Win Phone 8-tråden

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Jo det stämmer, ju.
Tänkte mer på att innehållet fortfarande är åtkomligt.
Men sätter du ner polltiden tillräckligt så käkar det i alla fall inte batteri.

Surt att missa push-funktionen dock.

De anser att WebDav, CalDav och IMAP ersätter ActiveSync... vilket är långt ifrån sanningen.
T.ex. hanterar inte Imap sync utan det är en replikering av valda mappar, säntmappen är normalt inte en av dem också därmed finns i skickade mail på alla enheter utan bara den du skickat det ifrån.
Imap har en tendens att fucka ur när man blandar in flera enheter som pullar mail hela tiden.
Imap ger mig närmast allergichocksbesväg. :crash

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
So? Uppdatering fran 920 anvandare?

Ar det nagot att ha?

Behover ny nalle och ar trott som fan pa Apple efter nagra ar med dom. Anda anledning jag ens funderar pa i5 ar da jag kor apple hemma..

Nokia eller kora pa med iShit? (det blir inget annnat sa kom inte med andra forslag tack)

Förutsatt att du inte använder särskilt mycket appar så är säkert WP8 ett utmärkt alternativ, Lumian är en grym lur, men fortfarande saknas enormt mycket i utbudet...

http://m.theinquirer.net/inquirer/opinion/2232469/why-im-ditching-windows-phone-8-to-go-back-to-ios

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Jo det stämmer, ju.
Tänkte mer på att innehållet fortfarande är åtkomligt.
Men sätter du ner polltiden tillräckligt så käkar det i alla fall inte batteri.

Surt att missa push-funktionen dock.

Nu har jag klickat gilla på två av dina inlägg när jag egentligen skulle trycka på citera på inlägget ovanför. No matter... ;)

Skillnaden för iOS är att det finns en native-app för iOS som fixar push men det kommer inte finnas nån sån för WP eftersom Google inte tänker utveckla nån sån.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
MS surnar till.

Microsoft slams Google, claims it is intentionally harming Windows Phone http://zite.to/Ugsbec via @zite

As Heiner points out, YouTube was one of the most downloaded apps last year. Things get interesting, however, when he claims that Google specifically instructed YouTube to prevent Windows Phone from having access to a full-feature app like Android and iOS. “But just last month we [at Microsoft] learned from YouTube that senior executives at Google told them not to enable a first-class YouTube experience on Windows Phones.

Surt.

Dock har jag ännu inte råkat ut för en video som inte går att spela på youtube, men vore smidigare med en app.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
So? Uppdatering fran 920 anvandare?

Ar det nagot att ha?

Behover ny nalle och ar trott som fan pa Apple efter nagra ar med dom. Anda anledning jag ens funderar pa i5 ar da jag kor apple hemma..

Nokia eller kora pa med iShit? (det blir inget annnat sa kom inte med andra forslag tack)

Vill du prova på nått nytt är faktiskt WP8 en trevlig upplevelse, känns modernt även fast januariuppdateringen kommer bli uppskattad (saknas en del funktioner).

Finns ett gäng mobbar att välja på så stirra dig inte blind på 920.

Är nöjd med min även fast det är ett måndagsexemplar, ska skicka tillbaka direkt dom börjar finnas på lager igen, vill inte vänta en månad på en ny :)
Har glapp på 3,5mm hörlursuttaget och snacksensorn(vad fan den nu heter) dvs skärmen slocknar inte när man pratar, hade samma på IP4an och det är störande att konstant lägga på när man pratar :)

Annars är telefonen grym!

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Vill du prova på nått nytt är faktiskt WP8 en trevlig upplevelse, känns modernt även fast januariuppdateringen kommer bli uppskattad (saknas en del funktioner).

Är nöjd med min även fast det är ett måndagsexemplar, ska skicka tillbaka direkt dom börjar finnas på lager igen, vill inte vänta en månad på en ny :)
Har glapp på 3,5mm hörlursuttaget och snacksensorn(vad fan den nu heter) dvs skärmen slocknar inte när man pratar, hade samma på IP4an och det är störande att konstant lägga på när man pratar :)

Annars är telefonen grym!

Det är inte så att du kör med displayskydd? De kan ha en tendens att göra så proximitysensorn inte lirar.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
Det är inte så att du kör med displayskydd? De kan ha en tendens att göra så proximitysensorn inte lirar.

Det var det sensorn hetade ja ;)

Nix, kör el-naturell.

Fick första batchen och läst på sweclockers att dom verkar vara drabbade.

Tallefjant

vacker och genomklok
Gick med
12 Sep 2005
Hoj
honda rs250, 748SPS
Förutsatt att du inte använder särskilt mycket appar så är säkert WP8 ett utmärkt alternativ, Lumian är en grym lur, men fortfarande saknas enormt mycket i utbudet...

http://m.theinquirer.net/inquirer/opinion/2232469/why-im-ditching-windows-phone-8-to-go-back-to-ios

Ar inte speciellt app-kat, anvander karta, mail och youtube i stort sett. Plus lite spel till ungarna. Youtube verkar ju lite kukigt just nu dokk

Hur ar det med gmail pa windows da...?

njae jo ja.... Nokian kanns mer som nagot nytt och jag tycker det ar kul dom antligen kommer med en lur som konkurrerar. Synd inte Ericsson finns langre

det andra skitet (sakert minst lika bra) ar alltsa inte intressant da det kanns gammalt, billigt och fult

det ar en helt personlig, ogrundad grej.

Applet finns bara med da det ar sa javla smidigt, 5 minuter sen ar skiten igang och allt funkar..

beslut, beslut...

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
Ar inte speciellt app-kat, anvander karta, mail och youtube i stort sett. Plus lite spel till ungarna. Youtube verkar ju lite kukigt just nu dokk

Hur ar det med gmail pa windows da...?

njae jo ja.... Nokian kanns mer som nagot nytt och jag tycker det ar kul dom antligen kommer med en lur som konkurrerar. Synd inte Ericsson finns langre

det andra skitet (sakert minst lika bra) ar inte alltso intressant da det kanns gammalt, billigt och fult

Alltsa det ar en helt personlig grej.

Applet finns bara med da det ar sa javla smidigt, 5 minuter sen ar skiten igang och allt funkar..

beslut, beslut...

Använder du mycket GPS så är ju valet klart, Nokia har ju fetast GPS, hela världens kartor kan du tanka ner gratis så du kör offlinemode :)

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Och YouTube finns som "app" som snabbt och smidigt leder till deras mobil-webb. Med 4G eller WiFi (eller 3G) så går allt så jäkla snabbt och smidigt så att det är inget jag saknar eller stör mig på att det inte är en riktig app.

Jag är väldigt nöjd med min överlag, Spotify hade gärna fått dyka upp, men tror i ärlighetens namn jag extremt sällan kommer lyssna på musik i mobilen (när jag tränar använder jag min gamla iPhone 4 med spräckt skärm, hellre den får studsa runt i fickan än nya fina Nokian hehe)

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Och YouTube finns som "app"

Finns även som app utan att gå till mobilwebben.. Metrotube

IDag är jag dock förbannad. Mobilen har stängt av sig/hängt sig tre gånger.. Svart skärm.. Totalt låst & död.. volym-ner + power för att starta om den..

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
Finns även som app utan att gå till mobilwebben.. Metrotube

IDag är jag dock förbannad. Mobilen har stängt av sig/hängt sig tre gånger.. Svart skärm.. Totalt låst & död.. volym-ner + power för att starta om den..

Enda gången min låste sig var fb-appet, den är uselt gjord :)

Var det något speciellt du gjorde?

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Var det något speciellt du gjorde?

Nej, det är det som är det irriterande. Den låg på skrivbordet alla gångerna. Det var när jag tog upp den för att se om jag missat något som den var svart..
...tre gånger....

...värdelöst att inte kunna lita på telefonen och veta att den fortfarande är igång. Det är en helt annan sak om den kraschar när man pillar på den för då ser man det och har möjligheten att starta om den direkt.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
Nej, det är det som är det irriterande. Den låg på skrivbordet alla gångerna. Det var när jag tog upp den för att se om jag missat något som den var svart..
...tre gånger....

...värdelöst att inte kunna lita på telefonen och veta att den fortfarande är igång. Det är en helt annan sak om den kraschar när man pillar på den för då ser man det och har möjligheten att starta om den direkt.

Kanske borde reklameras?

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Win Phone 8 Tråden

Börjar Google inte bli lite väl paranoida nu?

Misspelling "Windows Phone" Makes Google Maps Work http://zite.to/Uq9wYd via @zite

As of January 5, 2013 Google Maps doesn't load on my Windows Phone 8 device. Google has stated:

The mobile web version of Google Maps is optimized for WebKit browsers such as Chrome and Safari. However, since Internet Explorer is not a WebKit browser, Windows Phone devices are not able to access Google Maps for the mobile web.

Nyheter
Stora Motorcykelkatalogen 2025

Nu går vi in i slutfasen gä...

Aprilia Tuono 457

Efter framgångarna med spor...

Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo

År 1825 öppnades det välkur...

Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen