Gottis skrev:2359296En fråga är ju faktiskt vad är språngbrädan ut i VM 2 takt lr fyrtakt om vi nu snackar 4 takt
Själv känner jag att jag vill ha en 600 klass i SM för A-förare
sunkan skrev:..
Sen så är STCC överskattat.
Finns nog tillräckligt med A-förare för att bilda en 600 klass i Sm utan tvekan..
...
Axxexs skrev:2359360Är väl en del i deras strategi om hur man driver sin serie. Man ska låta bäst även om man så inte är det. Mycket som ska se fint ut på utsidan. Vad många inte ser eller vet är hur det egentligen är där. Hur många team som har dålig ekonomi, går i konkurs osv. Sånt syns oftast inte utåt så mycket. Publik och banägare mm ser bara vad som visas och tror det är bra ekonomi att sysla med racing i Sverige.
När det heter att "sponsorerna ville ha mer reklamtid i tv, så vi fick gå till Z-tv och Viasat3 för att dom skulle bli nöjda med reklamtiden" så är det nog en duktig omskrivning om att det var kris i företaget och det inte fanns pengar till någon annan kanal. Är väl samma anledningen till varför det är den produktionen man har för mc och alla andra supportklasser nu. Finns förmodligen omskrivningar och ganska frisserade siffror innom mycket där. Fanns ju en anledning till att STCC såldes. Hade man inte sett att det kanske fanns en chans att det kunde bli bättre nu mot föregående år med ägarbytet som var till i år så hade nog SVEMO tagit ifrån dem mc-klassen.
Don Quixote skrev:2357245Musiker betalar inte för att få spela inför publik. Och definitivt inte hutlösa summor.
Klintan skrev:2359403Evenemangen i sig är ju inte direkt gratis att dra runt, så det är klart det kostar mer än en "vanlig" tävling. Sen om man tycker det är värt det är en annan sak!! Du vet vad det kostar och du vet vad du får sen är det upp till varje förare att avgöra!!
En liten parantes: Mitt team betalade 12.000:-
för varje race vi körde i S60 Challenge.
Så då låter ju ändå er avgift billig i jämnförelse!!
RedBaron skrev:2358244Jo, det är faktiskt vad nästan alla amatörmusiker gör.
Strider skrev:2360024Men det finns det ju redan.
Veidec Trophykallas den visst och körs ihop med nått som hter STCC.
Gottis skrev:2360155Tänkte väl mer på dom vanliga SM tävlingarna
ps va fan ska alla ska skaffa Copper skägg nu då jag va först
senaste modet i RR-GBG
Som vanligt en brasklapp med äkthesanspråk men inget svar elelr djupare förklaring till den....Strider skrev:2359083
Inom Svensk RR så är tvåtaktlägret ( läs bakåtsträvarna) tämligen starkt. Jag tror inte detta är till gagn för Svensk RRs framtid.
sunkan skrev:Inte en kotte som ser skiten på TV. Dåliga sändningstider.
RR är totalt nerprioriterat av svensk TV. Kolla bara på friidrotts EM det är ju helt sjuk uppståndelse för att se en kenyan springa 10000m
Då kan man tycka att EM som gick på karlskoga borde fått lite mer uppmärksamhet.
Gustav O skrev:2360988Som vanligt en brasklapp med äkthesanspråk men inget svar elelr djupare förklaring till den....
Strider skrev:..
Den uppfattning jag fick av EMet på Karlskoga var att det var tämligen tunna startfält vad beträffar de utländska deltagarna i 125/250R, STK/SS600. Hade de inte varit för alla svenska deltagare så hade det ju varit en tämligen avslagen tillställning. Så tack alla svenska förare som bidrog till en fin helg.
...
oFFkeFF skrev:2361518................En 250-klass som håller mycket hög EM-nivå och till och med förare som har VM-klass i sig. Verkligen bakåtsträvande måste jag säga
Vad gäller "framtiden" så kommer det alltid att finnas standard-racing och prototypracing, båda har en framtid..
