Wheeliebilder samlingstråd.

• Thread starter Dominator-Rocks
  • Start date

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
En värdelös bild (mörkt och sen kom det en grus hög ivägen när fram hjulet va i lite mer respektabel position)

Och en sekunderna efter min skit snygga whellie gick åt helvete

Bifogat

• DSC_7117.1.jpg
    DSC_7117.1.jpg
    74.8 KB · Visningar: 180
  • DSC_7089.1.jpg
    DSC_7089.1.jpg
    115.2 KB · Visningar: 302

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
att ha ca 0.5 kilo i däcken och ett bakdrev lika stor som fälgen på bakdäcket och kunna "stunta" är enligt mig som att man säger att man kan flyga när man sitter i ett flygplan, , (menar inte direkt denna hemsida, är många som har däck och drev som jag beskrev när de "stuntar")
ta inte detta fel nu, tror inte det är lätt att göra de där sakerna men det som är sport är att kunna det med en orginal cykel!

Edit: Såg att längst ner i länken fanns en film på en som kunde det, Det är så de ska va! :tummenupp
Nu tänker jag anta att du har provat på både och, och behärskar båda.

Annars ser jag inte hur du kan ha nån rätt o uttala dig.

crazy rider

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
ktm 690
skit kass kvalite men det ä ja som leker lite mä min nya leksak kommer fler bilder:)

Bifogat

• fiddy_wheelie.jpg
    fiddy_wheelie.jpg
    43.2 KB · Visningar: 175

Xeizz

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Umeå/Kalmar Norrlänning & smålänning på samma g
Hoj
KTM Freeride 350 -14 & Husaberg FS650E -04
Va alla surade ihop när jag sa att det var "fusk" med dessa "hjälpmedel", var absolut inte min mening. hjälpmedel är bra på alla sätt men själv tycker jag att det är fräckare med orginal cykel utan dessa "hjälpmedel" o nej, jag har inte testat med dessa "hjälpmedel" knappt utan heller men de kommer. :tummenupp

Nu tänker jag anta att du har provat på både och, och behärskar båda.

Annars ser jag inte hur du kan ha nån rätt o uttala dig.

nej jag kan inte detta men jag har fortfarande rätt till en åsikt. + jag skrev dessutom att "ta inte detta fel nu, tror inte det är lätt att göra de där sakerna men det som är sport är att kunna det med en orginal cykel!"

:arsele

Testa och kör med en hoj enligt din beskrivning och visa oss hur lätt du tycker att det är

Javist, får jag låna din? :tungan

Last edited:

Zarrell

Stunter Wannabe
Gick med
23 Jan 2008
Hoj
DRZ 400 SM (06) Stunt Edition
Hade vart fräckt med bättre bildkvalitet men jag tror man ser vad det är :D
rainwheeliebrandhultfrojv0.jpg

backwheelie3januarysmalhn5.jpg

Tagna nu i December/January så det e kallt, halt och skitigt :tummenupp

Last edited:

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Va alla surade ihop när jag sa att det var "fusk" med dessa "hjälpmedel", var absolut inte min mening. hjälpmedel är bra på alla sätt men själv tycker jag att det är fräckare med orginal cykel utan dessa "hjälpmedel" o nej, jag har inte testat med dessa "hjälpmedel" knappt utan heller men de kommer. :tummenupp

nej jag kan inte detta men jag har fortfarande rätt till en åsikt. + jag skrev dessutom att "ta inte detta fel nu, tror inte det är lätt att göra de där sakerna men det som är sport är att kunna det med en orginal cykel!"

Jag har inte heller testat hojar med pizzabakdrev.

Däremot vet jag att alla dom hojar jag testat är lättare att wheela på tvåan än på ettan. Så det verkar inte särskillt troligt att det blir lättare med pizzadrev.

Yoshi_gixxeRR

www.stunthoj.com
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
DRZ-400 -07

Hjälpmedel:va
Vet du VARFÖR man drevar en stunthoj??

Det e väldigt konstigt att folk tror att det blir LÄTTARE och enkelt att stunta för att man har drevat hojen...!?

Jag skulle inte få för mig att lägga komentarer till banracingfolket om deras hojar och säga att det e fusk med bättre fjädring o dyl, för JAG kan inte/ vet inte allt dom saker dom gör o vad det e bra för.

Så kan vi nu ta DÖD på myten om stora drev gör det sååååå enkelt att stunta:confused: :tummenupp

Xeizz: ta nu inte det som personligt mot JUST dig, utan det är för ALLA som tror så mkt om just STUNT.

(DREVA gör man för att få ner farten, det blir enklare att köra i 10 km/h med större drev. tomgångsfart är oftast runt 15-20 km/h på orginal. Men hojen blir i sin tur mer hetsig, vilket gör den mer svårkörd om man inte kan)

.../Yoshi

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
167129_usf73j.jpg

167123_kiexwg.jpg

Uuuiiila med fäddyjn.

Bakbroms is for cheyer

EastWood

R1 RULEZ
Gick med
2 Dec 2007
Hoj
Yamaha R1 -01

Håller med Xeizz!! :tummenupp INTE ATT DET ÄR LÄTTARE LR ATT DET ÄR BÄTTRE ATT HA DESSA "HJÄLPMEDEL" MEN ATT DET ÄR FRÄCKARE MED EN "ORGINAL" HOJ.

Personligen är jag hur impad som helst på dem som kan hantera en cykel på detta sätt. (stunta)

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Snyggt!

Vad menar du med bakbroms is for cheyer?

Tack.

Om du tittar på bild 2 så ser du ju att jag har höger ben på sadeln.
Sen så har jag ingen bakbroms alls på fiddyn pga att den saknade bromsok och bromspedal när jag köpte den.
Sen har jag av olika anledningar lärt mig att wheela utan bakbroms.

Men det jag skrev om att bakbroms endast är för tjejer var inte så allvarligt menat:p

Zarrell

Stunter Wannabe
Gick med
23 Jan 2008
Hoj
DRZ 400 SM (06) Stunt Edition
I framtiden tänker jag alltid numera använda bakbroms. För i onsdags drog jag omkull för att jag stod upp på bakre fotpinnarna på tvåans växel utan tillgång till bakbromsen. Ytterst pinsamt och det var inte så bra för hojen heller =S. Så ha tillgång till bakbromsen, det e värt det om en wheelie börjar skita sig (kanske i och för sig inte lika farligt på en fiddy, men ändå) =]

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln