Win Phone 8-tråden

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Spotify finns men är inte riktigt lika polerat som till iOS, vad menar du med finns google? Du kan smälla in ett google konto i telefonen och ha tillgång till mail/cal/contacts osv, eller är det något annat du vill åt? Maps kanske?

Spotify är väl mest polerat till android, om det är ännu sämre till W8 än till ios så lär det ju vara oanvändbart.

Jag menade med min google-fråga att Microsoft kanske försöker stoppa ALLT användbart som de själva inte har patent på, så då har de väl någon egen sökmotor också?

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Finns inte spotify så kan de ju gräva ner sig. Finns Google?

Alltså, eftersom det är fullversions W8 så kör jag ju riktiga spotify för pc bara, så det alltid bättre än appar ändå. Men touchvänligheten i appar är alltid bättre om man nu inte kör plattan i dockan.

Finns google??!

Knullar delfiner för nöjes skull?
Släpper sig Plura när han pissar?
Röker sossar gula blend?

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Nu är det ingen RT jag har, utan full W8.1. Och var finns spotify? Det enda jag hittat är spotlite, vilket är totalt jvärdelöst!

Nu har jag ingen platta men, apparna i din full w8.1 är väl fortfarande RT ?
Skillnaden är väl att du kan köra vanliga windows program?

Vad är det för platta du har? Vill ha en Surface Pro 2 själv :)

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
Recensionerna av sats säger väl ungefär allt om varför man inte kan ge upp android ännu. Verkar som vi ska ha sådant där W8 på jobbet snart så man får väl börja ha två telefoner.

Konstigt att ett företag som Microsoft fortfarande inte klarar av att erbjuda användarvänlighet faktiskt.

Skilj på W8, W8 RT & WP8.

Tre helt olika saker (helt klart en strategisk miss), men verkar ändra sig till nästa version.

Sats-appen är gjord av SATS Sports Club Sweden AB, skyll på dom :fakta

Det är inte så att det är speciellt svårt att utveckla till WP, dom är bara lata.

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Det stora problemet ligger ju inte hos MS, slutprodukten för både Windows och Android bygger ju på interaktivitet ån användare och privata utvecklare. Plattformen än så länge är ju så färsk att de flesta appar till IOS och Android inte finns än. Men ge det 6-12 månader så borde glappet ha jämnat ut sig.

Rent krasst så funkar det ändå kanon på platta eftersom man precis som på datorn man gör det man ska på andra sätt än med appar, men appar är ju mer touchvänliga vilket underlättar rejält och saknas lite.

Xibalba:
Jag har en Asus T100 (Transformer book) notebook. 4000 med dockningsstation inkl. Officepaketet. Med andra ord är det ingen platta, utan en 10" ultrabook pc med löstagbar touchskärm.
För mig som vill kunna jobba och göra riktiga saker på den också, inte bara kolla på Netflixoch surfa Facebook, så är den fantastisk. Dessutpm sjukt bilĺgt för fullversionswindows.

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Nu har jag ingen platta men, apparna i din full w8.1 är väl fortfarande RT ?
Skillnaden är väl att du kan köra vanliga windows program?

Vad är det för platta du har? Vill ha en Surface Pro 2 själv :)

Har en surface pro 2 på jobb som jag pysslar med. Hade ärligt talat inte köpt en sån själv. I mitt tycke är den lite för bulkig för att kännas som en platta och för klen för att kännas som en laptop, dessutom är den dyr. Hade köpt en Lenovo yoga 2 pro istället, ungefär samma pengar men en riktig högupplöst skärm. Sen kanske en 8" som komplement.

Jag tror att vi kommer att gå mot att 10" blir mindre och mindre populärt och att 8" och > 13" blir vanligare.

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Upptäckt ett "fel/problem" jag skulle vilja kunna få löst...

Är uppe i Sälen just nu och åker bräda och då blir det en hel del musik (i ena örat).

Problemet är dock att så fort jag klickat på headsettets knapp (standard, det som följde med mobilen, Nokia Lumia 920) så försvinner all respons. Eller ja, musiken pausas, som det ska, men jag kan sedan inte starta det igen. Får inte ens någon respons när jag håller inne knappen i X antal sekunder, vilket i vanliga fall leder till röststyrning (som inte finns på det valda språket (svenska) så man får i vanliga fall felmeddelande).

Vad fasen kan felet vara? Klurar på om det är mjukvara, själva Spotify som lägger sig i "viloläge" eller rent av stängs av. Ibland när jag orkar plocka av mig handsken och ta fram mobilen ur fickan så går det inte att "backa" till Spotify längre utan måste starta det "igen"...

Hilfe bitte, galet irriterande!

Last edited:

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Finns Win Phone kvar? Jag var tvungen att lära mig en sån lur för att kunna lära vidare till en annan. Trodde fanimej inte det var sant! Man får väl ge dom cred för att de försöker vara annorlunda i stället för Android som bara gjort en kopia men jobbigare jäkla system får an leta efter! Jag vill inte ha uppdateringar från alla kåmjunitys jag är med i hela tiden för att jag ska känna mig "med i världen".

:mad:

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Får lite halvt fnatt på det här problemet. Idag funkade det ganska fint att play/pausa musiken, tills jag tagit emot ett samtal, sedan gick det inte att spela upp musiken igen, som om Spotify går i viloläge eller mobilens inte orkar ställa tillbaka knappens funktion till var det låg på innan samtalet togs.

:zpy trött man blir, UX är viktigt för fan :( :)

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
Får lite halvt fnatt på det här problemet. Idag funkade det ganska fint att play/pausa musiken, tills jag tagit emot ett samtal, sedan gick det inte att spela upp musiken igen, som om Spotify går i viloläge eller mobilens inte orkar ställa tillbaka knappens funktion till var det låg på innan samtalet togs.

:zpy trött man blir, UX är viktigt för fan :( :)

Du surfar inte WIFI ? Och har sömnläge på det?

Väry viktigt att stänga av sömnläget på wifin

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
Blivit sugen på 930:n, någon som har en och kan ge en recension?

http://www.nokia.com/se-sv/produkter/telefon/lumia930/

Nokia-Lumia-930-Beauty1.jpg

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Japp, detsamma för mig för några dagar sedan. Den känns allmänt lite smidigare och uppiggad, däremot ingen access till Cortana vilket känns väldigt tråkigt.

*EDIT* Hmmm, hittar/kan inte aktivera Word Flow heller som det står ska ingå per automatik med 8.1.

Men jag kan se under Inställningar --> Om mobilen att jag har version 8.1xxxxxxx

:va

Last edited:

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Japp, detsamma för mig för några dagar sedan. Den känns allmänt lite smidigare och uppiggad, däremot ingen access till Cortana vilket känns väldigt tråkigt.

*EDIT* Hmmm, hittar/kan inte aktivera Word Flow heller som det står ska ingå per automatik med 8.1.

Men jag kan se under Inställningar --> Om mobilen att jag har version 8.1xxxxxxx

:va
Word Flow verkar inte finnas till svenska än. Lite tråkigt för jag är inte speciellt förtjust i knappandet som det är idag och jag gillade swype på den gamla motorolan jag hade förr. Hoppas det kommer en uppdatering för svenska snart.

Word Flow. Följande språk stöder Word Flow: Arabiska, engelska (amerikansk och brittisk), finska, franska, italienska, nederländska, polska, portugisiska (Brasilien), ryska, spanska (Mexiko och Spanien), turkiska, tyska, ukrainska

http://www.windowsphone.com/sv-se/how-to/wp8/basics/feature-and-service-availability

Nyheter
Stora Motorcykelkatalogen 2025

Nu går vi in i slutfasen gä...

Aprilia Tuono 457

Efter framgångarna med spor...

Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo

År 1825 öppnades det välkur...

Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen