du händer OM jag klotar i 250 på bakhjulet?
har jag RÅD med att inte veta vad jag gör i dom hastigheterna?
Men som jag sa från början.
MITT mål är komma över 300 på bakhjulet..erat är annat.
Jag föredrar köra roadracing och fort och kunna ligga i en kurva och kunna smeka upp hojen ur kurvan oavsett hastighet och bara köra vidare så det blir en del av körningen.
DU gillar att stunta i 10km/tim och göra åttor osv. Det är DIN grej eller hur.

Att vi sen väljer olika vägar till att köra på bakhjulet eller att få upp den är väl för helvete skit i samma.
Eller är det så jävla viktigt för dig att få din röst hörd över alla andra att du måste slå dig själv på bröstet så fort nån annan inte håller med dig?

Om folk frågar om hjälp..är det bara du och resten av dom som delar ERAN åsikt som har rätt att dela med sig av era sätt eller är detta ett ÖPPET forum där folk ska kunna få dela med sig av andra sätt också? utan att för den delen bli idiot förklarade av er?
Som jag skrev..det finns FLERA vägar än eran..låt för faan folk få se den också är är era ord lag här på sh?

Jag undrar egentligen vem det är som slår sig själv över bröstet för att någon annan inte håller med :)

Det här är stuntforumet, inte går jag in i roadracing-forumet och ger tips på hur man ska köra snabbt och blir förbannad när någon som tävlar i RR inte håller med.
 

Nazgul

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2009
Ort
Söderort
Hoj
Suzuki GSX-R 1000 - 06
Du har faktiskt en rätt bra poäng här... Det känns lite bättre att göra det med koppling i 50 ... Eller bättre .. det är det enda jag vågar just nu i alla fall

Vafan är det barn jag pratar med?
jag tog den hastigheten som EXEMPEL då jag gillar att köra fort!!!
Den prinsipen jag kör med funkar hur bra som hellst i 90km/tim också..elller 70 sen köra saktare blir jobbigt.
Sen en sak som dom flesta verkar glömma bort är att..vilka är det som frågar?
jo folk som inte KAN eller har ERFARENHET, det är lätt för stuntarna att säga att det är så lätt liksom för mig som KAN det redan jaa.

Hur många som har en lite kraftfullare hoj kan påstå att dom aldrig fått framhjulslyft tex? även om bara lite.
det händer ju rätt ofta om ni frågar mig iallafall om man kör aktivt.
Det jag försöker säga är att jag valde att fortsätta utforska den vägen..att låta hojen gå högre och högre upp när jag väl började få framhjulet att lyfta.
Men stuntkillarna går den vägen att mer gå in i långsammare hastigheter och koppla upp den vilket i DERAS ögon är en bättre väg att gå.
Men det är klart..23 år i sadeln och aldrig klotat isamband med bakhjulskörning eller bus..jaa jag vet inte vad jag pratar om.
Nu lägger jag ner detta med ånger att jag ens la mig i denna tråd med patetiska killar med peniskomplex måste hävda sig i.
För övrigt är Matti Tepsa en kille jag kört mycket med och i mina ögon en av sveriges bästa stuntare.:yoparty

Blir bara fashinerad av denna skygglapps varianten att VÄGRA se att det finns andra vägar till samma sak.
jag kan säga under mina 23 år att jag har sett fler slå runt som använt koppling än dom som lärt sig utan..listan kan göras lång om VARFÖR man ska följa ena eller andra vägen. men jag har varken lust eller tid eller intresse av att sitta och smutskasta en eller annan väg.
Jag har fått det jag ville ha sagt nu så det räcker för mig.
Kör nu inte åt helvete grabbar.
 

Nazgul

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2009
Ort
Söderort
Hoj
Suzuki GSX-R 1000 - 06
Jag undrar egentligen vem det är som slår sig själv över bröstet för att någon annan inte håller med :)

Det här är stuntforumet, inte går jag in i roadracing-forumet och ger tips på hur man ska köra snabbt och blir förbannad när någon som tävlar i RR inte håller med.

Hur länge hade du kört hoj? sa du? och hur många gånger hade du lagt omkull i samband med bus eller stunt?
ser inget svar.:D

Jag säger att det finns fler vägar till samma mål och att man inte måste följa eran lag på hur man ska göra.
Sen började ni diskutera att mitt sätt funkar bara om osv.
Då era teorier INTE håller när det gäller sättet jag lärde mig köra på bahjulet vilket jag i praktiken VET då jag utövar mitt sätt.
Men vem säger att det är fel och farligt och att man inte ska göra si eller så?
Du snackar om att du ser hellre att folk klotar i 50 på mitt sätt än 200 på ditt sätt.
där har du kanske problemet.. du låser din blick vid mitt ex. så uppenbarligen va det FEL av mig att ta den hastigheten som ex.
Så om jag nu gör på mitt sätt i 70 säger vi med orginal hoj och allt.
är det bättre? kan du acceptera att det är ett alternativ att lära sig på då också?
Jag tvekar inte en sekund på att du kan köra och göra dom mest fantastiska tricken med din hoj, men grabbar som vill ha tips har inte din kunskap eller förmåga att hantera hojen.
Vissa kanske tycker det är lättare att koppla upp den medans andra väljer att gasa utan koppling.
Sen vill kanske inte alla lägga ner lika mycket tid på träning som dig utan det kanske räcker med få upp den köra några 100 meter och sen räcker det.
Ta min vän Timo tex..hans plus 2 breudar på slangen..inga problem.
en på tanken och en bakpå.
Men han kan väl inte heller köra på slangen enligt dig? han kör ju inte i 50 utan han kör snabbare.
Denna dialog har ju spårat ur totalt..lovade mig själv att inte skriva mer ..men faan ibland kan man inte hålla tillbaka.
 

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Kungsh.
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
Vad gör jag för fel ? Det går inte koppla upp den på tvåan om jag ligger i 60km/h, funkar som först när jag ligger i ca 90-100km/h att koppla upp den,kanske om jag rycker upp den som satan vid 60km/h:va

Prova att koppla upp den i 80 istället. Vad har du för varv när du ligger i 80? Och du saknar inte effekt i din hoj...

Apropå drevning, jag kör en mindre fram och en större bak. Så det är inte så stor skillnad mot original.
 

Nazgul

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2009
Ort
Söderort
Hoj
Suzuki GSX-R 1000 - 06
Jahopp... Nu skall vi se... vad har jag lärt mig av att läsa denna tråden :va

Jo, att Nazgul inte har klotat på 23 år!

Nog tur att det inte är en snoppmätartävling då med tanke på hur hojkörning påverkar pc-muskeln...

http://www.bike.se/content/2855/

FEL!!!!
jag har klotat på 23 år men aldrig isamband med bus eller bakhjulsåkning.
Det är jag jävligt glad och tacksam över.
Jaa jag vet..när man sitter bakom detta jävla tangentbord så växer hornen ut. men när man ser folk sitta och klankar ner på en i mina ögon vettig väg att lära sig köra på bakhjulet så vill jag gärna visa att det finns flera vägen än 1 för att nå dit.
För vi är alla olika människor och alla kanske inte kan anama just ett eller annat sätt.
Då kan det vara bra att få se att det finns andra sätt också.:banana


Apropå drevning, jag kör en mindre fram och en större bak. Så det är inte så stor skillnad mot original.

1 kugg mindre fram motsvara 2.4 kugg bak och sen hade du ännu större bakdrev..och sen säger du att det inte är så stor skillnad? ta en gps och mät din riktiga hastighet en gång och se hur mycket som diffar.
Det blir en jävla skillnad, min gamla r1a som jag drevade ner till 15 fram gjorde inte mer än 260 ärliga..men brutalt mycket starkare. och kortare register på varje växel då den blev mer orolig.:va
Vad innebär stor skillnad för dig om du INTE tycker det är stor skillnad mot orginal? vad använder du för refense då?
Hastighetsmätaren stämmer inte för 5 öre då den går på framdrevet och ändrar du drevstorleken så stämmer inte den alls..byter du sen bakdrevet..jaa då diffar den ännu mer.
 
Last edited:

Karlsen

Sporthojsnörd
Gick med
19 Apr 2009
Ort
Borås
Hoj
Gsxr 750 -08
FEL!!!!
jag har klotat på 23 år men aldrig isamband med bus eller bakhjulsåkning.
Det är jag jävligt glad och tacksam över.
Jaa jag vet..när man sitter bakom detta jävla tangentbord så växer hornen ut. men när man ser folk sitta och klankar ner på en i mina ögon vettig väg att lära sig köra på bakhjulet så vill jag gärna visa att det finns flera vägen än 1 för att nå dit.
För vi är alla olika människor och alla kanske inte kan anama just ett eller annat sätt.
Då kan det vara bra att få se att det finns andra sätt också.:banana

Haha, det är lugnt... ville bara uppmärksamma på att snoppmätandet nog var ömsesidigt och började urarta lite. :backontop
 

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Kungsh.
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
1 kugg mindre fram motsvara 2.4 kugg bak och sen hade du ännu större bakdrev..och sen säger du att det inte är så stor skillnad? ta en gps och mät din riktiga hastighet en gång och se hur mycket som diffar.
Det blir en jävla skillnad, min gamla r1a som jag drevade ner till 15 fram gjorde inte mer än 260 ärliga..men brutalt mycket starkare. och kortare register på varje växel då den blev mer orolig.:va
Vad innebär stor skillnad för dig om du INTE tycker det är stor skillnad mot orginal? vad använder du för refense då?
Hastighetsmätaren stämmer inte för 5 öre då den går på framdrevet och ändrar du drevstorleken så stämmer inte den alls..byter du sen bakdrevet..jaa då diffar den ännu mer.

När jag köpte hojen var bakdrevet ett kugg större bak och en kugg mindre fram. Av ren nyfikenhet köpte jag original framdrev och monterade. Jag tyckte det inte var nå svårare att få upp den på bakhjulet men som du säger så gick det inte lika fort.

Men jag har räknat ut att det skiljer 10km/h på mätaren mellan org och en kugg mindre fram.

Och i detta sammanhanget spelar hastigheten ingen roll tycker jag. Bara om det blev svårare eller lättare att få upp den på bakhjulet. Jag kunde lika gärna ha haft kvar original framdrevet för det spelade ingen roll.
MEN det spelar stor roll för topphastigheten, det vet jag.
 

Nazgul

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2009
Ort
Söderort
Hoj
Suzuki GSX-R 1000 - 06
När jag köpte hojen var bakdrevet ett kugg större bak och en kugg mindre fram. Av ren nyfikenhet köpte jag original framdrev och monterade. Jag tyckte det inte var nå svårare att få upp den på bakhjulet men som du säger så gick det inte lika fort.

Men jag har räknat ut att det skiljer 10km/h på mätaren mellan org och en kugg mindre fram.

Och i detta sammanhanget spelar hastigheten ingen roll tycker jag. Bara om det blev svårare eller lättare att få upp den på bakhjulet. Jag kunde lika gärna ha haft kvar original framdrevet för det spelade ingen roll.
MEN det spelar stor roll för topphastigheten, det vet jag.

Räkna i alla ära. mät upp så kommer du se att det inte stämmer.
Det diffar i olika hastigheter. enligt mina erfarenheter.
Jag kan inte mäta utan jag är en kille som kör och sen testar och jämför men räknar gör jag inte.
Det blir skillnad på längden också på hur långa växlarna är då den varvar ur lättare så varje växel blir i sin tur kortare vilket gör att man har mindre spel.
Rätta mig om jag har fel.
Den blir alltså kännsligare på gasen vid nerdrevat så det blir lättare att slå runt i praktiken då den blir så mycket starkare om man inte är vaksam på gasen.
Jag drevar alltid när jag kör på bana för få kurvan och effekten att passa till den banan jag kör på. kollar sällan på hastighetsmätare vid såna tillfällen men man känner skillnaden och hur länge man kan köra på resp växel innan man måste växla osv. lite invecklat att förklara så nu fördjupar inte jag mig mer i det.
Men i mina ögon blir det en enorm skillnad och jag kan inte jämför när man ska få upp en icke drevad hoj jämfört med en drevad hoj då man inte vet i vilken fort man igentligen har eller ens har samma effektkurva på 2 olika hojjar.
jag kör som dig numera GSXR för jag gillar den kurvan bättre men den tekniken jag använder på min nuvarande hoj funkar inte när jag tex ska slanga med polarens sv 1000 just pga skillnaden av effekt kurva..grunden är den samma men varvtal och hastigheter är som dag och natt.
 

Noll-Koll

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
450 exc
Så är det igång.
Som jag skrev det kommer komma folk som säger at jag har fel osv för dom tror bara på sitt sätt och vägrar se att det finns alternativ som funkar lika bra som deras sätt.
Som jag sa så ska jag köra i 50 på bakhjulet med min vilket INTE tilltalar mig men om jag skulle försöka så skulle jag inte kunna ha högre varv än..4000 (obs gissar nu) för kunna ha den låga hastigheten på 1an på bakhjulet. PGA orginaldrevningen.
Ni som stuntar glömmer bort att ni har bakdrev stora som tefat som gör att ni har styrkan och helt andra hastigheter när ni har tex 1an i osv.
Vi snackar orginal drevning och orginal hoj nu.
Sen borde du veta om det faktumet med fartvind osv som vi som köra lite snabbare måste räkna med.
Ligger man i 200+ så kan man surfa på fartvinden.

Att stunta med stunthoj med den drevningen i låga hastigheter går INTE att jämföras med orginalhojar...hur mycket ni än vill det.

Har aldrig varit med om folk som har så stora egon som "ni" har då du väljer att använda frasen "som vi gör" vilket antagligen menas du och resten av dina stuntpolare.
Ni är jätteduktiga på det ni gör med era hojar och ERA förutsättningar med klanka ner på alla som inte gör eller kör som er eller väljer att göra som ni säger...det är bara skrattretande.
Nästan patetiskt, inbördesbeundran..slå upp det ordet så borde det finnas bild på dig :=)

Om du är så jävla vass på stunta våga anta min utmaning då.
Kör min hoj med som den är nu i 30-50km/tim på bakhjulet en långre sträcka utan att klota.
Klotar du så kostar det dig 110 000:-.
Vågar du anta utmaningen eller är du får feg? Visa vad du kan och att det inte bara är munnen din som snackar.

Jag kan utan några som helst problem koppla upp din Gixxer från stillastående och åka på tomgången på bakhjulet..och släppa gashanden. Har gjort det massor av gånger med polarens likadana hoj. Att man har stora bakdrev har inte med att göra så mycket att man ska kunna åka sakta, mer att spara koppling när du kopplar upp den från stillastående. En vanlig wheelie i typ 40kmh upplever jag lättare med en org drevning.
 
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Top