Win Phone 8-tråden

Wwax

Sporthojsnörd
Gick med
8 Jun 2009
Hoj
09 Kawasaki Z1000
Ser ut att vara en riktigt vettig mobil det där, med ett undantag, batteritiden (ungefär halva jämfört med 920 som inte heller har en imponerande batteritid men okej).
Uppgiven batteritid ska man nog ta med en nypa salt, Samsungens batteri har större kapacitet än Nokians men större skärm så batteritiden är nog ganska lika.
Antar att du tittat på standby tiden.. Vem har sin telefon standby i 460timmar? :gnissla

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Uppgiven batteritid ska man nog ta med en nypa salt, Samsungens batteri har större kapacitet än Nokians men större skärm så batteritiden är nog ganska lika.
Antar att du tittat på standby tiden.. Vem har sin telefon standby i 460timmar? :gnissla

Mjoo, I-landsproblem delux låter det hela som :)

En grej jag irriterar mig på med WP8 är hur man stänger av appar. Visserligen har jag läst att det är onödigt att faktiskt döda appar för WP8 håller självmant kontroll på dessa. Är de inaktiv en längre stund så stänger mjukvaran av appen, och skulle ens aktiva app behöva det RAM-minne ens inaktiva app(ar) har så stänger de av dessa, så ens aktiva app får alltid så mycket kräm den kan få/behöver.

MEN... man har ju lite OCD (Obsessive-Compulsive Disorder, a.k.a tvångssyndrom) att ha koll och kontroll över att ens mobil enbart har nödvändiga appar igång....

Majoriteten av apparna är ju inga problem att släcka ner, tryck på bakåt-knappen 1-2 gånger så "backar man ur appen" och den stängs därmed av.

MEN!!! Har man suttit i Explorer/webbläsaren och kanske gått igenom 5-20 sidor vill man ju fan inte behöva klicka X antal gånger för att kaotiskt bläddra bakåt ändra tills appen tillslut stänger ner sig. Plus att man ju gärna där har lite mer koll och kontroll över vilken webbsida som öppnas/visas nästa gång man öppnar Explorer....

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Mjoo, I-landsproblem delux låter det hela som :)

En grej jag irriterar mig på med WP8 är hur man stänger av appar. Visserligen har jag läst att det är onödigt att faktiskt döda appar för WP8 håller självmant kontroll på dessa. Är de inaktiv en längre stund så stänger mjukvaran av appen, och skulle ens aktiva app behöva det RAM-minne ens inaktiva app(ar) har så stänger de av dessa, så ens aktiva app får alltid så mycket kräm den kan få/behöver.

MEN... man har ju lite OCD (Obsessive-Compulsive Disorder, a.k.a tvångssyndrom) att ha koll och kontroll över att ens mobil enbart har nödvändiga appar igång....

Majoriteten av apparna är ju inga problem att släcka ner, tryck på bakåt-knappen 1-2 gånger så "backar man ur appen" och den stängs därmed av.

Provat hålla in backknappen?

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
Japp, men därifrån får man ju bara en överblick, ingen möjlighet att stänga av appar väl!?

Helt korrekt!

Jävla bajslösning faktiskt, även om man tar "rensa historik" så går det backa igenom 500 XXX sidor som besökts :mad:

Enda lösningen är rensa historik och restart, måste komma en fix på det nu i Jan.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
MEN!!! Har man suttit i Explorer/webbläsaren och kanske gått igenom 5-20 sidor vill man ju fan inte behöva klicka X antal gånger för att kaotiskt bläddra bakåt ändra tills appen tillslut stänger ner sig. Plus att man ju gärna där har lite mer koll och kontroll över vilken webbsida som öppnas/visas nästa gång man öppnar Explorer....

Stäng flikarna, backa ur programmet.
Kan göras med 3+x antal klick där x är antalet öppna flikar.
1. Klicka på prickarna som öppnar inställningar
2. Välj flikar
3. Stäng alla flikar, när den sista stängs öppnas ny tom flik
4. backa ur programmet.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
Stäng flikarna, backa ur programmet.
Kan göras med 3+x antal klick där x är antalet öppna flikar.
1. Klicka på prickarna som öppnar inställningar
2. Välj flikar
3. Stäng alla flikar, när den sista stängs öppnas ny tom flik
4. backa ur programmet.

Mr Sausage löser biffen! :tummenupp

Tallefjant

vacker och genomklok
Gick med
12 Sep 2005
Hoj
honda rs250, 748SPS
So? Uppdatering fran 920 anvandare?

Ar det nagot att ha?

Behover ny nalle och ar trott som fan pa Apple efter nagra ar med dom. Anda anledning jag ens funderar pa i5 ar da jag kor apple hemma..

Nokia eller kora pa med iShit? (det blir inget annnat sa kom inte med andra forslag tack)

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Win Phone 8 Tråden

Sorry guys...
Surt om ni har mkt grejer på Gmail.

"Google [] to cut off Exchange ActiveSync support to personal, non-enterprise users"

Editorial: Microsoft 'surprised' by Google's ecosystem warfare? Give me a break | The Verge http://zite.to/UJR946 via @zite

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Sorry guys...
Surt om ni har mkt grejer på Gmail.

"Google [] to cut off Exchange ActiveSync support to personal, non-enterprise users"

Editorial: Microsoft 'surprised' by Google's ecosystem warfare? Give me a break | The Verge http://zite.to/UJR946 via @zite

Riktigt trist att de gör så tycker jag, är inte beroende av det men ser inte nyttan med att stänga detta annat än att försöka pressa över vissa användare till Android istället för iOS/WP... men hade jag varit någon av dessa användare hade jag ALDRIG rört en googletelefon efter den manövern.

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Win Phone 8 Tråden

iOS påverkas inte mer än att du måste ställa om kontotyp om du kört med ActiveSync mot Gmail tidigare.

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Win Phone 8 Tråden

Jo det stämmer, ju.
Tänkte mer på att innehållet fortfarande är åtkomligt.
Men sätter du ner polltiden tillräckligt så käkar det i alla fall inte batteri.

Surt att missa push-funktionen dock.

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...