WSBK/WSS- 2007 - Qatar Round 1

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Inte särskilt förvånande att Max kör ifrån de flesta i den ligan. Han har ju gjort det under alla andra säsonger han kört mot dem i 250/500/motogp.
Aldrig vart snack om saken att killen kan köra hoj..

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Inte särskilt förvånande att Max kör ifrån de flesta i den ligan. Han har ju gjort det under alla andra säsonger han kört mot dem i 250/500/motogp.
Aldrig vart snack om saken att killen kan köra hoj..
Det som förvånar är dels att han inte vann båda racen, dels att marginalen var så liten i det lopp han vann. Konstigt faktiskt, det måste ha varit nåt fel på hans knarr.

och vart är valmers nu, inte för att jag ser hans inlägg längre men...
Han firar Biaggis och Toselands vinster. Han är en glad och positiv människa som som känner igen duktiga förare och gläds åt deras framgång.

Last edited:

Cliff Barnes

Sporthojsnörd
Gick med
3 Feb 2004
Hoj
Moto Guzzi 1000SP
Ord man inte trodde skulle komma ur Kejsarens mun, fan riktigt rolig start på
WSBK , tror nog duccarna kommer att visa sig mer på nästa bana och
Troy Bayliss haar hemmaplan.

"What a fantastic start to my new Superbike experience!" said Biaggi, "To begin with a win is wonderful and I dedicate it to our Team Boss, Francis Batta, who couldn't be here with us today. I'm sure he watched it on TV and it must have made him wish he was here. This championship is tough and for sure there are a lot of good riders, so I don't think it's always going to be like this. I want to thank my team for all their hard work and support over the past few months, which has made all this possible."

The Roman Emperor as Biaggi is known seems to have relaxed a lot since his days in the MotoGP paddock when he wasn't the most popular of riders. "This racing is fun! I wished I had discovered this championship years ago," he smiled, "In the second race, I was catching James Toseland and I think I could've caught him if there had been three or four more laps. We made a small adjustment to the bike for the second race and maybe it wasn't the right thing, but we still nearly managed to win it!"

Last edited:

*Superlight*

Aldrig mer ett BERIK skinnställ!!!
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 985SL, 854R, 1098 CORSA
Biaggi ... var inte det gnällröven som var helt slut som förare, aldrig har varit bra och aldrig kommer att bli det ... :confused:
Ni som vet .. vad har gått fel?? :va

Hehe.., gnällröv eller inte han hade aldrig varit där han är om han inte kunde köra hoj......, liksom alla andra där för övrigt :D

MC Doktorn

Guest
Trist att att man måste betala för att se skiten på PC`n.

Ärligt trodde inte Biaggi skulle kunna vinna så tidigt.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Hade du också hoppats på mer av Kejsaren?

Killen körde ju uppenbart bra i qatar (finns säkert på film!) blir bara fånigt o påstå något annat. Lika bra att låta "experterna" orera i ämnet...D e väl i motgång som Max suger get! I medgång verkar han ju fungera som vem som helst!

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
fick tag i en italiensk sändning från race 1, en del intervjuer med bla Max,
nånn som kan italienska?
och hosta..

edit
en mkt känslosam Max efter vinsten, sitter kvar på hojen en minut med visiret nere, extremt lycklig och tårögd när hjälmen åker av.

Last edited:

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Mer gnälligt gnällande från den otroligt gnälliga Kagayama.

"I am very frustrated today, because I expected to do much better. But I had tyre problems in both races and I couldn't push as hard as I wanted. In race one the problem was the front tyre and after five laps, I didn't have a good feeling, but I kept up quite a good pace. We changed the chassis set-up a little for the second race, but this time the problem was at the rear! I suppose, the good news is that I didn't crash and I managed to score some good points,"

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Crescent kompakt
Såg ut som att biaggi hade lite dåligt acc i sin hoj på vissa ställen mot Toseland i första racet. Toseland tog honom i utgång på kurvorna innan max kunde koppla greppet. Jag är inget Biaggi-fan men Qatar-tävlingen vart riktigt rolig att titta på - iaf varven 6-17.

Jag tankade ner mitt race, inspelad från någon italiensk kanal.
/M

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Hoj
Hojlös
Såg ut som att biaggi hade lite dåligt acc i sin hoj på vissa ställen mot Toseland i första racet. Toseland tog honom i utgång på kurvorna innan max kunde koppla greppet.

Biaggi nämnde faktiskt i en intervju att de hade lite problem ut ur kurvorna. Å andra sidan tror jag att deras spårval skiljer sig åt. Biaggi svänger in lite tidigare och har en högre kurvhastighet och kan därför inte gå på gas lika tidigt som Toseland, som svänger in lite senare, vänder runt och går på acceleration tidigare men har ju då istället kört lite långsammare i mitten av kurvan. Max är ju skolad i 250

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Crescent kompakt
Biaggi nämnde faktiskt i en intervju att de hade lite problem ut ur kurvorna. Å andra sidan tror jag att deras spårval skiljer sig åt. Biaggi svänger in lite tidigare och har en högre kurvhastighet och kan därför inte gå på gas lika tidigt som Toseland, som svänger in lite senare, vänder runt och går på acceleration tidigare men har ju då istället kört lite långsammare i mitten av kurvan. Max är ju skolad i 250

Ja, spårvalet som toseland hade kan ha något med det att göra också. Man ser dock tydligt på en del av banan hur toseland sticker iväg riktigt rejält ut ur en långsam böj och tar Biaggi på insidan. Detta hände 3 gånger i samma kurva.

Drevning kanske vart annorlunda eller nånting. Biaggi tjänade en del på sina sjukt sena inbromsningar på star/mål-rakan. Där tog han toseland de gånger han försökte.

Hur fungerar det i WSBK. Är det 2 race, man bibehåller samma position på gridet eller är det olika kval? Är det samma poäng för vinst i race1 som i race2? Och varför har dem det på detta viset?

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
2786865 Biaggi nämnde faktiskt i en intervju att de hade lite problem ut ur kurvorna. Å andra sidan tror jag att deras spårval skiljer sig åt. Biaggi svänger in lite tidigare och har en högre kurvhastighet och kan därför inte gå på gas lika tidigt som Toseland, som svänger in lite senare, vänder runt och går på acceleration tidigare men har ju då istället kört lite långsammare i mitten av kurvan. Max är ju skolad i 250
Ursäkta en detalj men när Biaggi säger något är det alltid gnäll. :fakta :rolleyes:

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Jag är i alla fall glad att se Max vara som en ettrig terrier och köra om Toseland gång efter gång. Det värmde. Det var jävligt gôtt att se motorcykelracing på TV igen också. :happiness

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Såg ut som att biaggi hade lite dåligt acc i sin hoj på vissa ställen mot Toseland i första racet. Toseland tog honom i utgång på kurvorna innan max kunde koppla greppet. Jag är inget Biaggi-fan men Qatar-tävlingen vart riktigt rolig att titta på - iaf varven 6-17.

Jag tankade ner mitt race, inspelad från någon italiensk kanal.
/M
Det var faktiskt nåt grönjävligt vad den Hondan gick. Det verkade inte vara så mycket toppeffekten som att den formligen sköts ut ut kurvorma.

Imponerande körning av Toseland måste jag tillägga.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Märkligt, helt plötsligt är alltså inte WSBK gatsofferacing längre i RR-esteternas ögon? Hur kan det komma sig?

Nu har mannen som aldrig vunnit något en (1) racevinst i en klass för tunga, trimmade gatsoffor (allt enligt esteterna). Oj, fantastiskt. :rolleyes:

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Märkligt, helt plötsligt är alltså inte WSBK gatsofferacing längre i RR-esteternas ögon? Hur kan det komma sig?

Nu har mannen som aldrig vunnit något en (1) racevinst i en klass för tunga, trimmade gatsoffor (allt enligt esteterna). Oj, fantastiskt. :rolleyes:
Ey valmers, idag är du allt glad. Eller hur? :lol

Varför byter du samtalsämne förresten? Det är ju Biaggi vi diskuterar, ditt favoritämne :lol

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Ey valmers, idag är du allt glad. Eller hur? :lol

Varför byter du samtalsämne förresten? Det är ju Biaggi vi diskuterar, ditt favoritämne :lol
Jag satt, precis som du, och väntade på att Biaggi skulle öppna upp den lucka på 20-30 sekunder som enligt expertisen krävs om man ska ha i MotoGP att göra.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Jag satt, precis som du, och väntade på att Biaggi skulle öppna upp den lucka på 20-30 sekunder som enligt expertisen krävs om man ska ha i MotoGP att göra.

Nu ska jag faktiskt hålla med dig, tycker årets wsbk har rätt tunt på förare.
WSBK-titel för Biaggi i år är fortfarande ingen kungakrona tyvärr.
Men 4-5 sekunder är iofs rätt betryggande ledning in i mål, och fullkomligt tillräcklig..

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...