Xyrons Gsxr ska överladdas

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Det hade fasen varit roligt, sen att man kan montera turbon på röret som pekar frammåt. Då man får laddet mycket tidigare eftersom den kommer drivas av bakpulser :D

Lastbilen såg inge kul ut men de gjorde ditt grenrör. Snälla lägg upp på zatzy. Om du inte vill så blir jag nästan sugen att göra det.

Man borde nog starta med en fråga typ om man fått det rätt med vinkeln mot trean cylinder för att öka fyllnadsgraden.
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Lastbilen såg inge kul ut men de gjorde ditt grenrör. Snälla lägg upp på zatzy. Om du inte vill så blir jag nästan sugen att göra det.

Man borde nog starta med en fråga typ om man fått det rätt med vinkeln mot trean cylinder för att öka fyllnadsgraden.
Jag hinner inte sitta och klura ut något fyndigt, lägg gärna upp på zatzy så länkar du till den tråden här sen. Bara hojta till om du vill ha fler bilder :)
 

LillaFarbrorn

LitenFarbror nu lite kaxigare
Gick med
4 Apr 2011
Ort
Sthlm
Hoj
Busa 03 I många delar!
känns lite som om grenröret hör till lastbilen (han som kör) flåt kanse pruttade jag i ett mökblått skåp efter puben..hös imån
 

Piteå

f.d medlem i 4 H
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
Svart med trampor.
Fan Tommy ditt grenrör gjorde min dag :D :D , Lastbilen såg mindre bra ut dock :/
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Fan Tommy ditt grenrör gjorde min dag :D :D , Lastbilen såg mindre bra ut dock :/
Dessutom så går den med det grenröret, har inte varit ut och provat men nu är den uppstartad med det iaf :D

Allt som saknas är att göra klart kablaget till blinkers / skyltbelysning bak, står i väntelista på bes. tid annars är det den 7e som gäller. Då får man äntligen börja bygga åt rätt håll igen :tummenupp
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Då var den bes. med blankt papper.
Då får man äntligen börja bygga åt rätt håll igen, blir dock inget av det i helgen... Packning på hög nivå inför husflytt på fredag...

Trevlig helg på er!
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Nu har alla saker börjat hitta till sina rätta ställen, de flesta lådor är tomma igen...

Har dock garaget kvar att flytta, men bågen har hittat ihop iaf.
Varit ut och provkört lite, blev även en film som en kompis snickrade ihop från lördags.

Dock när jag monterade ihop kittet nu sist, så vred jag turbindelen för att få intercoolern lite närmare vattenkylen som jag flyttat in 5-8mm.
Det jag inte tänkte på var att jag även flyttat på wg:n, så att stången blev för lång.

Tyckte den gick sämre än vanligt, och den laddade bara 0,65~0,7.
Har nu efter filmen blev gjord, kommit på vad felet var och justerat till det.
Laddtrycket kommer ca 1500rpm tidigare och gissningsvis har jag ca 40~50hk mer nu. (tillbaka till ca 290). De andra hojjarna som figurerar på filmen är roffes trajja 675 och hans son 125a.

Mer filmer och bilder kommer när jag fått igång mitt eget internet, sitter på ett lånat mobiltbredband nu... :näsblod

[YOUTUBE-ID]6cvMlk1-ZR4&feature=share[/YOUTUBE-ID]
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Ja herrejösses vilken maskin Du snickrat ihop, Tommy. Provturen bekräftade verkligen att det är en startmotor jag åker runt med...:D

David skällde på mig för den usla kvaliteten på videon så jag snickrade ihop en film med on-boardkameran från Din hoj och utan musik för de seriösare människorna som huserar i Din tråd och med förhoppningen att tuben inte fullständigt saboterar kvaliteten.

Ett klart kåpglas och lite puts på rutan skulle naturligtvis inte heller skada framtida filmning...:)

[YOUTUBE-ID]Ylpv_evM6TY[/YOUTUBE-ID]
 

crazy skåning

SBK #46
Gick med
23 Aug 2008
Ort
vetlanda
Hoj
vtr sp1 (såld) och en husa busa 650 (såld) ktm 660 smc (såld) yamaha yzf r1 turbo (såld) hayabusa turbo ala mums mums (Såld) Suzuki Gsxr 1000 k9 banhoj och en Suzuki Rmz 450
Nu har alla saker börjat hitta till sina rätta ställen, de flesta lådor är tomma igen...

Har dock garaget kvar att flytta, men bågen har hittat ihop iaf.
Varit ut och provkört lite, blev även en film som en kompis snickrade ihop från lördags.

Dock när jag monterade ihop kittet nu sist, så vred jag turbindelen för att få intercoolern lite närmare vattenkylen som jag flyttat in 5-8mm.
Det jag inte tänkte på var att jag även flyttat på wg:n, så att stången blev för lång.

Tyckte den gick sämre än vanligt, och den laddade bara 0,65~0,7.
Har nu efter filmen blev gjord, kommit på vad felet var och justerat till det.
Laddtrycket kommer ca 1500rpm tidigare och gissningsvis har jag ca 40~50hk mer nu. (tillbaka till ca 290). De andra hojjarna som figurerar på filmen är roffes trajja 675 och hans son 125a.

Mer filmer och bilder kommer när jag fått igång mitt eget internet, sitter på ett lånat mobiltbredband nu... :näsblod

[YOUTUBE-ID]6cvMlk1-ZR4&feature=share[/YOUTUBE-ID]

Gött att allt lirar ska bli kul 2-3 juli då ska det brassas på utav bara helvete:yoparty
 

peterpain

sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Gick med
9 Mar 2005
Ort
göteborg
Hoj
kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään
turbofilm

hej
fan det är alltid lika roligt med turbofilmer man blir så glad.
kul att allt lirar för dig

:krama peterpain aka trasan
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Precis hemkommen efter en till sväng till fällfors, nu med ordentligare laddtryck :yoparty
Allt funkar riktigt fint, förutom att jag på vägen hem brände kopplingen :brinnerup. Så nu blir det att beställa efter en ny innan det blir ner till sthlm för körningen där.
Måste även hinna byta drevning, precis när man kan börja ge fullt så är det slut på hastighet :tungan

Får se om niklas i norr eller roffe lägger upp lite filmer här i helgen, då de hade med kameror och filmade.

Nu iväg på middag och en hel familj med öl :fyllisar
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Precis hemkommen efter en till sväng till fällfors, nu med ordentligare laddtryck :yoparty
Allt funkar riktigt fint, förutom att jag på vägen hem brände kopplingen :brinnerup. Så nu blir det att beställa efter en ny innan det blir ner till sthlm för körningen där.
Måste även hinna byta drevning, precis när man kan börja ge fullt så är det slut på hastighet :tungan

Får se om niklas i norr eller roffe lägger upp lite filmer här i helgen, då de hade med kameror och filmade.

Nu iväg på middag och en hel familj med öl :fyllisar

Tack för den hysteriska provkörningen, det kommer lite film snart:tummenupp

Vi hörde när du for iväg att kopplingen slirade, den tyckte nog inte om en massa dragracingstarter...:)
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Tack för den hysteriska provkörningen, det kommer lite film snart:tummenupp

Vi hörde när du for iväg att kopplingen slirade, den tyckte nog inte om en massa dragracingstarter...:)
Vet faktiskt inte om det var kopplingen eller ej, brukar slira precis i början och slutet av flygrakan på de där målade sträcken....

Den var inte bäst när jag monterade ihop den, så kanske lika bra å byta men då kom snåltarmen fram. Det får man sota för nu.... Nåja bara jag hinner få en ny innan slutet av månaden är det lugnt!
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
...och lite till, onboardfilmat:) Nog kan det vara så att kopplingen börjar tveka, döm själv från filmen...

[YOUTUBE-ID]xmG-3KmZ2eE[/YOUTUBE-ID]
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top