bilat runt i Europa och plockade upp en Ron Zacapa 23.
För 549 riksdaler så är den utan tvekan ett fynd.
Njuter nu på altanen med en liten cigarill.
Sweet!
För ett par hundra mindre får du den yngre varianten som är nog lika bra
bilat runt i Europa och plockade upp en Ron Zacapa 23.
För 549 riksdaler så är den utan tvekan ett fynd.
Njuter nu på altanen med en liten cigarill.
Sweet!
För ett par hundra mindre får du den yngre varianten som är nog lika bra
Det börjar gå åt rätt håll i samlingen.
Bara jag kunde få tillbaka min utlånade uigeadail så skulle livet genast kännas bättre.
View attachment 392540
Jag kan aldrig hålla en samling.Det börjar gå åt rätt håll i samlingen.
Bara jag kunde få tillbaka min utlånade uigeadail så skulle livet genast kännas bättre.
View attachment 392540
På tal om inget så blir det besök på B&W-mässan för mig och ett antal herrar på torsdag em/kväll, tar gärna emot lite tips på vad som inte bör missas resp vad man kan skynda förbi...
På tal om inget så blir det besök på B&W-mässan för mig och ett antal herrar på torsdag em/kväll, tar gärna emot lite tips på vad som inte bör missas resp vad man kan skynda förbi...
Ja, har faktiskt deltagit i en temakväll med herrarna från Box tidigare i år inkl provsmakning på några lovande produkter, så där ska vi gå förbi och hälsa. Tack för tipsetNu kanske jag är lite partisk eftersom det är hemifrån, men:
Box destilleri bör du inte missa. Riktigt intressant nykomling och alla utmärkelser och beröm talar för att det kan bli succé.
Helt klart värt att spana in iaf.
Oj, det blev många bra tips på en gång, var inne och kikade på utställarlistan och det fanns väl ytterligare några "gamla godingar" bland whisky-sortimentet som väckte lite intresse, men kanske inte så många nya spännande. Glenmorangie Signet är noterad, var bland annat lite intresserad av några Jura som såg spännande ut. Men de ölen ska jag se till att smutta på, tack för tipsen!Jag var där i lördags. Drack betydligt mindre whisky än vanligt till förmån för lite mer öl.
På whiskyfronten var det egentligen bara Glenmorangie Signet som fastnade i minnet.
På ölfronten fanns det desto mer. Några favoriter var bl.a. en riktigt kul öl från Nynäs Ångbryggeri som har en "återskapad" historisk öl som hette Arketyp samt ett par riktigt grymma belgare; Malheur 12 samt en ännu coolare öl, Embrasse som är en belgisk stout som lagrats på Ardbegfat! (De två sistnämnda finns/fanns hos "Belgoklubben" som håller till i andra mässhallen.
Dags för ännu en båtutflykt. Märker att inspirationen avtagit en del när det gäller whisky men tänkt att jag kanske skulle köpa hem något bara för sakens skull. Har väl det mesta ur Islaydestilleriernas standardsortiment och en del rom.
Kan därför inte riktigt känna "måste-köpa"-impulserna när jag bläddrar igenom katalogen.
Tänkte därför se om någon har testat Bowmores nya "Black Rock" som lät som ett intressant bruks- å bjudwhiskyinmköp för mig som gillar sherryfat...
View attachment 412045
Nått annat jag bör kolla på i TaxFree'n på Birka? Då det inte lär bli någon partyresa kan jag göra något provsmakningsbesök i någon av de mer välsorterade barerna så tipsa gärna om vad jag skall testa..
http://multi.mediapaper.nu/?PubId=32611E692D265B4F022DB6C10CE84A2D
Överväger att köpa hem nån rom, ev. Pampero eller Diplomatico..
Jag har uteslutande rökig whisky och bourbon hemma. Finns det någon ickerökig whisky som smakar roligare än bara vanilj å honung? Tycker det är rätt trist med det ickerökiga som är typ vanilj, ljunghonung, ek och i de fall de lagrats möjligen lite sherry eller annat från faten. Finns det någon taxfree-whisky som har bra drag av torkad frukt o.s.v. som t.ex Aberlour a'bunadh?
Eftersom jag har druckit upp hela lagret av Bourbon utan att beställa nytt i tid så har jag nu öppnat upp några flaskor med undangömda singlar som jag aldrig dricker. Och tamefan, jag har fått lite smak för dessa vilket jag inte trodde skulle kunna ske.
Nu är det förvisso ganska enkla sorter som till exempel Glengoyne 10 år och Lagavulin 16 år men förr så ansåg jag att även dessa var för rökiga och bittra i smaken. Ok, kanske inte Glengoyne då som smakar mer som en lagrad Bourbon men Lagavulin gick aldrig hem.
Och då tänkte jag att man kanske skulle testa några andra sorter också i samma klass men då jag har noll koll så frågar jag här istället. Jag letar alltså efter singlar som inte smakar bäveranus eller brunnen ekstock i truten en vecka efter att man har förtärt dem
Drack nyligen upp en Black Rock som inhandlades på vägen hem från Spanien i somras. Helt klart den bästa Bowmoren jag köpt än så länge.
Ancnoc 12
Connemara Peated Cask Strength
Aberlour a'bunadh
Korvgubbe har bra smak när det gäller ädla maltdrycker Men ids Du inte vänta har Du alltid Cardhu 12-åring eller Glenmorangie som jag tycker är prisvärt bruksdricka. Petsonliga favoriter i klassen nyanserad smak under en femhunka är MacAllan 12 Sherry oak eller Amber som lagras på Sherryfat. Dessa hittar Du i bolagets standardsortiment.Dessa står nu på inköpslistan och jag hoppas att åtminstone någon av dem saluförs på någon av de sajter jag beställer från
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|