Wheelieskola för tjejer - nytt försök

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Hej hopp alla glada!

Under 2003 gjorde jag ett försök att dra ihop ett gäng tjejer som ville lära sig wheela och då skulle vi få hjälp av Sune Andersson. Listan på intresserade var lång, men när det väl kom till kritan och vi hade bestämt tid och plats, var vi bara två tappra själar som var med på noterna. Det var väl inte riktigt läge för Sune att åka från Vilhelmina för oss, så det blev inställt.

Nu har jag pratat med Sune igen och tanken är ett liknande upplägg som då, 2003. Vi bokar in en dag när Sune är ledig och allra helst när han ändå är i krokarna runt Sthlm och har tillgång till en lämplig träningsplats. Kostnad vi pratade om sist, var ca 300 kr/pers (vi delar på Sunes omkostnader, för övrigt gör han det här för att han tycker det är kul!) och lämpligt antal är max 10 st.

Pengarna är inget jag kan garantera och plats vet vi inget om ännu, jag vill mest bara veta om det finns intresse.

/ Veronica

Frågan är hur många tjejer som läser i den här delen av forumet bara...

Lartes

Lartes v1.02
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Borta
O o o o måste säga till tjejen.
Hon vill, tror jag, jag vill att hon vill varjefall.

Fast hon får inte bli bättre än mig :gnissla
Fast hon får väll lära mig sen

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
betsy skrev:
Om kostnaderna täcker vistelsen för Sune på psykakuten så är jag på :banana
Men gumsan, jag är ju mentalskötare och jag ingår ju i priset... eller jag betalar iaf en del av det! :3freak

Välkommen hem förresten! :krama

@Lartes: Det är klart hon ska lära sig uuiiiila! :yoparty Me help you övertala! :hihi

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Jag frågade min tjej häromveckan om hon sett/hört/känt någon tjej som kör/kört på bakhjulet. Svaret var nej.

Då har hon haft hojkort i sexton år, haft hoj(ar) hela tiden, bara sporthojar, delat garage med klubbar, typ Rapido. Varit på träffar osv osv, kört en massa hoj med olika människor helt enkelt

Jag har inte heller sett någon, är inte detta bara att slita i onödan? Underlaget verkar ju enligt min högst ovetenskapliga undersökning minst sagt klent.

Vill tjejer ens köra på slangen?

Droopfy

Gick med
28 Apr 2004
Hoj
YZF450, Lillgixxer (GSX400R)
GRABBAR!!!! jag vill ju också lära mig av ett proffs!
kan vi inte följa tjejernas finfina exempel och göra en liknande kurs för oss pojkar... snälla!!! :Bugar

man blir väldans avis på er tjejer.

Yoshi_gixxeRR

www.stunthoj.com
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
DRZ-400 -07
Chronic skrev:
Jag frågade min tjej häromveckan om hon sett/hört/känt någon tjej som kör/kört på bakhjulet. Svaret var nej.

Då har hon haft hojkort i sexton år, haft hoj(ar) hela tiden, bara sporthojar, delat garage med klubbar, typ Rapido. Varit på träffar osv osv, kört en massa hoj med olika människor helt enkelt

Jag har inte heller sett någon, är inte detta bara att slita i onödan? Underlaget verkar ju enligt min högst ovetenskapliga undersökning minst sagt klent.

Finns en hel hög tjejer i USA som stuntar!!!

Ex: Jo Jo (lvx), GIXXIE girls osv osv

.../Yoshi

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Yoshi_gixxeRR skrev:
Finns en hel hög tjejer i USA som stuntar!!!

Ex: Jo Jo (lvx), GIXXIE girls osv osv

.../Yoshi

Finns en hel hög saker i USA som inte finns här, tex 1-Liters cola på McDonalds, killar som kör no-handed cirklar och tjejer som.......kör på bakhjulet.

Allt kommer inte hit i samma takt, tror tjejer kommer hålla sig på två hjul i största allmänhet här i Sverige.

Yoshi_gixxeRR

www.stunthoj.com
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
DRZ-400 -07
Chronic skrev:
Finns en hel hög saker i USA som inte finns här, tex 1-Liters cola på McDonalds, killar som kör no-handed cirklar och tjejer som.......kör på bakhjulet.

Allt kommer inte hit i samma takt, tror tjejer kommer hålla sig på två hjul i största allmänhet här i Sverige.

Finns många tjejer här hemma som vill/kan köra på slangen... :7peta

.../Yoshi

Yoshi_gixxeRR

www.stunthoj.com
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
DRZ-400 -07
Chronic skrev:
Läs mitt första inlägg i tråden.
Har du sett någon?

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!
Jag har även lärt ngr att köra på slangen :D :D :D

Jag verkar ha lite mer koll på stuntåkandet än vad DU har!!! LR??? :hihi :hihi :hihi

.../Yoshi

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Chronic skrev:
:va Ja! Annars skulle jag väl inte ha startat tråden/aktiviteten eller?!? :tungan

Och nej, det behövs inte att Sune är med för att jag ska träna på att köra på bakhjulet, men det är en kul grej som kanske kan få fler tjejer att våga prova. För nog sjutton tror jag att det är fler som skulle vilja än som vågar... men det är min högst ovetenskapliga gissning.

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Yoshi_gixxeRR skrev:
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!
Jag har även lärt ngr att köra på slangen :D :D :D

Jag verkar ha lite mer koll på stuntåkandet än vad DU har!!! LR??? :hihi :hihi :hihi

.../Yoshi

Ja, eller bättre än min tjej iaf. Kul att det är så du säger, men någon folkrörelse blir det nog inte. Kändes svårt att få ihop en slangskola för tjejer tyckte jag.

Men fortsätt bevaka den Svenska tjej-stunt-scenen så länge :tungan :hihi

KalleNorton

Avliden medlem
Gick med
2 Jan 2004
Hoj
Hayabusa turbo, 25kw
Droopfy skrev:
GRABBAR!!!! jag vill ju också lära mig av ett proffs!
kan vi inte följa tjejernas finfina exempel och göra en liknande kurs för oss pojkar... snälla!!! :Bugar

man blir väldans avis på er tjejer.
WORD!

Mandus

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2003
Hoj
R1-04
Jag vill jättegärna vara med!!!! Superbra med en "skola" annars hade jag prövat själv på IKEA parkeringen nåt natt och det kanske hade blivit så bra. Räkna med mig, kolla bara så det inte krockar med SMCs tjejkurser som är inbokade sedan länge.

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Mandus skrev:
Jag vill jättegärna vara med!!!! Superbra med en "skola" annars hade jag prövat själv på IKEA parkeringen nåt natt och det kanske hade blivit så bra. Räkna med mig, kolla bara så det inte krockar med SMCs tjejkurser som är inbokade sedan länge.
Kul! Jag lovar att jag ska se till att det inte krockar med SMCs tjejkurs, hade tänkt vara där själv eventuellt... *L*

:tummenupp

IKEA-parkeringen kanske funkar det med? Själv började jag på Tierps flygfält... den rakan tar lixom inte slut så fort. :tungan

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Mer än intresserad är jag.
Passar tid och plats är jag med.

Bara säg till!!

Klart vi ska slita bakhjul :banana

da-geez

Medlem
Gick med
19 Aug 2003
Hoj
2004 GSXR 1000
Jag skulle oxå vilja gå på wheelie skola med Sune Andersson.. Fan va ni tjejer hittar på bra saker..

Reen

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
Hojen sååld!!:( försöker trösta mig med minimoton. Går sådär:(
Killar som vill lära sig då :)

Yasha skrev:
Hej hopp alla glada!

Under 2003 gjorde jag ett försök att dra ihop ett gäng tjejer som ville lära sig wheela och då skulle vi få hjälp av Sune Andersson. Listan på intresserade var lång, men när det väl kom till kritan och vi hade bestämt tid och plats, var vi bara två tappra själar som var med på noterna. Det var väl inte riktigt läge för Sune att åka från Vilhelmina för oss, så det blev inställt.

Nu har jag pratat med Sune igen och tanken är ett liknande upplägg som då, 2003. Vi bokar in en dag när Sune är ledig och allra helst när han ändå är i krokarna runt Sthlm och har tillgång till en lämplig träningsplats. Kostnad vi pratade om sist, var ca 300 kr/pers (vi delar på Sunes omkostnader, för övrigt gör han det här för att han tycker det är kul!) och lämpligt antal är max 10 st.

Pengarna är inget jag kan garantera och plats vet vi inget om ännu, jag vill mest bara veta om det finns intresse.

/ Veronica

Frågan är hur många tjejer som läser i den här delen av forumet bara...

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning