Win Phone 8-tråden

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no
Nu har jag läst hela handboken för Lumia 920 men hittar ingen info om att man kan synka den mot ett Google-konto.
Är det så?

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Jag väntar bara på rotation lock och separata volymer för musik i hörlur/musik genom högtalare/ringsignal

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Som den winphonenovis jag är så undrar jag bara. Finns det ingen rörigare layout? Har kollat tubenfilmer men jag bryter ihop under täcket av kondens rörighet. Saker flipprar och blinkar okonsekvent på skärmen... Cred för att de försöker göra något annat än ios-kopia som android men det jag sett är bara löjligt. Ingen taövervärldenmjukvara direkt...

Lullen

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2012
Hoj
Cbr600rr -05
Som den winphonenovis jag är så undrar jag bara. Finns det ingen rörigare layout? Har kollat tubenfilmer men jag bryter ihop under täcket av kondens rörighet. Saker flipprar och blinkar okonsekvent på skärmen... Cred för att de försöker göra något annat än ios-kopia som android men det jag sett är bara löjligt. Ingen taövervärldenmjukvara direkt...

vad är det som blinkar och flipprar? Du är den första jag hör som tycker wp8 är rörigt, kommentarerna brukar ofta att det är så fult :tungan

Ringo

-
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
-
Resiza dom till minsta storleken. Då är det bara en ikon och ingen animation. Själv har jag endast appar som använder temats färg så allt är i samma färg. Tycker det ser snyggare ut så.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08

Jag uppade min på morgonen men hittar inte den däringa FM-Radion som det skrivs om... Var finns den?!

Edit:
- Nu hittade jag den, fan vad bra, FM-radio är en av de mest saknade funktionerna så plötsligt känns telefonen så gott som komplett.

Att snabbt kunna trimma sina videoklipp var kalas det med samt att glance screen känns smidigt.

Last edited:

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
vad är det som blinkar och flipprar? Du är den första jag hör som tycker wp8 är rörigt, kommentarerna brukar ofta att det är så fult :tungan

Nja det är väl för att man kommer från ios som en apa kan förstå. Kanske inte det effektivaste för en som håller på mycket med olika saker i liren men för oss om bara ringer är det en telifån för att ringa på en ikon och sen ett brev för stånt därna email. Pillade på en winlur på elgiganten och det var olika nyhetsflöden som rullade och rektangulära fönster som tog en till andra menyer, mm... Jag såg hur teensen kollade på mig som vore jag född på 20-talet så jag lämnade illa kvickt.

edit: men jag tar helt på mig skulden för det. Är antagligen inte win8 det är fel på.

Last edited:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Pillade på en winlur på elgiganten och det var olika nyhetsflöden som rullade och rektangulära fönster som tog en till andra menyer, mm...
edit: men jag tar helt på mig skulden för det. Är antagligen inte win8 det är fel på.

De ville väl visa möjlighterena med "live tiles", alltså aktiva ikoner som kan visa information från appen om man så önskar utan att man måste ladda hem särskillda widgets. Man väljer ju själv om man vill låta apparnas ikoner synas på startskärmen och vilken av de tre storlekarna man vill använda. Det är ju bara de två "stora" storlekarna som visar saker...

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Jag uppade min på morgonen men hittar inte den däringa FM-Radion som det skrivs om... Var finns den?!

Edit:
- Nu hittade jag den, fan vad bra, FM-radio är en av de mest saknade funktionerna så plötsligt känns telefonen så gott som komplett.

Att snabbt kunna trimma sina videoklipp var kalas det med samt att glance screen känns smidigt.

Samtalsfiltret har jag saknat, kanon att det finns nu utan att behöva installera någon tredjeparts-app. Sjukt att det inte fanns från start egentligen, t o m flesta dumtelefonerna hade ju den funktionen.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
Om man ändrar sina kommenteringsinställningar under användarprofilen på sporthoj.com så fungerar hemsidan även i Internet explorer 10 på winphonen:
wp8.JPG

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
Äntligen separat volymkontroll!

http://www.theverge.com/2013/12/16/5215484/windows-phone-8-1-features-notification-center-cortana

New quick settings are exposed by a short swipe from the top, and a longer swipe will display a full notification history in current beta versions of Windows Phone 8.1. Both additions address some highly requested features in Windows Phone. Another key feature in the upcoming 8.1 update is the inclusion of "Cortana," a personal digital assistant. Microsoft has been testing Cortana for a number of months, and we understand it will replace the existing Bing search on Windows Phone to allow users to interact using voice or text input. We’re told it’s similar to Google Now and Apple’s Siri technology, with conversational interaction and the ability to learn location context and data from the phone. Like Google Now, it will automatically remind you when a meeting is approaching and how long you’ll need to reach an appointment.
Separate volume controls and VPN finally on the way
Microsoft is also building other new features into Windows Phone 8.1, and the company continues to address a number of missing parts along the way. Separate volume controls are finally being added to Windows Phone 8.1, allowing users to control ringtone volume independently of media playback.

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
När kommer den att sluta auto-korrekta "bra" till "Brå" och aha till "AHA"

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Vet inte när det dök upp, men numera finns Swish till WP8. Riktig smidig liten sak, som man dock inte lär använda allt för ofta, men när det väl behövs så är det uppskattat :)

(Skicka pengar till varandra genom mobilnumret mer eller mindre, snabbt och smidigt)

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
http://www.theverge.com/2014/2/7/53...ortana-personal-assistant-features-foursquare

Röststyrning verkar ha en chans att dyka upp under april.
Detta i likhet med Siri på iOS och "Okay Google Now" (ska även fungera att säga bl.a. "Okay Jarvis" (Iron Man)) för vissa Android-mobiler.
Microsoft kör (såklart!?) på Cortana. För de som inte vet, Cortana är en form av AI (tror jag) som guidar spelaren i spelet Halo (Bungie som skapade, köptes av Microsoft och blev flaggskeppet för Xbox).

Någon som vet om WP8.1 (och Cortana) kommer fungera på alla WP8-mobiler eller är det, enligt tillverkarna, dags att "skrota" sin Lumia 920 och köpa nytt? (Aint gonna happen)...

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
http://www.theverge.com/2014/2/7/53...ortana-personal-assistant-features-foursquare

Röststyrning verkar ha en chans att dyka upp under april.
Detta i likhet med Siri på iOS och "Okay Google Now" (ska även fungera att säga bl.a. "Okay Jarvis" (Iron Man)) för vissa Android-mobiler.
Microsoft kör (såklart!?) på Cortana. För de som inte vet, Cortana är en form av AI (tror jag) som guidar spelaren i spelet Halo (Bungie som skapade, köptes av Microsoft och blev flaggskeppet för Xbox).

Någon som vet om WP8.1 (och Cortana) kommer fungera på alla WP8-mobiler eller är det, enligt tillverkarna, dags att "skrota" sin Lumia 920 och köpa nytt? (Aint gonna happen)...

Ingen aning, men märkte häromdagen att man numera kan stänga appar via aktivitetshanteraren (back), klart smidigare än förut.

Nyheter
Stora Motorcykelkatalogen 2025

Nu går vi in i slutfasen gä...

Aprilia Tuono 457

Efter framgångarna med spor...

Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo

År 1825 öppnades det välkur...

Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen