Win Phone 8-tråden

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Har också den senaste uppdateringen (8.10.xxx) som finns att hämta men om man går in under "Extra info" på telefonen så står det fortfarande att det är "Lumia Black" och inte "Lumia Cyan" som körs :va

Står det på min developer preview med..

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Har också den senaste uppdateringen (8.10.xxx) som finns att hämta men om man går in under "Extra info" på telefonen så står det fortfarande att det är "Lumia Black" och inte "Lumia Cyan" som körs :va

Jag uppdaterade min 920 igår och på min står det Cyan..

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Någon mer än mig som har "problemet" att notifications numera inte uppdaterar sig!?

Eller mer exakt, jag kan både på låsskärmen och på startsidan ha en 2'a på t.ex. Skype - men jag vet att jag egentligen inte bör ha några notifications då de två samtalen eller chatt-meddelanden har jag svarat på datorn för länge sedan.

Mobilen är alltså snabb på att informera om nytt meddelande eller whatever för diverse appar, men dessa "uppdateras aldrig bort".

Är sedan 8.1-uppdateringen detta har börjat.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
Någon mer än mig som har "problemet" att notifications numera inte uppdaterar sig!?

Eller mer exakt, jag kan både på låsskärmen och på startsidan ha en 2'a på t.ex. Skype - men jag vet att jag egentligen inte bör ha några notifications då de två samtalen eller chatt-meddelanden har jag svarat på datorn för länge sedan.

Mobilen är alltså snabb på att informera om nytt meddelande eller whatever för diverse appar, men dessa "uppdateras aldrig bort".

Är sedan 8.1-uppdateringen detta har börjat.

Har börjat få problem med att Gmail inte uppdaterar mailkorgen utan omstart, 8.1 verkar knackig på 920n.

Tur jag beställde en 930 idag ;)

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
So far helnöjd med 930:n, lättare och lite mer premiumkänsla än 920:n.

Snabb och tar bra kort, wp börjar bli komplett.

:banana

Axel12k

Ny medlem
Gick med
7 Apr 2012
Hoj
Honda NC700X -2012
Ja, jag har haft 930:n i ca 2 veckor. Riktigt bra telefon. Var nöjd med 920:n också men jag tappade den i jobbet så den knasig. Men 930:n känns väldigt lyxig. Aluramen är väl en stor del av det. Sen så gillar jag att den är knappt större än 920:n tack vare att det är mindre ram runt skärmen. Bästa telefonen jag har haft. Köpte även till en trådlös laddare. Det är fan det goaste som finns. Nu vill jag ha trådlös laddning på allt :p

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Riktigt besviken på iPhone 6 och 6 Plus, så börjat snegla på en 930... Känns verkligen intressant och undersökt lite mer om de (tre) separata ekosystemen och det ska nog gå att lösa synk mellan mig privat, jobbet och flickvännen :)

Lutar minst sagt åt en 930 - mobilen som iPhone 6 borde ha varit. Metallram från iPhone 4, storleken av en iPhone 6 (plus lite till), kvalité av iPhone 5S (om inte bättre) - Superb :)

Den extra tjockleken kan jag minst sagt leva med, upplever den skönare och betryggande. Nackdelen är som alla andra mobiler, batteritid, ingen tillverkare verkar prioritera det tyvärr.

Axel12k

Ny medlem
Gick med
7 Apr 2012
Hoj
Honda NC700X -2012
Do it! Jag är riktigt nöjd! Bästa telefonen jag har haft. Du kommer inte bli missnöjd :)

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Har vi någon som provat en eller flera kalender-appar och kan uttala sig om vilken som är bäst?

True Calender 8
VsysCalender 365
Chronos Calendar
Cal
MyWeek

De vettigaste jag har hittat efter en liten google-research.

Några krav jag har:
1) Först och främst är tydlighet, som upplägget på Dag och Vecka som t.ex. True Calender 8, bild 2 och 3 och VsysCalendar 365, bild 3 och 4.
Att det tydligt visas när varje möte börjar och slutar (och hur lång tid de tar, och inte bara per heltimma), samt att man snabbt och smidigt kan se om två möten krokar/placerar sig jämte varandra.

2) Synk mellan WP och iOS, dels då jag privat har en iPad samt att tjejens mobil är en iPhone 5S.
Denna synkning vill jag dessutom ska ske snabbt, max några sekunder innan en redigering eller tillägg av event gått igenom till samtliga apparater. (Har ett problem med det just nu på min mail, kan i webmail se ett nytt mail direkt, men min mobil informeras inte om det nya mailet förens 3-6 minuter senare...)

3) Redigering och tillägg/skapande ska gå att göra från både WP-mobilen, iPad och tjejens iPhone.
Viktigast är att jag kan redigera samtliga mina saker från både mobilen och iPadden, om tjejen kan redigera mina och/eller jag hennes är en bonus (and a curse haha).

Axel12k

Ny medlem
Gick med
7 Apr 2012
Hoj
Honda NC700X -2012
Använder inte kalendern så mycket så har ingen koll på det. Har inte heller några enheter med ios så kan tyvärr inte hjälpa dig med det heller :/

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
Riktigt besviken på iPhone 6 och 6 Plus, så börjat snegla på en 930... Känns verkligen intressant och undersökt lite mer om de (tre) separata ekosystemen och det ska nog gå att lösa synk mellan mig privat, jobbet och flickvännen :)

Lutar minst sagt åt en 930 - mobilen som iPhone 6 borde ha varit. Metallram från iPhone 4, storleken av en iPhone 6 (plus lite till), kvalité av iPhone 5S (om inte bättre) - Superb :)

Den extra tjockleken kan jag minst sagt leva med, upplever den skönare och betryggande. Nackdelen är som alla andra mobiler, batteritid, ingen tillverkare verkar prioritera det tyvärr.

Gillar du att fota så är det rätt grymt att kunna fota rawformat som backup i mobilen, batteritiden är överlag bättre än 920n, men GPSen måste patchas, den kör alla fyra kärnor på full fräs, mobben blir tokvarm och batteriet slukas på 3 timmar om man kör drive.

Nyheter
Stora Motorcykelkatalogen 2025

Nu går vi in i slutfasen gä...

Aprilia Tuono 457

Efter framgångarna med spor...

Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo

År 1825 öppnades det välkur...

Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen