Wildcardavgift i STCC - bluää

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Vill verkligen köra STCC på anderstorp i helgen. Ser dock ut som om jag behöver betala startavgiften själv (i stället för att min chief gör det). Det har talats om att markant sänka avgiften för att få in fler förare. Fick svar idag:
4400kr + moms + fredagsträning = 5600 kronor.

För detta får man ... * trumvirvel * ... två korta träningspass på fredag, två 20minuterskval på lördag samt ett kort race på 12 varv?

Med sorg i sinnet börjar jag tvivla på att det kan vara värt det? Inte ens nån vettig tevetid i år juh... Blä :(
 

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Kungsängen
Hoj
Hojlös
Don Quixote skrev:
2356485 Vill verkligen köra STCC på anderstorp i helgen. Ser dock ut som om jag behöver betala startavgiften själv (i stället för att min chief gör det). Det har talats om att markant sänka avgiften för att få in fler förare. Fick svar idag:
4400kr + moms + fredagsträning = 5600 kronor.

För detta får man ... * trumvirvel * ... två korta träningspass på fredag, två 20minuterskval på lördag samt ett kort race på 12 varv?

Med sorg i sinnet börjar jag tvivla på att det kan vara värt det? Inte ens nån vettig tevetid i år juh... Blä :(

Transport soppa, däck under träningar, kval, race...+ allt smått å gott...grand total...12-15´000:-

Värt varenda spänn...:näsblod
 

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Ort
Sthlm
Hoj
lös
värdelöst...

den där cirkusen är verkligen inte värd dom pengarna..
 

Magnus

MG355
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
YZF250, GSXR750
Billigt :rolleyes:

Men nu är du ju på G efter EM i Karlskoga. Hoppas att det löser sig så att du kan köra.
 

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
men du ska ju under 1,40 ju :) åk och köp tårta till chefen nu :pannkyss
 

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX
Det där är riktigt kass! Jag var sugen på att hyra någons 600 och försöka skaffa mig ett WC, men efter Jorpes berättat vad det skulle kosta så lade jag ner de planerna…
 

Medin

Pain is temporary glory is forever...
Gick med
23 Jun 2003
Ort
Lidköping
Hoj
2019, Triumph Thruxton 1200r
fezt skrev:
2356518 värdelöst...

den där cirkusen är verkligen inte värd dom pengarna..

Därför undrar man ju varför vissa vill att NSB skall vara ihop med STCC?
 

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Medin skrev:
2356568 Därför undrar man ju varför vissa vill att NSB skall vara ihop med STCC?

Direktsändningar i bra TV, gedigen grid-show, m.m som det var när det begav sig så tycker jag att man kan rättfärdiga priset men som det är nu? Nah!
 

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Ort
Sthlm
Hoj
lös
Don Quixote skrev:
2356580 Direktsändningar i bra TV, gedigen grid-show, m.m som det var när det begav sig så tycker jag att man kan rättfärdiga priset men som det är nu? Nah!
Ja, men de va ett tag sen som de va så... senaste två åren har ju varit kiss... Hojdelen har kommit i skymundan och de tv-sändningar som varit har ju inte direkt varit SVT...
De pratas redan om NSB i veidec nästa år, å ja tror fortfarande inte att det kommer bli en "hit" bara för att man kör 1000...
Det kostar bara en rackarns massa mer pengar och det är ytterst få som lyckas ha igen de pengarna på "mer spons"

När jag ändå babblar på... så har ingen som jag pratat med tyckt att det varit "bra" att köra veidec...

Medin skrev:
2356568 Därför undrar man ju varför vissa vill att NSB skall vara ihop med STCC?
japp...
en del hoppas väl på att det ska bli ngn sorts genombrott för roadracingsporten i sverige..
Och det är kul med positiva tankar och förhoppningar !

Men min personliga åsikt är bara att bilarna tar för stor plats, och att det bara kostar en slant extra för oss tvåhjulingar
 
Last edited:

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
En lagom stor.
Ett litet starkt team skulle gått in med en duktig ( okänd ) förare och vunnit allt, det hade varit roligt.

Om det är värt pengarna ? Varför inte man lever bara en gång.

Iaf träning för högre serier i europa, VM.
 

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Ort
Sthlm
Hoj
lös
Jösse skrev:
2356706 Ett litet starkt team skulle gått in med en duktig ( okänd ) förare och vunnit allt, det hade varit roligt.

Om det är värt pengarna ? Varför inte man lever bara en gång.

Iaf träning för högre serier i europa, VM.
Träning för högre serier i europa ?

Veidec håller inte högre tempo än vad NSB gör, eller föregående superstock 600sm...
Så då kan man "träna" billigare inför högre serier i ngn annan klass än just veidec...
:tummenupp
 

Mrlind

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Ort
08
Hoj
KX250F, KTM RC8R, Knäortros :)
Att det snackas om 1000cc och att det skulle bringa guld å gröna skogar stämmer ju inte riktigt. Däremot så finns det många aspekter/personer/företag som i och med 1000cc kan göra det möjligt.

Till ämnet. DONQ!! Om intedu kommer till A-torp så lämnar jag fan hjälmen hemma, vem ska jag annars sikta på i första böj? :tungan
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
fezt skrev:
2356664 Det kostar bara en rackarns massa mer pengar och det är ytterst få som lyckas ha igen de pengarna på "mer spons"

huvet på spiken, det finns helt enkelt inte mer sponsorer för att man kommer med mervärden.. för dom flesta
 
Gick med
10 Sep 2003
Ort
Hörby
Hoj
CB1000RA
Känns svårt att motivera kostnaden...
Det e sjukt dyrt för den lilla bantiden...

Nä, in med en 600 klass för A-förare i SM serien, så är jag på :tummenupp

Don Quixote skrev:
2356485 Vill verkligen köra STCC på anderstorp i helgen. Ser dock ut som om jag behöver betala startavgiften själv (i stället för att min chief gör det). Det har talats om att markant sänka avgiften för att få in fler förare. Fick svar idag:
4400kr + moms + fredagsträning = 5600 kronor.

För detta får man ... * trumvirvel * ... två korta träningspass på fredag, två 20minuterskval på lördag samt ett kort race på 12 varv?

Med sorg i sinnet börjar jag tvivla på att det kan vara värt det? Inte ens nån vettig tevetid i år juh... Blä :(
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Mrlind skrev:
2356764 Till ämnet. DONQ!! Om intedu kommer till A-torp så lämnar jag fan hjälmen hemma
Men om Björn kommer till A-torp så kan du ta med en reservhjälm för han har säkert lämnat sin hemma... :tungan :hihi
 

Mrlind

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Ort
08
Hoj
KX250F, KTM RC8R, Knäortros :)
Anledningen till att det inte är billigare är pga att exempelvis en snabb förare, inte ska kunna komma å ta så pass mycket poäng så att han vinner hela skiten. Till en peng som är långt ifrån vad vi serieanmälda betalat. Den kostnaden som är nu ska vara lika låg/hög som den vi betalat. Men 4400:- plus moms, bara 6% moms väl?

Edit: skoja bara, kostnaden stämmer ju :tummenupp
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Jag börjar väl ångra mig lite oxå vad gäller 1000cc i STCC... vet inte om det kommer ge svensk RR så mycket. Fast allt beror ju på vad som erbjuds förarna/publiken tillbaka.
 

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
En lagom stor.
fezt skrev:
2356732 Träning för högre serier i europa ?

Veidec håller inte högre tempo än vad NSB gör, eller föregående superstock 600sm...
Så då kan man "träna" billigare inför högre serier i ngn annan klass än just veidec...
:tummenupp


Ok.

Gå direkt till EM 600 då vinn allt och hoppa upp till Stiggy o co för att sedan köra superbike VM.
 

jorpes

Soppatorsk sen Punka. Lökmekmiss?
Gick med
11 May 2003
Ort
Lindome
Hoj
R1 -08
Don Quixote skrev:
2356485
Med sorg i sinnet börjar jag tvivla på att det kan vara värt det? Inte ens nån vettig tevetid i år juh... Blä :(

Jag har förkalrat för Pålsson:
-Om du sänker avgifter till 2200 per tävling så kommer det folk. -Minst 5 nya per tävling

Det blev som bekant inget av detta, synd...


Men DonQ -Du skall vara med. Åk med mig...
 

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Ort
Sthlm
Hoj
lös
Jösse skrev:
2356842 Ok.

Gå direkt till EM 600 då vinn allt och hoppa upp till Stiggy o co för att sedan köra superbike VM.
Haha...
jo vore jag så bra så, visst varför inte... men nu e ja bara en medelmåtta i gänget som inte har riktigt de ambitionerna..
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top