De flesta av dina inlägg har genomsyrats av tanken att Microsoft och Windows är jättebra. Det går inte att undvika att få intrycket att Windows för dig är det ultrimata OS'et, även om du inte skrivit det ordagrant. Kommentarer som
"Vi borde vara väldigt tacksamma med tanke på vilka egenskaper Windows -miljön har påvisat sedan sin skapelse."
"Titta istället på hur MS har hjälpt (genom tvång för överlevnad?) linux på traven"
"Att säga att MS är ett kast bolag ... snälla, se er omkring, något måste dom göra rätt."
"Vet du vad, det finns en del som får deras dåliga produkter att fungera oerhört lönsamt. Det borde väll säga att det inte är helt värdelöst? Eller kanske betyder det att dom som gnäller inte har tillräckligt med kunskap."
ger tveklöst det intrycket.
Du skriver också att du jobbar ur användarens perspektiv. I dina inlägg låter det verkligen inte som om du träffat någon "vanlig" användare. Nu pratar jag inte om företag med hundratals anstalda och slimmade avtal, utan om vanligt, dödligt folk. Där får man stöta på mycket konstigheter som har liten eller ingen logisk förklaring till varför Windows beter sig så där.
Ang. att det inte är windows förtjänst...läs andra citatet ovan (MS har hjälpt (genom tvång för överlevnad?)). Att med tvång hjälpa någon innebär ju faktiskt att det är ens förtjänst att det blir som det blir.
Att jag skrev att Windows hjälpt Linux genom att vara jättedåliga var naturligtvis ett skämt, som enkelt tyds medelst 1 stycken smiley. Trodde inte det gick att missförstå, men jag hade tydligen fel här, det får erkännas.
"Igen, läs vad jag har skrivit. Jag säger inte att windows är gods gift to computers, inte heller MS."
Inte direkt, nej. Men som sagt - de flesta inlägg genomsyras av denna inställning, medvetet eller omedvetet.
"
Du däremot säger att allt med MS och windows är pest och pina vilket gör dig föga trovärdig. Däremot så tror jag dig när du skriver att du har EN användares perspektiv på det hela. EN användare, du själv. Jag är helt säker på att du inte genomfört några vidare stora projekt om vad användare tycker om OS. Läs på om 6sigma så förstår du lite mer om hur vi jobbar. Vi tar ofta våra användare på väldigt stort ansvar.
"
Det gör jag inte alls det (vem är det som inte läser vad som skrivits?). Jag säger att WINDOWS är ett dåligt OS. Microsoft har många bra produkter (jag har bara inte sagt det tidigare då det inte varit aktuellt) men windows är inte ett av dem. Jag säger också att MS använder aggressiva och ibland "fula" metoder för att marknadsföra windows. Är det osant? Varför blev MS då bortdömda i den amerikanska domstolen för något år sen, i konflikten med Netscape?
Återigen: Jag pratar inte om stora projekt. Jag pratar om VANLIGA användare, dvs hemanvändare, mindre företag, hobbyhackers osv, sådana som inte tar serviceavtal, supportavtal osv. Jag fattar också att om man säljer in och åtar sig ett sådant avtal, tror fan att man bryr sig om kunden - han har ju sålt in sin tjänst! Självklart måste du ju också försvara MS, det är ju inte bra att svartmåla en produkt man försöker tjäna pengar på. Men det är som sagt inte det jag pratar om.
Dina antaganden om vad jag vet och vilka erfarenheter jag har är dessvärre som jag redogjort för tidigare, för att uttrycka det milt, "felaktiga".