eTt SerRRiöst SvAr pÅ INgåNg!!
Uppdatering gjord!!
DEL 2:
*Den enda motorcykel som egentligen är kapabel att föras fram i dessa farter på ett hjul är just en Hayabusa turbo (Kawasaki ZX14 turbo nom ngn får stil på effekt/körbarhet) då dom klarar av den effekt som behövs - ca 400-430hk - utan att ens bli svettig då det till en Hayabusa finns mängder av utprovade pryttlar!!
Och när vi pratar om just effekt så är det McXpress som gäller då dom till trotts fått till effekt/körbarhets biten bäst till dessa moppar med sitt 400hk turbo kit - kanske inte den bästa finishen men vad spelar det för roll om 100 år!!
Ca prislista mc:
-Hayabusa 50-130000kr
-Race turbo kit 80000kr
-Kammar 10-15000kr
-Kolvar 10-15000kr
-Drevkit 4-6'an för högre toppfart 7500kr
-gaffelkit 7500kr
-(gaffelben 25-100000kr)
-Bakstötdämpare 10000kr
-styrdämpare 5000kr
-Modifiering av chassi 5000kr
-Styrkronor 8-10000kr
-Bromsar mm 10-20000kr
Detta gör att moppen är den enklaste biten att klara utav!!
SWT Racing's rekordmoppe försvinner nu antagligen till England för moderata £20000 där den kommer att få ett mycket lugnt liv i en glasmonter!!
Så Andreas nu vet du vad som gäller & kör hårt så kanske du hinner före mig till den sista magiska gränsen som är 350km/h på ett hjul och som jag längtar efter något enormt då jag var först över 250km/h, 300km/h samt 200mph!!
/Fürstenhoff.
I mina ögon helt OMÖJLIGT att använda ett så litet chassi som en 600'a har då du aldrig kommer att komma upp i dessa farter så till vida du inte har 20 mils raksträcka!!
Det är en enorm kompromiss när det gäller chassi & effekt då för kort chassi gör en bra accerelation omöjlig då framhjulet far upp precis hela tiden, och precis det samma effekt har för mycket hästkrafter varför max 430hk på bakhjulet är min gräns med det chassi som vi har nu!!
/Fürstenhoff.
Pga att dom längsta flygfälten är 2 miles (3.2km) långa så måste man accelerera maximalt på 2 hjul upp till 370km/h++ för att sedan gå upp på bakhjulet vilket är en balansakt vad beträffar känsla, erfarenhet samt timing då man på exakt rätt tillfälle måste våga ge fullt när man väl är på ett hjul vilket gör varje km/h från våra 346.25km/h till 350.1km/h sjukt påfrestande både mentalt och fysiskt!!
/Fürstenhoff.
Näe , bara grymt motiverad!!
/Fürstenhoff.
Men vad hände med den neongula blackbirden då? Något rekord blev ju satt med den hojen för ett par år sen....Vet att det filmades rejält när det sattes i England förra året men vet inte vart man kan hitta dessa filmsnuttar!!
/Fürstenhoff.
inga fel med de då är vi nästan lika gammlaHur gammal är du?
Bara för jag lägger upp en tråd om ett reckord så betyder det inte att jag ska slå reckordet imorgon.. Så du menar att det är omljligt för mig att förska slå record för att jag har kört moppe? eller vad menar du egentligen?
/Andreas
Jag är 89:a
Jag vet inte hur fort jag har kört med den. har inga mätare!
power wheelies på 3-4
Jag är bara nyfiken på reckordet och vad det kostar att bygga en hoj inget annat.
/Andreas
När du har kört din repa, hur räknar dem ut eller mäter att du var 50 cm uppe med framhjulet i luften?
inga fel med de då är vi nästan lika gammla
Lycka till!
ja de undrar jag med hur kan man mäta det
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|