Win Phone 8-tråden

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Google: ‘Um, we’re not sure why that company who keeps trying to screw us can’t use our maps’ http://zite.to/UUJyji via @zite

Tror det startade med att Microsoft iom Internet Explorer 10 har blockerat bla googles spårningskakor som default.

Men i slutändan borde det bli slutet på Googles dominans.

sportbike

Guest
Dog den här tråden ut eller?
Jag är fortfarande nyfiken på hur Lumian gör sig.
Hur går det med utvecklingen av appar och uppdateringar, det är ju helt tyst på marknaden?
Frågade en kompis i mobilbranschen men han sa bara "glöm Lumian"

Mera feedback bitte.

huSSe

husse
Gick med
1 May 2007
Hoj
Kå Te eM 690r
spotify och instagram är på gång till luminan....
gå in på prisjakt o läs, dom som köpt är överlag
jätte nöjd med den.

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Jag är helnöjd med min. Dock inte så "appig" av mig utan jag har de appar jag använder och bryr mig inte så mycket om resten, brukar inte sitta och leta nya appar bara för att. Körde likadant med min förra telefon som var en android. Kan inte så här rakt av komma på någon app jag saknar i dagsläget.

Ska iaf komma en stor uppdatering i februari, men det är en systemuppdatering för lumian. Har inte så stor koll på appfronten utöver som huSSe säger att spotify och instagram är på g.

Kärnfrågan är väl inte Lumian i sig utan hur apptillverkare och övriga kommer att ta till sig Windows Phone 8 systemet framöver. Kommer det att utvecklas 3 versioner av alla framtida viktiga appar snart nog? Jag tror dock att infrasystemet de börjat bygga upp i crossovern mellan PC/surfplattor/telefoner iom Win8 och WP8 kommer att bli riktigt bra i slutändan.

För egen del i dagsläget är det bara att fundera på vilka appar man absolut vill ha och söka fram om de eller liknande alternativ finns.

Carpe me

Mest hk när man dör vinner!
Gick med
20 Jun 2004
Hoj
Khggy
Tjaaa

Köpte precis en Lumia 920. Men fick lite problem när jag kopplade min bt handsfree på den.
ALLT telefonen ljud går till handfreen så den stör bort min andra mobil + jag hör inte när det ringer eller kommer sms. Hur stänger man av så att inte allt ljud från mobilen går till handsfreen, vill bara ha röst? Provade ta bort å synka på nytt men det blev bara samma sak....

Last edited:

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Jag kan bara säga att jag är helnöjd och samtliga som provat min lur i bara någon/några minuter är imponerade. (Nokia Lumia 920).

Inte jag heller använder appar så extremt mycket. Facebook-appen tycker jag är kass, kör igenom webbläsaren till m.facebook.com istället.

Har en bankapp som fungerar riktigt bra för att visa nuvarande saldo, ser det direkt i "tile" och är alltid aktuell. Dock kan jag inte flytta pengar mellan mina egna konton snabbt och smidigt (utan dosan) som i appen "Mitt Saldo" till iPhonen.

Kindle fungerar bra och smidigt, 4,5" skärm och Kindle fungerar väldigt bra för att läsa böcker tycker jag.

Mest imponerade är jag nog utav webbläsaren, Internet Explorer antar jag (och touch/skärmen). Man ser allt klart och tydligt, väldigt enkelt att zomma in/pincha samtidigt som man flyttar runt skärmen, den fattar ofta och smidigt vilken knapp man vill åt även om dem är små och nära varandra. Snabbt internet/uppkoppling, väldigt ofta 4G.

Fräsch och gött UI/UX (gränssnitt).

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
Läste på sweclockers
Chattade med Telenors kundservice nyss (sjukt fint att de är bemannade kl 22 en söndag!!!). Portico har gått igenom deras tekniker och skickas ut OTA vilken dag som helst! Halleluja!

Vilket alltså betyder att uppdateringen snart släpps, najs :)

sportbike

Guest
Extremt lätt setup, allt var logiskt och genomtänkt. Hon hade en Iphone 4 innan, bara att koppla ihop dem via bluetooth och föra över hela kontaktboken smärtfritt. Samma med Itunes, bara att importera rakt av.
Förklara gärna hur man gör detta, mitt dilemma är att jag alltid lyckas radera alla kontakter.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
Portico uppdateringen är ute!

Bara uppdatera telefon.

Har uppdaterat men inte hunnit kolla om det blivit bättre/sämre på nått än :)

Edit:
Update 8.0.10211.204

Messaging improvements. A great messaging experience is now even better. You can now add multiple recipients at the same time when you send a text message and automatically save unsent text messages as drafts. You can even edit received text messages before you forward them.
Text replies to incoming calls. Can't take a call? Now you can send a prewritten text reply to a caller directly from the call answer screen. It's a nice way to let people know that you're not ignoring them.
Internet Explorer improvements. You can now change your settings to prevent pictures from downloading automatically—an easy way to help keep data usage low. You can also delete selected sites from your browsing history and leave the rest intact.
Wi-Fi connectivity. Got a favorite Wi-Fi network? Windows Phone 8 will now prioritize Wi-Fi connections based on your connection history.
Other improvements. Includes many other improvements to Windows Phone.

For us, besides Nokia’s camera fixes, the always-on Wi-Fi seems to be the coolest. While these changes are not game changers, they certainly do add some nice pizzazz and finishing touches to Windows Phone 8.

Last edited:

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
Har uppdaterat min med men inte testat något mer än att allt såg ok ut och alla uppgifter fanns kvar.

Kan ta upp till 30 min att uppdatera så wifi och ett laddat batteri är rekommenderat.

Nokias uppdateringsinfo.

Uppdateringshistorik för Windows Phone 8

Klistrar in infon från din länk :)
Den senaste programversionen för Nokia Lumia 920 är SW 1232.5951.1249.10xx

Med effektivera Messaging kan du spara utkast, redigera vidarebefordrade MMS, välja flera mottagare på en gång och svara på ett samtal med ett SMS
Förbättrad prestanda, ljudkvalitet och anslutningsstabilitet för Bluetooth
Förbättrad batterinivå
Förbättrad stabilitet, hastighet och funktionalitet för kameran
Kan nu bättre kontrollera datakostnader: du kan förhindra att anslutningen automatisk växlar från ett Wi-Fi-nätverk till ett mobildatanätverk och alltid ha Wi-Fi aktiverat för att dirigera nätverksanvändning till Wi-Fi
Förbättringar i prestanda och stabilitet

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Spotify :yoparty

http://feber.se/mobil/art/263538/spotify_till_windows_phone_8/

Jag får dock error message när jag försöker installera eller uppdatera appar :huvet
Bör gå nu, store som hade problem. Man bör ha i åtanke att nuvarande Spotify är en betaversion så buggar kan förekomma. Men jag testade den lite snabbt med mitt gamla konto (har inte kört spotify på flera år) och det flöt på bra, märkte inga problem på de 4-5 artister/10-15 låtar jag skummade igenom.

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Någon framgång? Jag lyckas inte heller installera/uppdatera appar...
:huvet

Jajemän, runt 20-tiden fick jag det hela att fungera. Kanske var Store som hade problem, men för min del kändes det mer som att problemet löste sig för att jag då hade lämnat min lägenhet/WiFi och var på hemma hos en kompis (och hans WiFi).

Testade (visserligen) även att starta om hela mobilen hemma, det utan framgång... underligt alltihop i alla fall.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Jajemän, runt 20-tiden fick jag det hela att fungera. Kanske var Store som hade problem, men för min del kändes det mer som att problemet löste sig för att jag då hade lämnat min lägenhet/WiFi och var på hemma hos en kompis (och hans WiFi).

Testade (visserligen) även att starta om hela mobilen hemma, det utan framgång... underligt alltihop i alla fall.

Jag lyckades hitta svaret efter lite Googlande..
Felet låg i att jag satt tids&datumjusteringen till manuellt då jag varit utomlands och tiden blivit helt galen... Tydligen medförde det att jag inte kunde installera appar från store nu när jag väl kommit hem..
När jag aktiverade den automatiska tidsjusteringen igen så hostade det igång.
Nu skall jag uppa windows och installera spotify..

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Går det ställa om till AM/PM klocka utan att fucka upp valutor och hela köret?
Har inte hittat än, blir vansinnig på 24h klocka på telifån :crash

Nyheter
Stora Motorcykelkatalogen 2025

Nu går vi in i slutfasen gä...

Aprilia Tuono 457

Efter framgångarna med spor...

Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo

År 1825 öppnades det välkur...

Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...