Whiskey-tråden.

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Africa Twin
Boris JR skrev:
Är det bara jag som tycker det är lite väl häftigt att ta 550/lit för något man ännu inte vet om det är något att hänga i julgranen eller ej. Fast där finns väl för många direktörer som vill kunna flasha med egengjord whiskey..



Har riktigt svårt och tro att den ska bli så god. Visst, den kan säkert vara ok, men för dom pengarna så finns det ett enormt sortiment att välja på, som förmodligen är bättre. Men, det är ju inte klart förrän man smakat på den, men lite skeptisk är jag.
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Dr.Bike skrev:
Fråga inte mig om "Usch-en-toscha´n" då blir du bara ledsen :lol
Men... det finns de som föredrar den framför annat.
Men det är inte jag det.



VAR då? :-O Kollade, och såg inget...

Finns ju tom en färdig Jack Daniels-flik. Fick du internet igår eller;)
 

Dr.Bike

Guest
Chris Ash skrev:
Finns ju tom en färdig Jack Daniels-flik. Fick du internet igår eller;)

Hm..nej (troligen en av de första att surfa i detta land..) men det hjälper mig inte att leta... och: Det finns inga flikar på hemsidan.
Har letat lite var stans men antagligen är jag blind för det där hårdrocksdrickat... ;)
 

Smeddie

Gammal o äcklig
Gick med
4 Jun 2004
Ort
Hultafors
Hoj
Honda VT750DC
juha01 skrev:
Har riktigt svårt och tro att den ska bli så god. Visst, den kan säkert vara ok, men för dom pengarna så finns det ett enormt sortiment att välja på, som förmodligen är bättre. Men, det är ju inte klart förrän man smakat på den, men lite skeptisk är jag.

Tror det är väldigt mycket hype och väldigt lite annat just nu. De har iaf varit enormt skickliga på att marknadsföra sig och skapa intresse, huruvida detta leder till en god och prisvärd whisky i slutänden återstår att se. Jag tvivlar tyvärr på det, men hoppas jag har fel ..
 

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 650.
Mr Vader skrev:
Jag tycker det finns en hel hög med goda singel malts... just för tillfället läppjar jag på en Laphroaig... :tummenupp
var har du fått tag på den då :D
Någon frågade efter nyböjarwhisky, och någon annan efter bra blended.
Tullamore Dew är mitt svar på båda dem frågorna.
:tummenupp
Ni sågar även JD Helrätt på en rökig biljardhall i Staterna kan jag säga.
 

Dr.Bike

Guest
crashtestdummy skrev:
var har du fått tag på den då :D
Någon frågade efter nyböjarwhisky, och någon annan efter bra blended.
Tullamore Dew är mitt svar på båda dem frågorna.
:tummenupp
Ni sågar även JD Helrätt på en rökig biljardhall i Staterna kan jag säga.

HEHEHE... PÅ vilket SÄTT smakar JD annorlunda (bättre) i staterna? ;)

Många säger t.ex:

Aaah, ja ba skulle allllllrii dricka en Budweiser här hemma, de smakar ju piss.
MEN när man är i staterna, då dricker man det ju för att man är törstig lixom... (följt av nån harang om klimat och annan kultur osv, ja helt enkelt nåt tvärvetenskapligt snömos) Och: vem dricker öl då de är otörstiga?

Märkligt resonemang. Men ingen regel utan undantag, och det var att det REDAN FRÅN BÖRJAN GODA guinness var mycket Godare i Dublin!! :LOL

Tusen flugor säger: Bajs smakar bajs i alla länder!
 
Last edited:

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 650.
Dr.Bike skrev:
HEHEHE... PÅ vilket SÄTT smakar JD annorlunda (bättre) i staterna? ;)

blabla
Tusen flugor säger: Bajs smakar bajs i alla länder!
Åtminstone min hjärna är mer komplex än så tyvärr. JD smakar rätt i rätt miljö. Precis som glögg är gott till jul.
 

Dr.Bike

Guest
crashtestdummy skrev:
Åtminstone min hjärna är mer komplex än så tyvärr. JD smakar rätt i rätt miljö. Precis som glögg är gott till jul.

:tummenupp Poäng!

Så sant. När julen är över vill man inte se en skinka på ett år igen. Detsamma gäller glögg!
Kan det vara så att när man druckit JD, så vill man inte se det heller på ett år? ;)
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
crashtestdummy skrev:
Åtminstone min hjärna är mer komplex än så tyvärr. JD smakar rätt i rätt miljö. Precis som glögg är gott till jul.

Sen måste man ju för tusan veta hur man dricker det. Sånt där Glochendrachen och sånt sitter folk ju och smuttar på framför brasan eller nåt och sprar flaskan i åtta år. Jack dricker man bäst minst en halvliter åt gången, för att få fram rätt boquet så att säga. Dessutom dricks den med fördel direkt ur flaskan.

Precis som groggar på dunkasprit och cola, perfekt när man sitter och jammar på gitarren en lördagkväll.

Fast om man ofta kollapsar av vätskebrist när man partajar så ordinerar Lemmy att man dricker sin Jack med isbitar i.
 

Dr.Bike

Guest
Chris Ash skrev:
Sen måste man ju för tusan veta hur man dricker det. Sånt där Glochendrachen och sånt sitter folk ju och smuttar på framför brasan eller nåt och sprar flaskan i åtta år. Jack dricker man bäst minst en halvliter åt gången, för att få fram rätt boquet så att säga. Dessutom dricks den med fördel direkt ur flaskan.

Precis som groggar på dunkasprit och cola, perfekt när man sitter och jammar på gitarren en lördagkväll.

Fast om man ofta kollapsar av vätskebrist när man partajar så ordinerar Lemmy att man dricker sin Jack med isbitar i.

Ja-ja! Nu talar vi finkultur helt plötsligt!

Ge hit en flarra JD.
Pronto!

:rock
 

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 650.
Chris Ash skrev:
Sen måste man ju för tusan veta hur man dricker det. Sånt där Glochendrachen och sånt sitter folk ju och smuttar på framför brasan eller nåt och sprar flaskan i åtta år. Jack dricker man bäst minst en halvliter åt gången, för att få fram rätt boquet så att säga. Dessutom dricks den med fördel direkt ur flaskan.

Precis som groggar på dunkasprit och cola, perfekt när man sitter och jammar på gitarren en lördagkväll.

Fast om man ofta kollapsar av vätskebrist när man partajar så ordinerar Lemmy att man dricker sin Jack med isbitar i.
Precis. JD häller man upp ett halvt glas och tippar i sig, sen utbrister man "god damn'it that 'll put hair on my back." det skulle kännas konstigt att smutta singelmalt bland bönderna i biljardhallen.
 

Nienna

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2005
Ort
Eskilstuna
Hoj
Kawasaki gpx 600R , en gammal sate ;)
Dr.Bike skrev:
Kort sagt en dålig ambassadör för singlemalt.

Risken är som sagt att du gör som du sa: Sitter med dina ess i rockärmen som du känner sedan tidigare.
Men jag tcker absolut att du ska smaka den.
Om inte annat är det alltid bra att ha en dålig referens!!
;)

Nu har jag smakat..Resultat: En dålig referens är en referens det med! Som sagt! Funkar väl som "hälla i sig för att bli full wirre" eller något sådant. Men fy vad den var intetsägande!
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
crashtestdummy skrev:
Precis. JD häller man upp ett halvt glas och tippar i sig, sen utbrister man "god damn'it that 'll put hair on my back." det skulle kännas konstigt att smutta singelmalt bland bönderna i biljardhallen.

Eller på nån av de rökiga blueshaken längs Bourbon Street i New Orleans.....
 

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 650.
Chris Ash skrev:
Eller på nån av de rökiga blueshaken längs Bourbon Street i New Orleans.....
dom är inte så rökiga längre, vattenskadade snarare. :brinnerup
jag bodde i Colorado i en liten stad som hette Durango. förstklassig mountain red neck town som dom sjunger i south park. Jag har varit förövrigt i south park 2ggr. dessutom.
 

Dr.Bike

Guest
Nienna skrev:
Nu har jag smakat..Resultat: En dålig referens är en referens det med! Som sagt! Funkar väl som "hälla i sig för att bli full wirre" eller något sådant. Men fy vad den var intetsägande!

Så är det! :hihi

Eller som man sa om ett "nej" på förrådet i mitt förra jobb:
"Ett nej är ju OXÅ service. Då vet man vad man INTE får!"
:lol

Som sagt, en referens det med, och så oändligt mycket bättre än att inte veta alls...

Man ska inte dö nyfiken.
 

Svahn

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Sweden ; ) Big L-A
Hoj
Sportare
Nu när jag ser att där är många Whiskey kännare så har jag ett himla I-lands problem :huvet Drack en go whiskey för ett tag sedan men kan inte minnas vad den heter :huvet Vet att den va 8-årig,,Trekantig flaska O har för mej att namnet börja på O.. (kan inte hitta den nånstans :rolleyes: ) skulle tro det är "smuggel whiskey" ? Glad om nån kan svara på detta :Bugar eller ge tips :)
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Svahn skrev:
Nu när jag ser att där är många Whiskey kännare så har jag ett himla I-lands problem :huvet Drack en go whiskey för ett tag sedan men kan inte minnas vad den heter :huvet Vet att den va 8-årig,,Trekantig flaska O har för mej att namnet börja på O.. (kan inte hitta den nånstans :rolleyes: ) skulle tro det är "smuggel whiskey" ? Glad om nån kan svara på detta :Bugar eller ge tips :)

Jag har lite svårt att få ihop dina ledtrådar.....

Trekantig flaska indikerar Glenfiddich eller Grants...

Den enda sort jag kan minnas på O är Oban och de finns inte som 8 åriga och har rund rätt säregen butelj.......
 

996D

BTG 7,16.9
Gick med
9 Jul 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati FTW
Svahn skrev:
Nu när jag ser att där är många Whiskey kännare så har jag ett himla I-lands problem :huvet Drack en go whiskey för ett tag sedan men kan inte minnas vad den heter :huvet Vet att den va 8-årig,,Trekantig flaska O har för mej att namnet börja på O.. (kan inte hitta den nånstans :rolleyes: ) skulle tro det är "smuggel whiskey" ? Glad om nån kan svara på detta :Bugar eller ge tips :)

Första varingstecknet borde vara flaskan om inte åldern avskräcker.
Whisky är som vin att ju lustigare flaska ju sämre innehåll i regel. (Undantag finns iofs.)

Lite Oooooo då

Oban (har ingen 8-årig vad jag vet)
Old Burntislands
Old Fettercairn
Old Orkney
Old Pulteney
Old Rhosdhu
Old still malt
Old vatted cardhu
O.O.
Ord

Finns som sagt några på O...
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top