RedBaron
Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Bara de dagar bromsmedicinen inte bet...hajen5 skrev:2461877Men..... var vi inte redan det?
Bara de dagar bromsmedicinen inte bet...hajen5 skrev:2461877Men..... var vi inte redan det?
Det fanns ju en teoretisk chans att någon stackare skulle försöka kontraktera honom till något Kalle Anka-team i MotoGP. Nu slipper vi se hans skägg överhuvudtaget i MotoGP.hajen5 skrev:2461877Men..... var vi inte redan det?
valmers skrev:2462177Det fanns ju en teoretisk chans att någon stackare skulle försöka kontraktera honom till något Kalle Anka-team i MotoGP. Nu slipper vi se hans skägg överhuvudtaget i MotoGP.
Vet inte men vem som helst kan väl bli ovän med Maxsamuel w skrev:2461723Finns det nåt gammalt groll mellan dem, nåt man missat? Hade suttit fint med lite tjafs i depån nästa år.
Japp, han var för jäkla snabb på PI i vintras.Bingo skrev:2461758Tipsa Alstare/Corona om en jädrans kvick förare i Amerika som heter Matt Mladin
Är det helt säkert nu eller finns det en teoretisk chans?valmers skrev:Nu slipper vi se hans skägg överhuvudtaget i MotoGP.
Jepp, dessutom är han mycket mild i sina uttalanden. En ödmjuk man, helt enkelt.sandstream skrev:Japp, han var för jäkla snabb på PI i vintras.
Der ser man lätt framför sig:Chris Ash skrev:2462454Max kommer vinna VM 2007. Dessutom kul när han (då han leder VM) kommer komma med sina uttalanden i stil med "The WSBK-championship is without question tougher than MotoGP, the difference is that i now have a good bike and a good team".
valmers skrev:2462177Det fanns ju en teoretisk chans att någon stackare skulle försöka kontraktera honom till något Kalle Anka-team i MotoGP. Nu slipper vi se hans skägg överhuvudtaget i MotoGP.
Allt annat vore extremt pinsamt med tanke på hur hausad han är av vissa.Chris Ash skrev:2462454Max kommer vinna VM 2007.
Det är bittert va? En fyrtaktskille från USA leder före alla härliga tvåtaktsskolade förare.Jörgen #31 skrev:2462955Ja det räcker ju med Haydens lilla löjliga skägg MotoGP..
/J
Flammini har sagt att om tillverkarna (läs ducati) börjar sälja en annan kubik så ska ju reglementet följa efter.sandstream skrev:2468281Är det klart att twinnarna ska få kubik-handikapp 2008?
Enligt den här artikeln siktar Ducati på att lansera sin nya superbikemodell 2008 och den kommar att ligga strax under 1200 cc och kommer att ersätta dagens 999-modeller:
http://www.raptorsandrockets.com/News/2007_Ducati.htm
Enligt samma artikel kommer Aprilia och KTM med nya superbikemodeller 2008.
Kan man räkna med att det skulle vara omöjligt för Suzuki att få ställa upp med en ny GSX-R med tillägsnamnet 1300?R2 skrev:2468549Flammini har sagt att om tillverkarna (läs ducati) börjar sälja en annan kubik så ska ju reglementet följa efter.
Det kan du räkna med att det är omöjligt It's not Italian you know...Nyteknik skrev:2468715Kan man räkna med att det skulle vara omöjligt för Suzuki att få ställa upp med en ny GSX-R med tillägsnamnet 1300?
R2 skrev:2468549Flammini har sagt att om tillverkarna (läs ducati) börjar sälja en annan kubik så ska ju reglementet följa efter.
ja,vad jag tycker om detta behövs nog inte förklaras längre.
men äcklande är ju bara förnamnet!
Chris Ash skrev:2468854Ungefär lika äcklande som att japanerna (Honda) dikterar villkoren i MotoGP, är bara för japsarna att bygga 1200cc twinnar så är problemet löst. Eller så är det så att 1000cc fyra står sig bra mot 1200cc twin.
Finns väl inget som hindrar Ducati från att bygga en radfyra på < 1000cc?Chris Ash skrev:2468854Ungefär lika äcklande som att japanerna (Honda) dikterar villkoren i MotoGP, är bara för japsarna att bygga 1200cc twinnar så är problemet löst. Eller så är det så att 1000cc fyra står sig bra mot 1200cc twin.
Helt sant men Ducati är en sån typ av tillverkare som vill vara annorlunda.Mr. Dante skrev:2468861Eller så kunde ju Ducati byggt en rad 4a för det verkar ju vara billigare och dessutom snabbare för mindre pengar...
Då hade Ducati gråtit en skvätt och bett om att få köra med en 1500 twin.Nyteknik skrev:2468715Kan man räkna med att det skulle vara omöjligt för Suzuki att få ställa upp med en ny GSX-R med tillägsnamnet 1300?
Mr. Dante skrev:2468861Eller så kunde ju Ducati byggt en rad 4a för det verkar ju vara billigare och dessutom snabbare för mindre pengar...
Ja, tur är väl det om de ska ha råd att hänga med kommande årChris Ash skrev:2468907Som sagt, nu är det Ducati som håller i taktpinnen i WSBK.
Det är ju kul att det finns lite variation från radfyrehegemonin. Utslätat, likriktat och tråkigt blir det ju annars.sandstream skrev:2468939Ja, tur är väl det om de ska ha råd att hänga med kommande år
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |