Xbox vs. PS2

Experiment 626

Medlem i VADÅ MC?
Gick med
22 Apr 2004
Ort
Västerås
Hoj
R1
Esquire skrev:
Men jag tror att PS2 bara har ett eller två år kvar på sin livslängd som konsoll. Till våren kommer ju nya bärbara PlayStationPortable (PSP) och lagom till julklappshandlandet om ett eller två år kan det nog komma en PS3.

Mmm den har inte länge kvar iaf. PS3 kommer troligen i slutet av 2005 eller i början av 2006. Mer info: http://www.ps3land.com/faq.php#1
 

Experiment 626

Medlem i VADÅ MC?
Gick med
22 Apr 2004
Ort
Västerås
Hoj
R1
Mech skrev:
Experiment 626 skrev:
Nesspel och dylikt kan man lika gärna ha på datorn. Köp en handkontroll till den så går det lika bra som på XBOX:en.

Absolut. Men om du ska till stugan eller fjällen eller var som helst så kan du ta med dig 18 konsoller på resan + Allt annat du vill... Och du slipper ta med dig dataskärm, data, etc

Ja den är mycket mer portabel, det håller jag med om! Och även om det inte kommer att göras spel till den efter 2006 så kommer den alltid att fungera som en smidig multimediamaskin :)
 

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Ort
-
Hoj
-
Vill du spela spel så köper du en Ps2, vill du ha nånting som är nästan som en dator fast sämre, så köper du Xbox. Förstår inte varför alla imponeras så av all skit som en xbox kan göra. Man köper väl ändå en konsoll för att spela på. Se på film och lyssna på musik kan man väl göra på datorn, varför behöver man då en sak till som kan göra samma sak. Va kommer här näst? Kan man koppla skärm, mus och tangentbord till xboxen också? Sen om du inte har en gammal och dålig dator så kan ju spela dom flesta spelen som kommer till xbox på den. Jag förstår t ex inte vitsen med att spela halo med en dosa. Fps-spel måste man ha mus och tangentbord för att spela.
Eftersom jag har en dator och ett Ps2 så känner då iaf inte jag av nåt behov av en xbox.
 

Josafan

Vill ha sex(cylindrar) på två hjul!
Gick med
24 Feb 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
85 - FZ 750
TurboJugend skrev:
Vill du spela spel så köper du en Ps2, vill du ha nånting som är nästan som en dator fast sämre, så köper du Xbox. Förstår inte varför alla imponeras så av all skit som en xbox kan göra. Man köper väl ändå en konsoll för att spela på. Se på film och lyssna på musik kan man väl göra på datorn, varför behöver man då en sak till som kan göra samma sak. Va kommer här näst? Kan man koppla skärm, mus och tangentbord till xboxen också? Sen om du inte har en gammal och dålig dator så kan ju spela dom flesta spelen som kommer till xbox på den. Jag förstår t ex inte vitsen med att spela halo med en dosa. Fps-spel måste man ha mus och tangentbord för att spela.
Eftersom jag har en dator och ett Ps2 så känner då iaf inte jag av nåt behov av en xbox.

Det resonemanget kan jag faktiskt till viss del ställa upp på, lite så känner jag inför köpet. Xbox är lite halvmessyr på något vis. Samtidigt så fungerar inte grafiken o dylikt som på en pc, man kör inte lika tungt OS osv osv...
 

Experiment 626

Medlem i VADÅ MC?
Gick med
22 Apr 2004
Ort
Västerås
Hoj
R1
TurboJugend skrev:
Jag förstår t ex inte vitsen med att spela halo med en dosa. Fps-spel måste man ha mus och tangentbord för att spela.
Eftersom jag har en dator och ett Ps2 så känner då iaf inte jag av nåt behov av en xbox.

Jag kan inte tänka mig att spela Halo med tangentbord men å andra sidan är det många Fps-spel jag inte kan tänka mig att spela med dosa :hihi Jag har dock ingen XBOX men jag har 2 PS2 och en jädra massa andra konsoller...
 

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Ort
-
Hoj
-
Josafan skrev:
Det resonemanget kan jag faktiskt till viss del ställa upp på, lite så känner jag inför köpet. Xbox är lite halvmessyr på något vis. Samtidigt så fungerar inte grafiken o dylikt som på en pc, man kör inte lika tungt OS osv osv...

Så eftersom du redan har en dator så är alltså xboxens alla flashiga och häftiga funktioner överflödiga för dig. Då återstår bara spelen, och där finns det många många fler till Ps2. Mycket bättre spel dessutom.
 

Josafan

Vill ha sex(cylindrar) på två hjul!
Gick med
24 Feb 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
85 - FZ 750
Experiment 626 skrev:
Jag kan inte tänka mig att spela Halo med tangentbord men å andra sidan är det många Fps-spel jag inte kan tänka mig att spela med dosa :hihi Jag har dock ingen XBOX men jag har 2 PS2 och en jädra massa andra konsoller...

Då kan du ju GE bort en av dina :)
 

Josafan

Vill ha sex(cylindrar) på två hjul!
Gick med
24 Feb 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
85 - FZ 750
TurboJugend skrev:
Så eftersom du redan har en dator så är alltså xboxens alla flashiga och häftiga funktioner överflödiga för dig. Då återstår bara spelen, och där finns det många många fler till Ps2. Mycket bättre spel dessutom.

Har iofs ingen dvd-spieler, skulle vara najs att ha xboxen som ett mediacenter när man har fest så att polarna inte hänger vid min dator hela tiden, dom hittar bara en massa olämpliga saker när det är brudar här... :hihi
 

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Ort
-
Hoj
-
Josafan skrev:
Har iofs ingen dvd-spieler, skulle vara najs att ha xboxen som ett mediacenter när man har fest så att polarna inte hänger vid min dator hela tiden, dom hittar bara en massa olämpliga saker när det är brudar här... :hihi

Du sa väl tidigare att du skulle chippa, så då antar jag att du tänker spela brända spel. Det är ju då enklast att fixa spelen själv, så köp en dvd-brännare till datorn, finns för under en tusenlapp, så kan du ju se dvd med den också. Problemet med kompisarna vid datorn kan du lätt lösa genom att sätta lösenord på dom mappar du inte vill att dom ska vara på. Xbox är alltså fortfarande överflödigt.
 

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tidaholm
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Tom skrev:
de stora feta kontrollerna är ju de enda som vi med normal handstorlek kan använda ju. Som tur var så köpte jag min för länge sen, innan de började med miniatyrkontrollrar :)

Jodå, jag har själv "dasslock" till händer, så jag hade personligen inga problem med de "gigantiska" kontrollerna. Tycker dock "miniatyrerna" (som egentligen är normalstorlek) funkar bra också.

Du menar att du har gigantiska dasslock alltså? ;)
 

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Ort
märsta
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
Josafan skrev:
XBOX Crystal 1290 på elgiganten, köper hellre där än på PåAv efter som dom verkar mest OFF, alltsomoftast. Helst av allt köper man nog på Game, men vi får se vem som kan kränga billigast.

Förresten, glömde säga det, jag är extremt fattig, två konsoller är inte på tal om. :huvet :fatta!
Men for FAKKA!!!
Vad har jag sagt om game? Det är där du SKA handla och du vet varför!
Blir billigt där med lixom.....
Trava nu ner och prata med den trevliga flickan som jobbar där :)
//Tobbe
 

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Ort
märsta
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
honkiie skrev:
ja xbox är sannerligen skit. Jag har haft en, den var dålig. :fakta
Vad grundar du detta på om jag får fråga?
PS2 låter mer.
PS2 är oldie = sämre prestanda
PS2 går sönder i större utsträckning än krysslådan.
Detta är fakta inte jag mötte Lassie nu.
Så varför så neggo till krysset?
Är det så att PS2 faller dig bättre i smaken eller är det ngt annat?

//Tobbe
 

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tidaholm
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
honkiie skrev:
Eftersom att du skriver här så misstänker jag att du redan har en dator så varför skulle man vilja göra det ens?

Det finns en mängd anledningar, flera av dem har du läst i tråden, men jag misstänker att du inte läser så noga för att det är pro-Xbox? :)
 

scud

meldeM
Gick med
19 Apr 2004
Ort
..
Hoj
HYM 1100S
Experiment 626 skrev:
Det går tyvärr inte :pannkyss En är chippad, bara för brända spel dock och den andra är NTSC för importerade spel:tungan

Ännu en anledning att köra xbox, video-bla-nånting-changer.. då kan man välja om man ska ha ntsc eller pal :D
 

Experiment 626

Medlem i VADÅ MC?
Gick med
22 Apr 2004
Ort
Västerås
Hoj
R1
scud skrev:
Ännu en anledning att köra xbox, video-bla-nånting-changer.. då kan man välja om man ska ha ntsc eller pal :D

Det räcker med att chippa en PS2 med ett nyare chipp så kan du spela både pal och ntsc. Jag chippade min för länge sen och då fanns det inte chipp so, gjorde att du kunde spela import :)
 

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Ort
märsta
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
abstruse skrev:
Det finns en mängd anledningar, flera av dem har du läst i tråden, men jag misstänker att du inte läser så noga för att det är pro-Xbox? :)
Har du gjort långvariga test och jämfört konsollerna?
Jag har alla tre här hemma, en flickvän som livnär sig på att sälja tv-spel och har som hobby att recensera lir....
//Tobbe
 

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Ort
-
Hoj
-
Alltså va snackar ni för goja egentligen? Låter mer, snyggare bla bla bla? Vem bryr sig. Det är väl spelen som räknas. Köp en målad sten eller nånting.
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top