WSBK & WSS - Silly Season 2008

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
gthyni skrev:
2650891 Hörde på brittiska Eurosport att haga kör med ganska extrema inställningar på sin hoj för att få maximalt tryck på framhjulet. Det är därför:
* han kan göra sina otroliga omkörningar på insidan när man minst anar det
* det sladdar lite där bak, där marktrycket är lågt
* ingen annan kan köra hans hoj

Go, Nori, go! :rock
Det vore riktigt kul med en Haga i slag så jag kan börja använda min #41-jacka igen. Trea i år, och framför Corser är visst bra men han var ärligt ingen riktig utmanare i mina ögon.
Det där med extrema inställningar och sladdande teknik ger Alesi-vibbar. Publikfriande hjälte, men ingen mästare.

Superlight

SDK #2003 & BoTT #41
Gick med
29 Apr 2003
Hoj
Ducati 1050® by Hypertrick
FireSalle skrev:
2650996 Publikfriande hjälte, men ingen mästare.

Kanske inte, men när han kör bra, kör han riktigt bra. En av de roligaste förarna att se i WSBK! Han verkar alltid ge allt. Man kanske ska ha Nitro-Nori:s dekaltrim igen som en hyllning till en fighter...

/Ssss

sandstream

Guest
gthyni skrev:
* han kan göra sina otroliga omkörningar på insidan när man minst anar det
Kagayama håller säkert med :rolleyes: :D

FireSalle skrev:
Publikfriande hjälte, men ingen mästare.
Helt okej med några sånna i varje klass, men de har som sagt sällan med tätstriden att göra annat än något enstaka lopp när allt stämmer.

Last edited:

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Jag ber att få påminna herrarna att Haga skulle ha varit världsmästare i WSBK 2000 om han inte fått i sig efedrin av misstag och blivit diskad och avstängd.
Det kallar iaf jag title contender så om R1:an är riktigt konkurrenskraftig i år som det ryktas så är Nitro-Nori helt klart med i leken.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
gthyni skrev:
2651844 Jag ber att få påminna herrarna att Haga skulle ha varit världsmästare i WSBK 2000 om han inte fått i sig efedrin av misstag och blivit diskad och avstängd.
Det kallar iaf jag title contender så om R1:an är riktigt konkurrenskraftig i år som det ryktas så är Nitro-Nori helt klart med i leken.
Av misstag? Jo, tjenare. Han var duktigt fet där ett tag, och efedrin är en smidig genväg om man vill reducera underhudsfettet.

sandstream

Guest
gthyni skrev:
2651844 Jag ber att få påminna herrarna att Haga skulle ha varit världsmästare i WSBK 2000 om han inte fått i sig efedrin av misstag och blivit diskad och avstängd. Det kallar iaf jag title contender så om R1:an är riktigt konkurrenskraftig i år som det ryktas så är Nitro-Nori helt klart med i leken.
Misstag? Det säger väl de flesta som torskar i dopingkontroller :rolleyes:

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Bill och Bull slår till igen :gnissla

givetvis kan det alltid diskuteras men engelskspråkig wikipedia säger:

Nori improved his performance to challenge for the title in 2000. Many race fans feel he would have won the 2000 championship had he not been disqualified for testing positive for a banned substance. It was later learned that the banned substance was ephedrine, which occurs naturally in herbs used in the Ma Huang supplement Haga had been taking during the off-season to lose weight. As a result, Haga was stripped of his race win points at the opening round in Kyalami, South Africa, and was forced to sit out a 2-race weekend as punishment.

Colin Edwards vann f ö VM 2000 med Nori som tvåa

sandstream

Guest
gthyni skrev:
2652169 Bill och Bull slår till igen :gnissla
Hur var det nu, skulle man bunta ihop folk i racingforumet? :rolleyes:
gthyni skrev:
Att han använde otillåtna preparat för att gå ner i vikt. En fuskare.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
gthyni skrev:
2652169 Bill och Bull slår till igen :gnissla

Colin Edwards vann f ö VM 2000 med Nori som tvåa
"Bantnings"-preparat med dokumenterad verkan innehåller nästan alltid efedrin. Du menar alltså att Haga och människorna omkring honom skulle ha "råkat" glömma att kolla innehållet i preparat som användes för att ta bort julgristendenserna hos Nori? Ja, eller hur.

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
gthyni skrev:
2651844 Jag ber att få påminna herrarna att Haga skulle ha varit världsmästare i WSBK 2000 om han inte fått i sig efedrin av misstag och blivit diskad och avstängd.

På toppnivå så är det inte troligt att det är en slump, att inte kolla upp bantingsmedel är antingen grovt försumligt eller så var det avsiktligt. I vilket fall som helst så var det rätt gjort att diska honom.

Han var het 2000 - javisst, men det har gått några säsonger sedan dess. Jag hoppas att han är i slag, men risken är större att det är en f.d....

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
650Xmoto och ZX9R
sandstream skrev:
2652735 Hur var det nu, skulle man bunta ihop folk i racingforumet? :rolleyes:
Att han använde otillåtna preparat för att gå ner i vikt. En fuskare.

Har en sambo som är elitidrottare och det är jävligt svårt för henne och
hennes lagkamrater att veta till 100% att sådan de får i sig inte innehåller
"olagliga" substanser! Och då snackar vi inte vilka piller eller konstiga ämnen
de får i sig utan mat och andra födoämnen som finns överallt i vardagen!
Så vissa som åker dit för doping är självklart sådana som fuskar men det finns även dem som haft otur!

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
valmers skrev:
2652782 "Bantnings"-preparat med dokumenterad verkan innehåller nästan alltid efedrin. Du menar alltså att Haga och människorna omkring honom skulle ha "råkat" glömma att kolla innehållet i preparat som användes för att ta bort julgristendenserna hos Nori? Ja, eller hur.
Har de verkligen så mycket dopingkontroller i MotoGP att de skulle behöva skydda sig mot sånt på samma sätt som t ex friidrottare? Hade en 100-meterslöpare på internationell toppnivå sagt så så hade jag inte trott honom ett ögonblick. Men i MotoGP är jag inte alls lika säker. Men jag vet inget om saken, iofs.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Bingo skrev:
2652917 Har de verkligen så mycket dopingkontroller i MotoGP att de skulle behöva skydda sig mot sånt på samma sätt som t ex friidrottare? Hade en 100-meterslöpare på internationell toppnivå sagt så så hade jag inte trott honom ett ögonblick. Men i MotoGP är jag inte alls lika säker. Men jag vet inget om saken, iofs.
Fast nu pratade vi ju inte om MotoGP.

ReDan skrev:
2652905 Har en sambo som är elitidrottare och det är jävligt svårt för henne och
Så vissa som åker dit för doping är självklart sådana som fuskar men det finns även dem som haft otur!
Ja, ska man tro på vad de själva säger är alltid otur. :rolleyes: Som Ludmila, som hade otur tre gånger.

Last edited:

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
valmers skrev:
2652930 Haga körde WSBK när han blev fälld för doping. Du hade fel. Acceptera och gå vidare.
Ja, det är väl klart att jag skrev fel. Vad försöker du säga, att jag inte visste att Haga blev av med WSBK-titeln?

Kära nån... Som det kan bli när man är bland RR-esteter :D

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Bingo skrev:
2652944 Ja, det är väl klart att jag skrev fel. Vad försöker du säga, att jag inte visste att Haga blev av med WSBK-titeln?

Kära nån... Som det kan bli när man är bland RR-esteter :D
Nej, tydligen inte eftersom du skrev "MotoGP". Fast du "skrev" säkert fel, "MotoGP" och "WSBK" är in till förväxling lika. :rolleyes:

Last edited:

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
ReDan skrev:
2652905 Har en sambo som är elitidrottare och det är jävligt svårt för henne och
Nu vet jag inte i vilken sport din sambo är aktiv i, men här snackar vi världseliten i en sport med mycket resurser i.
Det var heller inte så att han fick det som pålägg på mackan på hotellet eller via tandkrämen eller något sådant. Det var något kemiskt förädlat preparat som han medvetet tog. Det borde ringa några klockor att kolla upp det faktiskt. En skydlighet för en elitidrottare och för Haga fanns det säkert många kanaler att ta hjälp av.

Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
FireSalle skrev:
2653016 Nu vet jag inte i vilken sport din sambo är aktiv i, men här snackar vi världseliten i en sport med mycket resurser i.
Det var heller inte så att han fick det som pålägg på hotellet, via tandkrämen eller så. Det var något kemiskt förädlat preparat som han tog, borde ringa några klockor att kolla upp det faktiskt.
Vad hans te eller kosttillskott innehöll är ju inte svårt att lista ut. Skitsamma, haga är ändå en av de roligaste att se på banan. :yoparty
"Ephedrine is also known by its traditional Chinese name, Ma huang, which is an evergreen plant derivative. It acts as a stimulant by supposedly boosting energy and helping with weight control, making ephedrine chemically similar to the stimulant drugs known as amphetamines. Ephedrine also accomplishes weight control partly by reducing appetite."

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati