Win Phone 8-tråden

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Betyg på Spotifyappen?

Jag är nöjd med undantaget att den fuckar ur sig precis som på iPhone... lite då och då så finns helt plötsligt ens nerladdade musik inte sparad utan ens tågresa på två timmar blir till tonerna av någon fjortis som hatar allt och alla här i livet...

Otroligt frustrerande att man inte kan lita på Spotify/appen... sedan fattar jag inte heller deras idiotiska tankesätt att placera nya låtar längst ner... men vill ju för fan ha sin låt längst upp så när får höra sin senaste valda musik först och sedan näst senaste osv.
Sitter alltid där i bakhuvudet att trots man kontrollerat "make avalible offline" på ens mobil precis innan man lämnar lägenheten så kan skiten vara helt tom och ospelbar 15 minuter senare......

Inte varje gång "tvingas" till lyssna på den låt man ta till först av alla, för min del handlar det om inlagda 2009-2010 (så tidigt inlagda att datum inte finns med... först är 2010-04-27...)

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Någon som vet om det är möjligt att byta SMS-ljud till något eget ljud och inte bara de få standardiserade??
Ringsignal vart ju inget problem som helst att fixa en personlig/ösa in ljud/musik, men SMS verkar fan omöjligt att få styra och ställa efter egen vilja :(

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Finns en "liten" systemuppdatering nu. Räkna med ca 10 min i tid.

Den senaste programversionen för Nokia Lumia 920 är SW 1232.5957.1308.00xx

•Förbättrad automatisk justering av bakgrundsbelysning
•Korrigering för oregelbunden blank skärm under ett samtal
•Uppdaterade avståndsmätarparametrar
•Förbättringar i prestanda och stabilitet

http://www.nokia.com/se-sv/support/produkt/lumia920/

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Undrar när swedie ska fixa så man kan snabbsvara i ie10 ?

Förresten, går det stänga av autostavningen from hell? :)

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Autostavningen är verkligen from hell :mad: :hihi
Sitter med en iPhone på jobbet, dess autostavning är inte mycket bättre dock, så mitt tips är nog fan att stänga av skiten helt på båda mobilerna... Den stavar och cpar upp sig tjugo gånger mer än man själv råkar göra en "vettig felstavning".

Jag tror fan jag överger det här skeppet snart och övergår till iPhone 5... från 54% batteri ner till 11% under nattens gång, INGEN app igång under tiden, och efter 30 minuter frukost så var batteriet nere på 8%...

Att "tvingas leva kring ett vägguttag" 20 timmar om dygnet för att mobilen vid liv är tröttsamt, det är nästan som att ofrivilligt vara barnvakt :dummer

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Jag tror fan jag överger det här skeppet snart och övergår till iPhone 5... från 54% batteri ner till 11% under nattens gång, INGEN app igång under tiden, och efter 30 minuter frukost så var batteriet nere på 8%...

Att "tvingas leva kring ett vägguttag" 20 timmar om dygnet för att mobilen vid liv är tröttsamt, det är nästan som att ofrivilligt vara barnvakt :dummer

Har du Skype installerat? Har märkt att det kan fortsätta dra batteri även efter att man tror sig lämnat appen..

Har du uppdaterat telefonen?
Själv hade jag väldiga problem med låsningar. Det gick så långt att jag var i kontakt med Telenor om att lämna in den på service då den stängde av sig/låste sig i snitt varannan dag. Dagen efter samtalet med Telenor släptes den senaste uppdateringen och med den har jagb inte haft en enda låsning.

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Japp, har Skype på den, dock har jag "OCD" när det kommer till appar så jag stänger ALLTID ner samtliga :3freak :rodnar ("backar ur den", inte återgår till homescreen)
Men det kanske inte hjälper ändå - ska testa en vecka med Skype avinstallerat, så sällan jag använder den appen på mobilen trots allt.

Mobilen är uppdaterad, vill minnas att det inte var så många veckor sedan sist, max en månad. (Allmän) Uppdatering (av appar) tycker jag mig stöta på och genomföra varannan dag :brinnerup med snitt av två appar i taget. (Samma på iPadden för den delen...)

Låsningar har jag inte direkt haft, däremot har mobilen dött några väldigt få gånger, att den bara är avstängd helt plötsligt men när man startar igen (eller att den själv har startat om sig) så finns batteri och allt är som normalt igen :3freak

*EDIT* Ett annat irritationsmoment är ju när jag laddad den och måste plocka med mig den läser 47% batteri på låsskärmen och irriterar mig, men märker (visserligen positivt) vid nästa tillfälle att batteriet ligger på kanske 73%...

Tack för tipset och infon :)

Last edited:

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
Japp, har Skype på den, dock har jag "OCD" när det kommer till appar så jag stänger ALLTID ner samtliga :3freak :rodnar ("backar ur den", inte återgår till homescreen)
Men det kanske inte hjälper ändå - ska testa en vecka med Skype avinstallerat, så sällan jag använder den appen på mobilen trots allt.

Mobilen är uppdaterad, vill minnas att det inte var så många veckor sedan sist, max en månad. (Allmän) Uppdatering (av appar) tycker jag mig stöta på och genomföra varannan dag :brinnerup med snitt av två appar i taget. (Samma på iPadden för den delen...)

Låsningar har jag inte direkt haft, däremot har mobilen dött några väldigt få gånger, att den bara är avstängd helt plötsligt men när man startar igen (eller att den själv har startat om sig) så finns batteri och allt är som normalt igen :3freak

Tack för tipset och infon :)

Var ute på torpet i helgen, 100% w-lan, drog 10% på 2 dygn.

Tror Facebook-appen-from-hell + 3G/4G slukar batteri.

Däremot har jag problem med micen, måste lämna in på service snart..

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Facebook-appen skulle man ju också kunna slänga åt helvete :hihi
Bättre att surfa FB genom webbläsaren...

Bankhubben, Blocket, LinkeIn, Shazam, Spotify, TinyDo är nog numera de enda appar som är installerade förutom de som låg med som standard :3freak :) (och har nog fasen inte annat/större behov av fler)

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
Facebook-appen skulle man ju också kunna slänga åt helvete :hihi
Bättre att surfa FB genom webbläsaren...

Bankhubben, Blocket, LinkeIn, Shazam, Spotify, TinyDo är nog numera de enda appar som är installerade förutom de som låg med som standard :3freak :) (och har nog fasen inte annat/större behov av fler)

BoxeePhone
Cellular Live Tile
Clever Camera
ConnectivetyShortcuts
Flac Player
IMDB
Itsdagram
Modern Clock
Photosynth
PC Remote
PhotoBeamer
Skydrive
Snes8x
SoundCloud
Speed Test
Unified Remote
Viber
WhatsApp
Wikipedia

+ lite sketappar.

:hihi

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Otroligt frustrerande att man inte kan lita på Spotify/appen...

Nu är beta-versionen av Spotify ersatt av den första "riktiga" versionen.
Det mesta är same same men en sak som jag snabbt märkte var att man nu kan snabbspola i låtarna, en rätt självklar funktion i en musikspelarapp men som saknades i betan..

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no
Nu när ni haft era WP:s ett tag, vad retar ni er på och vad är överlägset bra?
Funderar på att hoppa av apple-tåget.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
Nu när ni haft era WP:s ett tag, vad retar ni er på och vad är överlägset bra?
Funderar på att hoppa av apple-tåget.

- Batteriet är lite opålitligt, drar knappt nått ena dagen och massor en natt helt plötsligt, tror det mer är app-buggar.
- Finns bara en volymkontroll, sänker du volymen när du spelar på natten så sänker du även alarmvolymen

+ Modernaste mjukvaran, snyggt som fan, välorganiserat och lätthanterat.
+ Internet Explorer 10, alla hemsidor (utom sh.com) funkar straight out of the box, inget behov av 100 appar.

Tillägg på min applista:
Tapatalk finns äntligen
Teamviewer, styr datorn från distans ursmidigt!

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no
- Batteriet är lite opålitligt, drar knappt nått ena dagen och massor en natt helt plötsligt, tror det mer är app-buggar.
- Finns bara en volymkontroll, sänker du volymen när du spelar på natten så sänker du även alarmvolymen

+ Modernaste mjukvaran, snyggt som fan, välorganiserat och lätthanterat.
+ Internet Explorer 10, alla hemsidor (utom sh.com) funkar straight out of the box, inget behov av 100 appar.

Tillägg på min applista:
Tapatalk finns äntligen
Teamviewer, styr datorn från distans ursmidigt!

Byggkvalitet på luren?
Inget glapp i knappar/usb-uttag?
Knirrar det när man klämmer på det? (i hate det)
Glapp i hörlursuttag?
Tåligt hölje?
Visst kan man väl synka den med ett Google-konto, men om man vill spara saker i molnet måste man ha ett hotmail-konto också?

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Byggkvalitet på luren?
Glapp i hörlursuttag?
Tåligt hölje?
Visst kan man väl synka den med ett Google-konto, men om man vill spara saker i molnet måste man ha ett hotmail-konto också?

Har Lumia 920 och den är rejäl och gedingen. Prima bygge. Förstår förvisso de som har problem med storleken men jag gillar den. Skärmen är bra och det är inga problem att sitta i solen och läsa på skärmen genom solglasögon.
Förutom det uppenbara med färre appar börjar jag bli allt mer nöjd.
Hade en del stabilitetsproblem tidigare men efter en uppgradering för ca två månader sedan har jag inte haft en enda låsning eller omstart.

I början saknade jag vissa appar som bl.a. Spotify och Instagram men nu finns de så i dagsläget finns det inte någon "måste-ha-app" som jag verkligen saknar.

Kameran är riktigt bra och Navigatorn är lysande. Tankade kostnadsfritt ner Danmark när jag åkte med familjen till Legoland så det var inga problem att navigera utan roamingkostnader. Till Lumian finns kartor för hela Europa så vitt jag vet och Navigatorn funkar finfint.

Att det bara finns en volymkontroll stör mig en hel del.

Microsoftkonto/mail tror jag du behöver på samma sätt som du behöver ett gmail-konto för att komma igång med android.

Sammanfattat är jag nöjd men det var för länge sedan jag tittade, klämde och kände på någon ny premium-android så jag kommer inte ge mig på att jämföra.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
Byggkvalitet på luren?
Glapp i hörlursuttag?
Tåligt hölje?

Trodde jag hade glapp i hörlursuttaget, men det var visst hörlurarna som glappade.
Min 920 är tappad 10talet gånger, och även klämd i bildörren 2 gånger utan ett märke.
Min är synchad mot google, men tror google har tagit bort den möjligheten om man ska registrera nytt till WP.
SkyDrive är windowsvarianten ala moln och fungerar nog bara med outlook/hotmail.

Är du inte jättesugen på trådlös laddning skulle jag vänta någon vecka och köpa en 925 istället, 50 gram lättare, snyggare och fräsigare kamera.

http://www.nokia.com/se-sv/produkter/telefon/lumia925/

Bactius

Gjord av skumplast
Gick med
6 Aug 2009
Hoj
CBR600
Ikväll presenterar nokia sin nya kamera-mobil. Jag har alltid varit intresserad av att kunna ta bra bilder och filmer med mobilen så jag är förväntansfull inför eventet =)
http://www.nokia.com/global/about-nokia/events-page/

Något jag vill kunna göra med WP-lur är höghastighetsfilmning, det hade varit ascoolt. Typ 120 fps vid redigering kan ge riktigt snygga filmningar.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
Ikväll presenterar nokia sin nya kamera-mobil. Jag har alltid varit intresserad av att kunna ta bra bilder och filmer med mobilen så jag är förväntansfull inför eventet =)
http://www.nokia.com/global/about-nokia/events-page/

Något jag vill kunna göra med WP-lur är höghastighetsfilmning, det hade varit ascoolt. Typ 120 fps vid redigering kan ge riktigt snygga filmningar.

Nokia Lumia 1020 presenterad

Mer kamera än telefon

Mobil / Nokia
Idag så lanserade alltså Nokia sitt nästa flaggskepp, Nokia Lumia 1020, en telefon med stort fokus på kameran. På presentationen idag så lades nästan all tid ned på att prata om just kameran och för att vara helt ärlig så sades det ingenting mer om telefonens specifikationer eller andra funktioner.

Kameran har en BSI-sensor på 41 megapixel och enligt Nokia är det den största sensorn i en telefon idag. Precis som med det tidigare megapixelmonstret Nokia 808 PureView så kommer du oftast inte att ta en bild på 41 megapixel för att ladda upp på nätet. Istället så kommer resultatet att bli en femmegapixelsbild då telefonen tar 7 pixlar och räknar om dessa till en pixel. Du kan även använda alla pixlar för att zooma precis som på föregångaren och detta kan du göra efter du har tagit din bild så om du inte riktigt vet vad du vill fånga kan du bara ta en bild lite slappt för att sedan komponera och zooma hur du vill.

Lite andra tekniska saker med kameran är att den har en xenon-blixt, ett objektiv med 7 element (det värsta i en mobil idag) samt att objektivet har andra generationens inbyggda bildstabilisering som fungerar både vid filmning samt vid stillbildsfotografering.

En av de coolaste funktionerna enligt mig är att telefonen har helt manuella inställningar om man vill. Det vill säga att man kan ställa in bland annat iso och med hjälp av detta så kan man ta något så ovanligt som bilder med lång slutartid.

Till telefonen så finns även ett externt kameragrepp man kan köpa och klicka på vilket fungerar lite som ett skal. Dock får man med just detta skal även extra batterikraft, en tvåstegsslutare för fokusering och avtryck samt förstås ett bättre grepp. Detta kameragrepp kommer att kosta 79 dollar så låt oss gissa på runt 700-800 kronor i Sverige.

Ett annat skal som kommer att släppas är ett skal som ger kameran trådlös laddning, något vi mest undrar över varför det inte är inbyggt från början. Detta har vi just nu inget pris på.

Telefonen släpps i gult, vitt och svart och börjar säljas redan den 26 juli i USA. Kina och utvalda marknader i Europa kommer att få telefonen detta kvartal vilket senast betyder den sista september men sen är frågan om Sverige är en utvald marknad?

För tillfället så vet vi inte vad telefonen kommer att kosta i Sverige men vi återkommer så fort vi vet!
press.nokia.com +

Nyheter
Stora Motorcykelkatalogen 2025

Nu går vi in i slutfasen gä...

Aprilia Tuono 457

Efter framgångarna med spor...

Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo

År 1825 öppnades det välkur...

Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...