Är Jack så illa? Det är ju sting i den, som kryddad mat för den är rökig, tycker jag är gott men bartendern på senaste puben jag var kalla sånt fulsprit ^^
Det passar lika bra hemma själv framför en bra film och en fet skål med snacks enligt mig
Ja, jag tycker bartendern sammanfattade det hela. Men smaken är som baken.
Det var så sant som det var sagt.. Jag är av åsikten att man dricka det man tycker om, att något är dyrt och exklusivt betyder knappast att det passar allas smak. Så vill du dricka Jack med varm apelsinjuice och tycker det är århundradets smakresa, tjör hårt.
Jag brukar börja en ny "produkttyp" med hyfsat standardprodukter. Sen höjs både krav och prislapp vartefter man lär sig mer, testar mer och referenserna blir rubbade.
Jag har också testat en hel del efter en sådär 10 år med det som rätt genuint intresse. Ändå höjer folk på ögonbrynen när jag säger att jag inte gillar Cognaq, man "måste" tydligen gilla det om man gillar allt annat.
Så älskar du din Jack, drick den och njut och skit i vad alla andra säger och tycker. Men är du intresserad och tycker det är kul med smaker, börja med att testa de förslag då får/fått.. Krogen är bra då man oftast kan testa rätt många sorter och sen köpa en "tvåa". Folk i baren brukar bara bli glada om det kommer nån som faktskt bryr sig om deras kunskap och inte bara vill bli fulla, så en provsmakning av rang blir ofta larvigt billig