Win Phone 8-tråden

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Tycker nuvarande version börjat bjuda på många positiva överraskningar. MappAppen som gör det enklare att skapa mappar där man grupperar program efter typ kändes jäklig vettig så nu har jag fyra små tiles på startskärmen med mapparna "Lyssna", "Titta", "Fota", "Socialt"...
Nokia Play To var ju löjligt smidigt för att visa foton och videos på TV'n där hemma..

Det tar sig sa mordbrännaren..

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Hoj
Jag saknar begräsningar i trafiken
jag ska testa..testa gå över till den andra sidan och testa Win mobil..nallen jag tänkte mig är Nokia 1520 som skall komma snart eller kanske redan har kommit...är inte sugen på den sk Canon/Nikon dödaren 1020 utan 1520 verkar vara helt OK.

EN fråga bara, hur är ljudkvaliten på Nokia när man lirar musik ?
Jag använder ju min ajfan 4 till mycket musik och man vill ju fortsätta ha bra ljud i lurarna.

tugge

Medlem
Gick med
4 Jul 2011
Hoj
VT1100c2 -95
Har aldrig lyssnat på ett äpple, men jag tycker nog min 920 har bättre ljud än mina androidlurar.. :)

Lullen

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2012
Hoj
Cbr600rr -05
jag ska testa..testa gå över till den andra sidan och testa Win mobil..nallen jag tänkte mig är Nokia 1520 som skall komma snart eller kanske redan har kommit...är inte sugen på den sk Canon/Nikon dödaren 1020 utan 1520 verkar vara helt OK.

EN fråga bara, hur är ljudkvaliten på Nokia när man lirar musik ?
Jag använder ju min ajfan 4 till mycket musik och man vill ju fortsätta ha bra ljud i lurarna.
Bra kvalitet skulle jag säga, har ju inga värsting hörlurar heller utan bara Fidelio s2 och med hörlursförstärkare. Med nokias wp telefoner finns även en eq och en dolby setting som jag iof tycker gör musiken sämre :)

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Tycker nuvarande version börjat bjuda på många positiva överraskningar. MappAppen som gör det enklare att skapa mappar där man grupperar program efter typ kändes jäklig vettig så nu har jag fyra små tiles på startskärmen med mapparna "Lyssna", "Titta", "Fota", "Socialt"...
Nokia Play To var ju löjligt smidigt för att visa foton och videos på TV'n där hemma..

Det tar sig sa mordbrännaren..

Tufft, jag hade inte grottat runt i det nya så mycket.
Det där med appmappar fick mig intresserad.

Det blev ju en helt ny telifån.
Börjar gilla min lumia mer och mer.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Minns inte nu men jag listade alla mina appar, du svarade att alla utom typ två fanns, jag kollade i veckan och det var snarare det omvända enligt vad jag förstod. Såg inget vägverket, inget sats, inget Wordfeud osv osv osv osv osv

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Jag har förvisso ingen W-phone, utan är kvar med min förhatliga ajfånfem (som jag hatar).

Dock har jag precis blivit med W8 laptop och W8-platta. Och om jag inte fattat fel så är det nästan same same, åtminstone när det kommer till apparna.

Och JÄVLAR vad pissigt utbud det är på appar. Netflix, Dagen industri, facebook och Linkedin var typ de enda apparna värda att använda vid en första anblick iaf.

DN, SJ, SAS, TV-tablåer, spel, vettig spotify-app (jävla spotlite var ju totalt värdelöst) och sånt lyser ju med sin frånvaro..

Tur att man kan köra på "riktiga" program eller bara spara bokmärken istället :)

Dock skitnöjd med plattan ändå och skulle aldrig byta mot en android, men det är för att jag vill kunna använda den som superultrabook också och göra faktiskt jobb med den, komma åt dropbox, skydrive kunna jobba med officedokument osv som inte lirar i Android och definitivt inte i jävla IOS. Bra skit, och apparna kommer väl med tiden vartefter vi blir fler som använder det.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Jag har förvisso ingen W-phone, utan är kvar med min förhatliga ajfånfem (som jag hatar).

Dock har jag precis blivit med W8 laptop och W8-platta. Och om jag inte fattat fel så är det nästan same same, åtminstone när det kommer till apparna.

Tyvärr inte, RT-appar funkar inte på WP och vice versa.
WP verkar ha mer av de stora apparna.

Det pratas om att senare versioner ska fungera på alla system, troligen i 9an.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Minns inte nu men jag listade alla mina appar, du svarade att alla utom typ två fanns, jag kollade i veckan och det var snarare det omvända enligt vad jag förstod. Såg inget vägverket, inget sats, inget Wordfeud osv osv osv osv osv

Sats
http://www.windowsphone.com/sv-se/store/app/sats/f7338b27-e66d-456e-92c3-74eeee5ecb09

Wordfued (håller du fortforande på med det??
http://www.windowsphone.com/sv-se/store/app/wordfeud/4c049346-c285-4bde-ba34-1fa5f3df4562

Sök själv:
http://www.windowsphone.com/sv-se/store

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
?

Spotify finns absolut både till WP och windows :fakta

RT har jag ingen aning om eftersom jag inte har en.

Vad har man en SAS-app till?

Nu är det ingen RT jag har, utan full W8.1. Och var finns spotify? Det enda jag hittat är spotlite, vilket är totalt jvärdelöst!

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Recensionerna av sats säger väl ungefär allt om varför man inte kan ge upp android ännu. Verkar som vi ska ha sådant där W8 på jobbet snart så man får väl börja ha två telefoner.

Konstigt att ett företag som Microsoft fortfarande inte klarar av att erbjuda användarvänlighet faktiskt.

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Finns inte spotify så kan de ju gräva ner sig. Finns Google?

Spotify finns men är inte riktigt lika polerat som till iOS, vad menar du med finns google? Du kan smälla in ett google konto i telefonen och ha tillgång till mail/cal/contacts osv, eller är det något annat du vill åt? Maps kanske?

Nyheter
Stora Motorcykelkatalogen 2025

Nu går vi in i slutfasen gä...

Aprilia Tuono 457

Efter framgångarna med spor...

Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo

År 1825 öppnades det välkur...

Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen