Xyrons Gsxr ska överladdas

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Grattis Tommy, kul att allt Ditt arbete ger resultat! :tummenupp Imponerande siffror Du kramar ur motorn, hur känns det att köra hojen?
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Grattis Tommy, kul att allt Ditt arbete ger resultat! :tummenupp Imponerande siffror Du kramar ur motorn, hur känns det att köra hojen?
Effektkurvan är riktigt grym, men det tar nog ett litet tag att vänja sig... för hur jag än gör är det hysteriskt med effekt :D
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Någon vettig sida där jag kan beställa 530 drev, tänkte smälla dit större fram till å börja med... Känns onödigt att ha den nerdrevad en kugg fram mot original med den effekten jag har idag... :näsblod
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Någon vettig sida där jag kan beställa 530 drev, tänkte smälla dit större fram till å börja med... Känns onödigt att ha den nerdrevad en kugg fram mot original med den effekten jag har idag... :näsblod

Drev i valfri storlek kan man beställa ifrån Nicasilproffsen. Dom gör egna drev så där kan man få vilket man vill. Priset tror jag inte är så tokigt heller.
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Drev i valfri storlek kan man beställa ifrån Nicasilproffsen. Dom gör egna drev så där kan man få vilket man vill. Priset tror jag inte är så tokigt heller.
Det borde dock finnas redan "färdiga" drev att köpa, då folk drevar om till olika banor osv..
Kommer dock inte ihåg vad som sitter original.... skit också
 

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Ort
Växjö
Hoj
Husaberg TE 250 -13
Läst igenom tråden och måste säga att jag är mer än imponerad.
När du kört den här cykeln med 290(!) hästar finns det väl inget annat att åka på sen va? :D
Du kan ju inte gärna sätta dig på nån sur gammal BMW s1000rr precis.

Hoppas du är nöjd med bygget!
 

P-nutZ

The end is now!
Gick med
18 Jun 2004
Ort
sandvikenhills
Hoj
1000rr-09
Någon vettig sida där jag kan beställa 530 drev, tänkte smälla dit större fram till å börja med... Känns onödigt att ha den nerdrevad en kugg fram mot original med den effekten jag har idag... :näsblod
jag har ett 16t till en -01 obetydligt använt.åka midlanda eller känner nån som ska dit?
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
17 fram och 42 bak är original!

Bra tryck i den där!:)
Tack för infon!
Ska kolla imorrn vad som sitter på, om jag får dit ett 18t framdrev och kanske gå ner från 42 till 40bak. Går att beställa ännu mindre bak men frågan är om det blir overkill...
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Enligt Gearing Commander är det 17/42.
Om det inte är en Gsx-r Yoshimura-A för då är det 16/45

17/39 drev hade varit bra, iaf ur slitagesynpunkt på kedjan.

Sen gör det väll inget att den gör 299 km/h på sexan vid 11000 varv heller :D
Det är dock lite lägre än med 18/40 då den gör 309, dock kommer kedjan och drev slitas betydligt fortare.
 
Last edited:

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Enligt Gearing Commander är det 17/42.
Om det inte är en Gsx-r Yoshimura-A för då är det 16/45

17/39 drev hade varit bra, iaf ur slitagesynpunkt på kedjan.

Sen gör det väll inget att den gör 299 km/h på sexan vid 11000 varv heller :D
Det är dock lite lägre än med 18/40 då den gör 309, dock kommer kedjan och drev slitas betydligt fortare.
Hur menar du i slitagesynpunkt just 17/39?
Samma längd på kedjan som original fast bara ändrat sida...? Eller för att kedjan slipper vända så tvärt vid främre drevet?
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Hur menar du i slitagesynpunkt just 17/39?
Samma längd på kedjan som original fast bara ändrat sida...? Eller för att kedjan slipper vända så tvärt vid främre drevet?


Hur många varv kedjan behöver snurra för att träffa samma kugg med samma länk.
Dock är alltid större drev snällare för kedjan.

Jag lägger in exempel.

Original och 17/39 (Här får du nog kapa kedjan)
capturesw.jpg

Original och 18/40
capturecu.jpg


Edit: Och kapar du kedjan så blir det nya siffror :D
 
Last edited:

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Ort
Västland
Hoj
-
Grattis till en finfin effekt!
Var o kikade på första sidan och det har ju gått fort dessutom! :tummenupp
 

Noc

Nu är det inte så mkt kvar av resten...
Gick med
7 Dec 2003
Ort
Piteå
Hoj
Diverse japanskt och en del ryskt!?
Angående drevning, jag köpte det största som rymdes fram och det minsta som fanns bak, det blev en uppdrevning på ca 20% mot original. Den är lite segare att komma iväg med, dock inte så det stör, sen när du har cykeln på rull så upplevde jag bara fördelar med att ha lite att "jobba mot". Den skickar ändå framhjulet oavsett växel, men du slipper växla ihjäl dig...
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top