WSBK/WSS- 2007 - Qatar Round 1

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r

Frågan är om en så pass rutinerad kille tappar så mycket på att vara borta ett år?

Förmodligen inte särskilt mycket iaf verkar det som. Men 100% tror jag inte han är på. Vilket iofs nog inte resten av ligan är på ännu heller så tidigt in i säsongen.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Varför skulle en tidigare mästare i just WSBK har problem med att leverera en hel säsong :va

För att han inte gjorde det ifjol mot Troy Bayliss och för att han i år har en förare som är ännu en klass vassare mot sig.

Jag trodde faktiskt inte riktigt på honom, men det var en imponerande körning. Ska bli kul att se dels om han kan fortsätta på den inslagna vägen, dels vad Ducati kommer att göra - för jag tror inte att de är särskilt nöjda med premiärhelgen. Finns säkert nåt tjyvtrim de kan hitta på i Bologna.

Självklart håller vi tummarna för Biaggi. Fast entligen behövs det inte eftersom han vinner stort och lätt i vilket fall :D

Ducati kommer tillbaka, förmodligen redan till helgen, jag skulle blir förvånad om inte Bayliss är med och slåss om segern på söndag.

Last edited:

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Ducati kommer tillbaka, förmodligen redan till helgen, jag skulle blir förvånad om inte Bayliss är med och slåss om segern på söndag.
Han är med och slåss om andraplatsen. Ok? :fakta

sandstream

Guest
Och Biaggi har intagit den plats han brukar ha: http://www.worldsbk.com/details.php?newsid=1505&lang=eng

:D ;)

För att han inte gjorde det ifjol mot Troy Bayliss och för att han i år har en förare som är ännu en klass vassare mot sig.
Ja, han såg verkligen ut att ha problem med Biaggi i helgen :rolleyes:

Att Toseland hade problem förra året var kanske inte så konstigt då hans hoj saknade TC. Någon som vet hur det ser ut med TC i årets startfält?

Last edited:

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Jag satt inte alls och väntade på nån lucka på 20 till 30 sekunder. Jag är helt tillfreds med att han vinner.

Varför blandar du in vad andra tycker och MotoGP i den här diskussionen? Kan det bero på att du känner dig dum? :lol
Det är ju allmänt känt att varje sann RR-estet betraktar WSBK som en gathojserie för avdankade RR-pensionärer.

Att Biaggi vunnit ett (1) race i WSBK ser jag inte som någon större sensation. Han står knappast som slutsegrare 2007. Helt enligt hans tidigare "prestationer".

jag skulle oxo känna mig dum om jag rådissat en förare och han kliver fram
och vinner i stor stil i första racet i sin nya klass, men jag skulle nog erkänna att jag haft fel för att behålla respekten mina forumkamrater.
Oj, den ständige tvåan har alltså vunnit ett (1) WSBK-heat, vilket otroligt styrkebesked. Varför ens köra resten av deltävlingarna?

Last edited:

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Crescent kompakt
Det är ju allmänt känt att varje sann RR-estet betraktar WSBK som en gathojserie för avdankade RR-pensionärer.

Att Biaggi vunnit ett (1) race i WSBK ser jag inte som någon större sensation. Han står knappast som slutsegrare 2007. Helt enligt hans tidigare "prestationer".

Oj, den ständige tvåan har alltså vunnit ett (1) WSBK-heat, vilket otroligt styrkebesked. Varför ens köra resten av deltävlingarna?

Skulle du kunna avancera uttalandet om varför inte Biaggi skulle kunna vara en slutgiltlig segrare 2007? Etta och Tvåa i samma race är inte speciellt dåligt. Vi pratar dock om starten på en säsong så jag förstår dig. Men att han inte har någon chans tycker jag inte stämmer.

Förra året tog Toseland en 4e och 1a-plats i Qatar.

Det skall bli kul att se Philip Island. Toseland tog en 3e och 4e-plats där förra året. Hans cykel verkar gå som satan, det kanske beror på att han har fått TC på den iår dock. Skjuter ut ur kurvorna

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r

Jag säger nog fortfarande att det är en serie för avdankade förare som inte lyckats i motoGP/500. I den ligan med förare som är där nu, är dock Biaggi etta.
Men till skillnad från resten av förarna så har Biaggi trots misslyckandet att vinna motogp, haft en relativt lyckad satsning i den bästa serien.
Haga, Corser, m.fl har aldrig gjort några större avtryck i 500/Motogp, vilket biaggi gjorde.

MC Doktorn

Guest
Tror ingen kan betraktas som avdankad som vinner ett WSBK race, förra årets vinnare vann sista MotoGP tävlingen visade att det är förare på hög nivå vi har att göra med.
Att Biaggi vann direkt var mycket imponerande med tanke på att ingen har väl lyckats med en bedriften om man tänker på Rolfo och Barros med MotoGP bakgrund.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Rolfo har aldrig gjort något avtryck i motogp direkt, vare sig i 250 eller stora klassen tycker jag.
Barros har haft sina stunder, men absoluta toppen har han ju bara hälsat på i lite då och då.
Bayliss tycker jag gjort bra ifrån sig i bägge serierna, och han har ju några wsbk-titlar bakom sig också.
Ingen dålig serie, det är ju gärdsgårdsserie, det är ofta äldre väldigt erfarna förare som hört till toppen. Men, det är ändå serie nummer två.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Ja, Biaggi vann det första loppet. Har du problem med det? Du har det va, erkänn :lol

sandstream

Guest
Att Biaggi vann direkt var mycket imponerande med tanke på att ingen har väl lyckats med en bedriften om man tänker på Rolfo och Barros med MotoGP bakgrund.
Att jämföra Barros och Biaggi känns inte helt rätt då Biaggi har betydligt bättre förutsättningar i Alstare Suzuki än vad Barros hade i Klaffi Honda.
Tror Barros hade gjort mycket bättre resultat om han tex kört för Yamaha eller Ten-Kate Honda förra året.

MC Doktorn

Guest
Att jämföra Barros och Biaggi känns inte helt rätt då Biaggi har betydligt bättre förutsättningar i Alstare Suzuki än vad Barros hade i Klaffi Honda.
Tror Barros hade gjort mycket bättre resultat om han tex kört för Yamaha eller Ten-Kate Honda förra året.

Tror att Barros faktiskt vann/pallplatser något race på klaffi hondan och visade att den hade potential.
Poängen var väl att man bara inte kan komma som Top 10 MotoGP förare och dominera i WSBK utan snarare är skillnaden mellan hojarna mindre än i MotoGP och avgörs mer av förarprestationen därför tyckte jag Biaggis seger var imponerande.

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
AARRGGHH!!! Missade ju detta! :huvet

E det ngn som orkar o rabbla resultatet? :rodnar

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Tror att Barros faktiskt vann/pallplatser något race på klaffi hondan och visade att den hade potential.
Poängen var väl att man bara inte kan komma som Top 10 MotoGP förare och dominera i WSBK utan snarare är skillnaden mellan hojarna mindre än i MotoGP och avgörs mer av förarprestationen därför tyckte jag Biaggis seger var imponerande.

ditt resonemang faller på att du gissar dig fram i tillvaron.

Barros vann ett lopp t o m och han hade inte antispinn på sin Klaffi Honda
som fabrikarna hade, och det gör hans prestation än bättre.

Biaggi sitter på en fullfabrikare och har därför vinnarmaterial, men det räcker
inte för de bästa konkurrenterna har också fullfabrikare, så man måste köra
bäst också.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
AARRGGHH!!! Missade ju detta! :huvet

E det ngn som orkar o rabbla resultatet? :rodnar
Nä, bara sammandraget. Men du hittar alla resultaten här: http://www.worldsbk.com/results.php

Race 1
1 ITA Biaggi 36'10.115
2 GBR Toseland 36'11.598
3 ITA Lanzi 36'24.021
4 JPN Kagayama 36'24.934
5 AUS Bayliss 36'27.420

Race 2
1 GBR Toseland 36'09.433
2 ITA Biaggi 36'10.171
3 AUS Corser 36'16.819
4 JPN Haga 36'24.417
5 ESP Nieto 36'24.466

sandstream

Guest
Barros vann ett lopp t o m och han hade inte antispinn på sin Klaffi Honda som fabrikarna hade, och det gör hans prestation än bättre. Biaggi sitter på en fullfabrikare och har därför vinnarmaterial, men det räcker inte för de bästa konkurrenterna har också fullfabrikare, så man måste köra bäst också.
Bra summering :tummenupp

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...