Webspy skrev:2362521Håller med.... till stor del.
MEN, inte har vi VM-klass på våra förare? Visst, jag känner både Cajback o Mårtensson. Varav den senare sa att på senaste VM:et så skiljde det 9km/h i toppfart på hans hoj jämfört med topphojarna.
Frågan är då bara varför våra toppförare blir varavde 2 gånger? Wildcard i all ära.... men att kalla våra förare för VM-klass är lite väl pårökt
/A
Eftersom du oftast har en åsikt som ätminstone är underbyggd med argumentation tycker jag det är intressant att få höra dem istället för smutskastningen.Strider skrev:2361653Ja, som vanligt... Vad hade du förväntat dig av mig? Att syndaren o gaphalsen skulle ha vaknat och kommit till djup insikt och kläcker ur sig något vettigt för en gång skull?
Tvåtaktarnas dagar är väl räknade, liksom bensindriven motorcykelracing öht, men det är nog länge kvar i internationella sammanhang och så länge det körs med dem i VM anser jag att det ska köras med dem i SM också. I många länder får prototypracingen tvärtom större utrymme nationell än för bara några år sedan. Det läggs ner stora summor pengar på att vaska fram framtida VM-förare på flera olika håll.Strider skrev:2361653Vad Nordgren beträffar så gör han precis som alla andra som lägger ned ett stort mått av idellt arbete för "the passion of the sport" ett utmärkt arbete.
Miljöskäl, marknadsskäl, buller mm är orsaker som medför att tvåtaktarnas dagar snart är räknade. Detta har vi ju alla naturligtvis olika uppfattningar om...
Prototyp eller standardracing? Plats för båda? Absolut, men jag tror att prototypracingens plats på nationell nivå kommer att få en mindre del av kakan på sikt. Hur många nya 250R/125R har tillkommit i depån de två senaste åren. Bara Oscars hoj vad jag vet, men min okunnighet på området är stor. Det är iaf sannolikt en liten del iförhållande till alla nya Gixxers o R1/6or. Rookiesar som köper nya R6or finns det ju flera av, förvånande nog.
Som det är i hela EM, nationella förare är basen spetsat med ett visst antal utlänningar, inte särskilt underligt om du frågar mig. Det är ju alldeles för få¨svenska STK-förare som söker sig ner i Europa enligt mig medan det är vanligare i 125R och framförallt 250R.Strider skrev:2361653Den uppfattning jag fick av EMet på Karlskoga var att det var tämligen tunna startfält vad beträffar de utländska deltagarna i 125/250R, STK/SS600. Hade de inte varit för alla svenska deltagare så hade det ju varit en tämligen avslagen tillställning. Så tack alla svenska förare som bidrog till en fin helg.
Det jag menade/undrade var om det verkligen finns förarunderlag för två 600 cc och två stycken 1000cc klasser för SM-förare, som Sunkan föreslog. Blir dte inte 600 i STCC så kommer det ju bli det i SM och då med bättre startfält än 2005.Strider skrev:2361653Så vitt jag kommer ihåg så hade STD600 ett bra startfält 2004, ett mediokert 2005. Jag tror att reglementena för STD600 , STK600 2005 låg allför nära varandra. Därför fick STCC ett bra startfält 2005 men i år är klassen dyrare både vad avser material o startavgifter och startfältet åter reducerat.
Visst är det så men nu är ju ingen av klasserna i årets SM kalender så svaga.Strider skrev:2361653Men vad är skillnaden på ett 125R eller 600STD startfält med 8 förare på griden? Ingen, lika illa för klassen, klubbarna o förarna.
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail
En dröm sedan många år har ... |
|
Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås
Foto: LEON Transportstyr... |
|
Aprilia RSV4 X ex3ma
Aprilia har presenterat RSV... |
|
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future
Europeiska investeringsbank... |
|
Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås
Transportstyrelsen har före... |
|
Triumph storsatsar inom Enduro
Motorsportlegenden och fler... |
|
BMW CE 02 x VAGABUND
BMW Motorrad har presentera... |
|
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |