Gustav1 skrev:Det går att wheela med ALLA tvåhjuliga fordon. Det är dock olika svårt, kan jag tänka mig.
Det går INTE att wheela med alla tvåhjuliga fordon.
Gustav1 skrev:Det går att wheela med ALLA tvåhjuliga fordon. Det är dock olika svårt, kan jag tänka mig.
TomK skrev:
50 motor-hk på 200 kg hoj gör det lite småjobbigt. Frambromsen och gaffeln var inte riktigt anpassade för stoppies heller (stackars packboxar).
Backe skrev:Det går INTE att wheela med alla tvåhjuliga fordon.
Tinatjejen skrev:Jo.. jag tänkte ja skulle lära mig wheela..
Lär väl ta ett jävla tag men när man ändå är ute och kör, så varför inte?
Läst lite om olika sätt i lite olika tidningar och sådant..
Funderar över några saker, som ni flitiga slangare kanske kan ge svar på.
1. Om vi säger att jag tar upp den på 1:an eller på 2:an. Ska man slå av helt på gasen i någon av växlingarna? (1:an till 2:an eller 2:an till 3:an)
2. Vilken växel är lättast/bäst att få upp en rätt effektsvag(strypt till 25kW) hoj på?
3. Är det bästa att bromsa ner hojen eller bara luta sig framåt och låta den "falla" ned?
4.när man ska svänga vänster så stod det i Bike att man ska ha styret åt höger och luta sig åt vänster. Varför ska man ha styret i motsatt riktning mot vart man svänger, måste ju bli tokigt om man dimper ner och vägen går åt vänster och styret åt höger?
5. Nr. till sos är fortfarande 112 väl?
Hulken_1 skrev:Ni som kopplar upp hojen på slangen, hur många fingrar har ni på kopplingshandtaget?
Kfc skrev:Nisse är ju ett bra bevis på att man kan wheela med vad som helst.. Dt 125 och tok stuntar..
Petrus skrev:
Än en gång, detta gäller INTE dig Tinatjejen utan är bara min åsikt i stort. Jag tycker det verkar som om folk ofta vill bli kungar på slangen trots att dom inte bemästrat grunderna först.
I alla fall,
du har mitt fulla stöd, lycka till!
PutteLiten skrev:Jag lyckades wheela med min Bulldog (otrimmad)
50 hk, 250 kg...
Tina, skaffa en TLR/TLS så löser det sig själv.
I med ettan och gaasa på så åker den upp vare sig du vill eller inte
(trust me, been there... )
D@nne skrev:stå och gunga några gånger på ettan eller tvåan så ska du se att den går upp lite snällare än om du tok gasar och kopplar upp den
Silwer skrev:En dt125 är troligen 10ggr lättare att slanga med än den där er5:an(ej skämt jag har haft flertalet dt 125or och som de flesta offroad 125cc är de mycket lätta att köra på bakhjulet).
Det här käns som fel cykel att lära sig på, den är för slö helt enkelt. Omöjligt är det säkert inte tat tvinga upp stackarn på bakhjulet, men jag kan tänka mig att det blir en del ryckande i styret, chansen att slå över när man väl lyckas tvinga upp den kan öka en del på en sån här hoj då det ju är absolut max som gäller för att få upp den ens.
Sen finns ju isken att koppling eller liknade ger upp på hojen med, är det inte bättre att lära sig köra på den här bara och skaffa sig nåt med bakhjulsåkarvänligt senare?
Tinatjejen skrev:
Många som inte förstår varför jag köpt ER. Har fått höra det mesta från att den är lika spännande som en åkgräsklippare till att den är väldigt fin.
Jag tror att allt går, om man ger sig faen på det
Gummi skrev:Jag vill inte vara negativ nu, men jag tror inte att du kommer att få upp den på bakhjulet i första taget..
Det räcker nog inte med broms och gastekniken iom att den är strypt och ganska tung (Om du inte är enormt duktig)
Men om du känner någon som är bra på att åka bakhjul så kan du väl be den personen att testa till att börja med. Så kanske du kan få tips om vilken teknik som fungerar just för din hoj...
Lycka till iaf, men ta det lugnt!
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |