Hur hade det varit om man tog de fyra sitta tiderna i superbike och de fyra främsta rookie och jämförde tiderna. Alltså är man snabb i rookie så får man köra race i superbike. Och är man inte till räkligt snabb i superbike så får man åka rookie.
Upp!
Rösta nu. Alternativet är att tvångsuppklassningen kommer tillbaka, är det bättre?
/ Jens
Så nä, min åsikt är att förbundet bestämmer vem som skall klassa upp sig.
Hur hade det varit om man tog de fyra sitta tiderna i superbike och de fyra främsta rookie och jämförde tiderna. Alltså är man snabb i rookie så får man köra race i superbike. Och är man inte till räkligt snabb i superbike så får man åka rookie.
Upp!
Rösta nu. Alternativet är att tvångsuppklassningen kommer tillbaka, är det bättre?
/ Jens
Givitvis måste man kunna prova på men sen måste man ha en tvångs upp klassning. Men sen kanske det finns för dåligt spann på tävlingar när man är elit. Det blir lite samma folk i all tävlingar och som har en viss fart. Kan vara svårt att slå sig in där i början om man är fär snabb för rookie men inte riktigt nära i hänger med de elit förarna.
Ett par jag har snackat med har sagt att trots att de tidsmässigt har varit snabba nog för att köra i elitklasserna inte alls hängt med väl där. Varför? För att det är mycket mer respektlöst, mycket mera krig än det var i Rookie.
Det handlar alltså om förare som är kvalificerade att klassas upp och som vill prova på ett race som uppklassad?
Men dom borde isf fortfarande vara ännu mera kvalificerade efter det för att få gå tillbaka till rookie (engelskt ord för nybörjare). Varför ska dom ha som möjlighet att välja det då? Det låter mera som man är osäker på en förändring. Läge för en idrottspsykolog eller?
Håller iof med om att någonting borde man göra. Var det 4st som var med på listan på förare i Sverige som hade klassat upp sig till 2010? Det ihop med dom som klassat ner sig blev det inte mycket påfyllning på förare.
Men tillåter man förare att prova på hade det kanske bara resulterat i att dom 4 som nu klassade upp i år sig istället hade valt att stanna kvar som rookies och provat ett race bara.
Det handlar alltså om förare som är kvalificerade att klassas upp och som vill prova på ett race som uppklassad?
Men dom borde isf fortfarande vara ännu mera kvalificerade efter det för att få gå tillbaka till rookie (engelskt ord för nybörjare). Varför ska dom ha som möjlighet att välja det då? Det låter mera som man är osäker på en förändring. Läge för en idrottspsykolog eller?
Håller iof med om att någonting borde man göra. Var det 4st som var med på listan på förare i Sverige som hade klassat upp sig till 2010? Det ihop med dom som klassat ner sig blev det inte mycket påfyllning på förare.
Men tillåter man förare att prova på hade det kanske bara resulterat i att dom 4 som nu klassade upp i år sig istället hade valt att stanna kvar som rookies och provat ett race bara.
Återigen, är man för snabb för Rookie så hänger man GARANTERAT med elitförarna! Det är bara titta på varvtiderna!!!!
Toppen i Rookie är snabbare än botten av elitförarna! Så är det bara!
Bara tvångsuppklassa så är problemet löst!!!!
Exakt!
Jasså? Min uppfattning är att det är precis tvärt om!
I rookie var det massor av vildhjärnor som trodde att man skulle vinna racet i första böj, man chansade i omkörningarna, och det var väldigt många incidenter.
När jag klassade upp mig blev det cleanare omkörningar och mindre incidenter, och det kändes tryggare på nåt sätt....
Exakt!
Jasså? Min uppfattning är att det är precis tvärt om!
I rookie var det massor av vildhjärnor som trodde att man skulle vinna racet i första böj, man chansade i omkörningarna, och det var väldigt många incidenter.
När jag klassade upp mig blev det cleanare omkörningar och mindre incidenter, och det kändes tryggare på nåt sätt....
Vad är ni rädda för egentligen med en uppklassning? Visst kan wildcard vara bra men varför ska man hålla på och dalta? Vissa banor har man lättare för och håller ett högt tempo medans på andra banor är tempot lägre MEN om ni klassar upp er kan jag garantera att tempot även på de banor ni inte gillar blir högre. Släpp sargen nu!
Jag hade gärna kört ett wc på min hemmabana lms förra året, där hade jag tempo att hänga med hyfsat men på dom andra banorna så hade jag blivit sist och utkvalad om jag klassat upp mig innan 2009.
Jag tror att det är just i ett sånt läge som wildcards kan va en bra grej!
Tvångsuppklassning tycker jag skulle va en självklarhet om man kört större delan av en säsong med bra resultat.
Oj förlåt, jag trodde jag höll mig till ämnet.Snälla, håll er till ämnet angående om ni är positiva eller negativa till wildcard.
Ta bristerna i uppklassningssystemet i nånn annan tråd.
/ Jens
Jag hade gärna kört ett wc på min hemmabana lms förra året, där hade jag tempo att hänga med hyfsat men på dom andra banorna så hade jag blivit sist och utkvalad om jag klassat upp mig innan 2009.
Jag tror att det är just i ett sånt läge som wildcards kan va en bra grej!
Tvångsuppklassning tycker jag skulle va en självklarhet om man kört större delan av en säsong med bra resultat.
Otto! OM du hade fått ett wildcard till SM på Sviestad förra året och placerat dig skapligt. Hade du då klassat upp dig till elitförare i år?
Var ärlig nu!
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |