World Wheelie Recoord!

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Hoj
Scott
Borde det inte gå att titta på filmen efteråt, ha som refernspunkt, t.e.x överkant på bakhjulet, eller ha en märkt punkt på mc:n som är 50 cm ovanför backen?

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
Jag tycker det är kul att Andreas blickar framåt och funderar på ett rekord i framtiden.

Det kommer inte vara lätt så som Fursten skriver och det är mycket som ska fungera. Men en dag måste det ju komma någon som faktiskt kan utmana och kanske kan ta rekordet från fursten och det kanske är Andreas, vem vet.

Jag fick frågan en gång av fursten att sitta på hojen som 3.e förare vid ett bakhjuls rekord men tackade nej. Dom farterna vill inte jag vara 3.e personen på hojen. Räcker med att åkt bakpå honom en gång...fan vad det gick. Efter det har han inte lyckats lura upp mig bakpå igen.

Håll drömmen levande Andreas, man vet aldrig.

BadToy

www.assistancekaren.se
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX-R K6. Rattar även Nikon D3
Fast jag åker hellre med honom i 300 på ett hjul med hoj än att åka bil i 200 med honom iaf ;)

//Simon

Andreas!

Viva La france!
Gick med
2 May 2006
Hoj
Yamaha YZF-R6 Yamaha Gokart 360 cc Yamaha Aerox , Yamaha Xt 600 -03
Stunt junkies kanske är intresserade? :tummenupp

Som Patrik sa till mig en gång
"För att bli bäst på det du gör så måste du vara tillräckligt dum för att inte fatta det gör ont att skada sig"

Det ligger mycket i det han säger!

/Andreas

Last edited:

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Hoj
Harleys...

Chronic: Jag vågar :tummenupp

/Andreas

Ja de är juh lätt att säga... Annat att göra det sen, och eftersom det är ett rekord så tror jag det är därför det är just ett REKORD... om du hänger me?

Har du ens varit uppe i 300kmh???? Har haft min mätare på rettan uppe i ca 300kmh och då slår den juh säkert fel med 30kmh, Och jag kan säga det att köra på bakhjulet i 347kmh skulle FAN alldrig jag våga (och då kallas jag sinnes) till vardags:tungan

Har själv provat 200+ wheeelie´s och det är fasen rätt så skrämmande bara de. Iofs på allmän stor och trafik fri väg då. Men man ser ju träden vid sidan av vägen fara förbi...

///Micke

Last edited:

TomasG

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Vit/Röd R1:a 09:a
Jag är själv ingen expert men kan bara lägga till detta:

Jag såg några av patriks hojjar på swt i haninge..

Att det går åt en heeeel del pengar till motortrim förstår man, men har du sett bromsarna han har på turbohojjen?

De är sjuuuukt stora.. = $$$ Men å andra sidan, man ska få stopp på skiten i över 300 blås..

Sen som patrik nämnde... Framhjulet kanar måååånga meter innan den får fäste... Gör man inte sig i brallan då, då vet jag inte vad som krävs.

Jag misstänker att du är nyfiken på byggkostnad o inte underhåll...
Jag tror inte ens att jag vill veta hur mycket däck, soppa, olja osv.. en 500hk hoj äter..

Gissningsvis detta behöver du:

1.) Hoj (busa el annat bra litershoj)
2.) Motor (runt 500hk)
3.) Bromsar (modellen större)
4.) Fjädring (nåt säger mig att framgafflarna bör tåla en del påfrästning)
5.) Däck (måååååånga o modellen "bra grepp")

När du har allt detta i ett snyggt paketerat förpackning så behöver du bara en sjuhelvetes mod o ett par långa raksträckor..

Jag vill inte ens tänka på vad som skulle kunna hända om du slår runt eller ramlar i de hastigheterna..

Jag tycker att det är coolt att du ens tänker tanken. Själv tycker jag att det är läskigt att wheeeelia i 100 knyck...

Go go go..!

Mr.Rackel

Speedoman
Gick med
15 Jun 2006
Hoj
Stunt Japanare
I slutet av förra säsongen så körde jag i stort sett dagligen över 200 km/h - 230km/h på slangen ( mätarfart ) .
Det jag upplever som största problemet är just att framdäcket kanar vid nedsättning, Då I dessa relativt "låga" farter. Kan då bara föreställa mig hur pass mer påtagligt det skall vara i MINST 100km/h högre fart. Säger bara.. RESPECT! :gnissla

Är nog svårt att begripa svårigheterna som det ligger i att köra 300 + på slangen. Innan man ens varit i närheten av att nosa på den farten med ena hjulet i luften.

Inget illa menat Andreas. Men återkom gärna när du börjat prova på wheelies i 200 + ( om du inte redan gjort det ) , Så kanske du fått lite mera referenspunkter :tummenupp

Andreas!

Viva La france!
Gick med
2 May 2006
Hoj
I slutet av förra säsongen så körde jag i stort sett dagligen över 200 km/h - 230km/h på slangen ( mätarfart ) .
Det jag upplever som största problemet är just att framdäcket kanar vid nedsättning, Då I dessa relativt "låga" farter. Kan då bara föreställa mig hur pass mer påtagligt det skall vara i MINST 100km/h högre fart. Säger bara.. RESPECT! :gnissla

Är nog svårt att begripa svårigheterna som det ligger i att köra 300 + på slangen. Innan man ens varit i närheten av att nosa på den farten med ena hjulet i luften.

Inget illa menat Andreas. Men återkom gärna när du börjat prova på wheelies i 200 + ( om du inte redan gjort det ) , Så kanske du fått lite mera referenspunkter :tummenupp

Är på G
Allt tar sin tid!

/Andreas

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
2877122 Är på G!! :rolleyes:

Bara att skramla ihop cirkus 270000kr före Englamannen betalar in dessa för Blysläden 1 så har du åtminstonde löst moppe biten!! ;)

Sen vad beträffar den fysiska biten så har du mycket att önska vilket jag kan demonstrera för dig i slutet av veckan genom att bjuda dig på en åktur i
350km/h+ på 2 hjul vilket knäcker dom flesta!! :pannkyss

Men eftersom att du fortfarande klassas som en pöjkvasker så måste du ha målsmanns underskrift på att du får följa med som passagerare!! :D

/Fürstenhoff.
Ett sådant provåk vore sjukt coolt. :)

Väntar på att du skall knäcka 350 gränsen vilket jag hoppas du gör så som du kämpat. :tummenupp

Önskar dig all lycka till vid nästa åk. :Bugar

Till Andreas säger jag, lycka till. Du har en mycket svår utmaning framför dig. :tummenupp

Andreas!

Viva La france!
Gick med
2 May 2006
Hoj
Är på G!! :rolleyes:

Bara att skramla ihop cirkus 270000kr före Englamannen betalar in dessa för Blysläden 1 så har du åtminstonde löst moppe biten!! ;)

Sen vad beträffar den fysiska biten så har du mycket att önska vilket jag kan demonstrera för dig i slutet av veckan genom att bjuda dig på en åktur i
350km/h+ på 2 hjul vilket knäcker dom flesta!! :pannkyss

Men eftersom att du fortfarande klassas som en pöjkvasker så måste du ha målsmanns underskrift på att du får följa med som passagerare!! :D

/Fürstenhoff.

Jag skojar ju lite förstår du väl :tuttar
Hade jag haft dem pengarna så hade jag köpt hojen på direkten!
Hoppas du håller vad du lovar:rolleyes:

Patrik, Sätt mig på plats och visa mig!
tvekar inte en enda sekund på att sätta mig bakom dig i dom hastigheterna!
säg bara vad jag ska betala för att du och jag ska åka till ett flygfält och köra med blysläden innan den skickas till england!

/Andreas

Last edited:

CoRuS

WWW.MAJESTO.SE
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 450 SXF/Supermoto 2012 (snål-edition)
.....;)

Bifogat

• Bomber10 kopiera.jpg
    Bomber10 kopiera.jpg
    129.1 KB · Visningar: 247
  • Bomber8 kopiera.jpg
    Bomber8 kopiera.jpg
    132.4 KB · Visningar: 281
  • Bomber9 kopiera.jpg
    Bomber9 kopiera.jpg
    128.8 KB · Visningar: 216
  • Bomber5 kopiera.jpg
    Bomber5 kopiera.jpg
    101.6 KB · Visningar: 245

Andreas!

Viva La france!
Gick med
2 May 2006
Hoj
Fick höra att patrik hade varit med på programet som gick på tv 3 för några år sedan. Guinnes world reckord's ingen som vet var man kan ladda ner avsnittet?

/Andreas

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...