Old Badger
SportHojsentusiast
Eftersom jag inte varit hemma i helgen har jag kollat ifatt ikväll och bara hunnit se Superbike. Men det var tre sevärda tävlingar!
Melandri kanske?När hände det senast att en BMW ligger tvåa i totalen så här långt in på säsongen? Jag orkar inte kolla men är ganska säker på att det aldrig har hänt
Och båda Supersporttävlingarna var inte särskilt tråkiga att se på heller!Eftersom jag inte varit hemma i helgen har jag kollat ifatt ikväll och bara hunnit se Superbike. Men det var tre sevärda tävlingar!
Så länge deltagarantalet skiljer sig så mycket tror jag det är nödvändigt för att eventuellt få upp mängden. Blir den sedan någorlunda jämn kanske man kan blanda och få lite faktiskt jämna race. Kanske. Så i princip håller jag väl med men jag tror snedfördelningen håller tillbaka tillväxten.Jag har lite svårt för idén med ett kvinnomästerskap. Är inte det motsatsen till inklusion och jämställdhet?
Förstår den synvinkeln, och kan på ett sätt hålla med. Visst finns det komponenter i konceptet som även kan anses nedvärderande. Jag tror dock man får se det mer praktiska i det, att det finns en kvinnlig publik som man kommer åt bättre och att de kvinnor som är riktigt duktiga har ytterligare ett "steg" som kanske konkretiserar målbilden för kvinnor i roadracing.Jag har lite svårt för idén med ett kvinnomästerskap. Är inte det motsatsen till inklusion och jämställdhet?
Jo kan vara som man har blivit bortskämd, men helt plötsligt har wsbk blivit ganska sömnigt. Hoppas det är tillfälligtOch Toprak vann även lopp 2, i övrigt tycker jag att det var total frånvaro av underhållning i alla 4 lopp ( 2 SBK och 2 SS 600 )
Tillfälligt i som så länge Ducati tillverkar motorcyklar ?Jo kan vara som man har blivit bortskämd, men helt plötsligt har wsbk blivit ganska sömnigt. Hoppas det är tillfälligt
Fast frågan är om BMW verkligen har tillverkat en bra hoj, det är ju bara Toprak som kan köra den. Jag skulle säga att det är hans överjävliga talang som kompenserar för hojens brister, lite som Marquez på Hondan. Jag hade med handen på hjärtat stora farhågor att det skulle gå åt helvete för honom på den hojen det här året, men han har verkligen motbevisat mig och på samma gång bevisat att han är den överlägset bäste föraren i WSBK just nu. Jag har under åren velat fram och tillbaka, men nu vill jag verkligen se vad han kan åstadkomma på en vettig MotoGP-hoj. Hojen är ju onekligen bättre än vad den har varit, men jag tycker att de övriga förarnas mediokra resultat talar för att den ännu inte är en bra hoj för alla.Tillfälligt i som så länge Ducati tillverkar motorcyklar ?
Kul att BMW har producerat en bra hoj och att dom har ett kontrakt med Toprak.
Jag har lite svårt för idén med ett kvinnomästerskap. Är inte det motsatsen till inklusion och jämställdhet?
Har du precis börjat kolla på wsbk eller? Det har varit mer omkörningar i somliga lopp än vad MotoGP har under en hel säsong... typTillfälligt i som så länge Ducati tillverkar motorcyklar ?
Kul att BMW har producerat en bra hoj och att dom har ett kontrakt med Toprak.
Hade kunnat kolla på Toprak sladda ut ur curvone eller vad den heter i några timmar utan att tröttna. Helt vild!Jo kan vara som man har blivit bortskämd, men helt plötsligt har wsbk blivit ganska sömnigt. Hoppas det är tillfälligt
Tyvärr kan jag bara se de loppen som visas på Eurosport 1 så totalt är jag uppe i 3 lopp nu i år, minns inte var första kördes men det var bättre än Misano.Har du precis börjat kolla på wsbk eller? Det har varit mer omkörningar i somliga lopp än vad MotoGP har under en hel säsong... typ
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |
|
Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!
Pressrelease, 2024-10-21, S... |
|
Energica i konkurs och upplöst
Energica är i konkurs och b... |
|
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras
Kawasaki har uppdaterat sin... |