Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jag har med fattat det såNu är det väl så att däckbyte/depåstopp bara är på PI på grund av ny asfalt. Resten av säsongen blir det race hela vägen till målflaggan? Eller har jag missuppfattat något?
Jo, såklart . Jag har ingen aning - men wsbk är ju inte prototyp, de kanske inte får anpassa hojjarna till snabbbyte..Hade SBK/SSP personalen som byter hjulen jobbat inom Endurance så hade den fått sparken innan dom ens gjort första bytet klart.
Prototyphojar borde ha liknande snabbkopplingar som inom Endurance eftersom det händer iallafall förr att man bytte till regndäck eller slicks.
Att göra bytet så nära idealisk tid så föraren slipper stanna eller bromsa in innan han kör ut på banan kan bli ett stressmoment.
Så är det, det infördes ett obligatoriskt depåstop och race1/2 blev förkortat till 20 varv.Nu är det väl så att däckbyte/depåstopp bara är på PI på grund av ny asfalt. Resten av säsongen blir det race hela vägen till målflaggan? Eller har jag missuppfattat något?
Tack för informationen, det hörde jag inget om under gårdagen.Så är det, det infördes ett obligatoriskt depåstop och race1/2 blev förkortat till 20 varv.
Bakdäcket fick inte användas mer än 11 varv, men alla bytte väl båda däcken då man fick extra däck.
Anledningen var (enligt info från worldsbk.com) att det inte med kort varsel gick att få fram en utprovad gummiblandning som skulle garantera livslängden hela racet racet på den nya asfalten, med högt slitage..
Det var väl samma scenario i MotoGP för några år sedan - (När Marquez körde ett varv för mycket... I MotoGP har de ju 2 hojjar, så endast hojbyte där)
Att däcken inte håller ihop för ett helt lopp. PI har ny riktigt grov asfalt som ger supergrepp i gummit men när förarna utnyttjar supergreppet slits också gummit ner. Och Dorna / Däcktillverkaren vill inte att hojar ska få däckproblem, typ helt plötsligt ligga på korden i kurvorna. Vara tvungna och bryta och inte komma i mål för däcken "sopslut" efter 15 varv.Helt idiotiskt dumt med depåstopp, hur motiverar man detta?
Nummer 54 är Toprak Razgatliglo
Jag tittar å andra sidan inte på Moto2 heller. Det är lite som Reanult Clio cup, säkert kul för de som kör men inte för migFler än jag som har svårt att uppamma något större intresse för Supersport?
Har väldigt svårt att acceptera att man blandar olika cylindervolymer och sedan försöker handikappa de snabbare för att det ska bli rättvist. Snabbspolar mest igenom de racen nu.
Fast egentligen är ju WSB nästan lika sjukt...
R6:ans homologisering går ut i januari nästa år. Så detta är sista året som man kan köra en Yamaha R6 ja.Är det fler än jag som hörde att den ena engelske kommentatorn sa att det var sista året för R6 i supersport ?
Håller fullständigt med! Så dj...a bra!Kan vara det bästa racet jag sett sen jag började följa mc-racing för sådär 25 år sedan.
Kan ha dåligt minne också, börjar bli gammal...
Nya Indian Pursuit Elite
Screenshot Indian Motorc... |
|
Icons of British Originality
Åtta team från åtta länder ... |
|
![]() |
BMW presenterar R 12 G/S
BMW Motorrad har presentera... |
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning
Den europeiska branschorgan... |