WSBK/WSS- 2007 - Qatar Round 1

Cliff Barnes

Sporthojsnörd
Gick med
3 Feb 2004
Hoj
Moto Guzzi 1000SP
Vad hände med Tiberio??

Yoann: Due to my health, I retired in today’s race. I have had fever for two days and have been sick in my stomach. I tried to ride and finish the race, but after a while I started losing my focus and I could feel my blood pressure dropping each lap. The combination of my health and the heat during the race was just too much, I had retire as I didn’t feel safe out there anymore. I will return at Phillip Island in much better condition.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Jag satt, precis som du, och väntade på att Biaggi skulle öppna upp den lucka på 20-30 sekunder som enligt expertisen krävs om man ska ha i MotoGP att göra.
Jag satt inte alls och väntade på nån lucka på 20 till 30 sekunder. Jag är helt tillfreds med att han vinner.

Varför blandar du in vad andra tycker och MotoGP i den här diskussionen? Kan det bero på att du känner dig dum? :lol

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
jag skulle oxo känna mig dum om jag rådissat en förare och han kliver fram
och vinner i stor stil i första racet i sin nya klass, men jag skulle nog erkänna att jag haft fel för att behålla respekten mina forumkamrater.

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450

edit
en mkt känslosam Max efter vinsten, sitter kvar på hojen en minut med visiret nere, extremt lycklig och tårögd när hjälmen åker av.
Klart att han måste vara glad.Det är väl första vinsten på ca 3 år för honom?

Dr.Bike

Guest
jag skulle oxo känna mig dum om jag rådissat en förare och han kliver fram
och vinner i stor stil i första racet i sin nya klass, men jag skulle nog erkänna att jag haft fel för att behålla respekten mina forumkamrater.

Verkar ju lämpligt. Ja.

sandstream

Guest
Yamaha har farten, nu ska de bara kunna konservera den ett helt race och Toseland är lite av en dark horse, Ten Kate har såklart ordning på prylarna men kommer han palla leverera en hel säsong?
Varför skulle en tidigare mästare i just WSBK har problem med att leverera en hel säsong :va

Gustav slog ihop ett par trådar efter det inlägget. Så det var inte riktat till dig.
Aha, då förstår jag :tummenupp

Last edited:

sandstream

Guest
Som redan tidigare nämnts i tråden är det onekligen kul att se att så många som tidigare inte varit speciellt intresserade av WSBK nu plötsligt är med och diskuterar när Max är med och kör :tummenupp

Att Max valt en bra serie råder det väl ingen tvekan om, enligt Burgess ska man ju vinna WSBK-loppen i överlägsen stil för att ha något i MotoGP att göra.

Hatten av för Max som iaf gjorde vad man kan förvänta sig men jag är faktiskt mer imponerad av Toseland som presterar samma resultat.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Japp, "varnade" för Toseland och jag håller alla tummar som finns för att Biaggi lyckas bra i år. Ger alltid järnet :tummenupp
Jag trodde faktiskt inte riktigt på honom, men det var en imponerande körning. Ska bli kul att se dels om han kan fortsätta på den inslagna vägen, dels vad Ducati kommer att göra - för jag tror inte att de är särskilt nöjda med premiärhelgen. Finns säkert nåt tjyvtrim de kan hitta på i Bologna.

Självklart håller vi tummarna för Biaggi. Fast entligen behövs det inte eftersom han vinner stort och lätt i vilket fall :D

sandstream

Guest
Jag trodde faktiskt inte riktigt på honom, men det var en imponerande körning. Ska bli kul att se dels om han kan fortsätta på den inslagna vägen, dels vad Ducati kommer att göra - för jag tror inte att de är särskilt nöjda med premiärhelgen. Finns säkert nåt tjyvtrim de kan hitta på i Bologna.
De kanske skriver om reglementet bums så att Ducati får ha med sin 1098 istället :D
Jag som trodde Ducati skulle vara överlägset, japanska hojar går ju bara bra rakt fram...
Självklart håller vi tummarna för Biaggi. Fast entligen behövs det inte eftersom han vinner stort och lätt i vilket fall :D
Ja, han skulle behöva en totalseger för att iaf ha något att berätta för barnbarnen ;)

Superlight

SDK #2003 & BoTT #41
Gick med
29 Apr 2003
Hoj
Ducati 1050® by Hypertrick
De kanske skriver om reglementet bums så att Ducati får ha med sin 1098 istället :D

Det finns säkert en 1198 klar nånstans i Borgo Panigale-trakten. Nu gäller det bara att muta rätt personer.

Troy trodde det skulle bli lite svårt med "gamla motorn" men att han skulle försöka. Jag tror han får det svårt att vinna mästerskapet i år, jag hoppas givetvis Troy kan bevisa att jag har fel. Lanzi verkar ha hittat den borttappade formen. Men hatten av för Skägget som såg ut att ha kul t o m!

/Mackan

Cliff Barnes

Sporthojsnörd
Gick med
3 Feb 2004
Hoj
Moto Guzzi 1000SP
Om jag minns rätt så vann Max även sitt debutrace i 500cc :va
sen fick han det ju lite tuffare att skaffa första platser.
Kanske har han lite extra motivation första rejset, ska bli grymt spännande att följa fortsättningen, det känns ju som att de här verkligen kan ge kejsaren upprättelse, (som om de behövdes).
Vinner han WSBK i år kör han MOTO-GP för Suzuki -08 sannan mina ord :D

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...