Xyrons Gsxr ska överladdas

Team Sjödin

Toppkarvare
Gick med
7 Apr 2005
Ort
Holmsund
Hoj
Gsxr 1200 Turbo
Kan bara säga att 9.90 repan såg jag från lläktaren, den låter vara högt drevad. Men det såg fränt ut när du hjulade över mål.
Hoppas du fixar sving förlängningar och fortsätter med dragracing.

Mvh Peter
 

Henningway

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2008
Ort
Rödånäs
Hoj
Suzuki GSX-R 1292 Turbo Dragbike, GSX-R 7/11 turbo -91, GSX-R 1340 Turbobygge, GSX 1168 Katana, RMX 250, Kosman projekt
Håller med Sjödin, det lät som att den är högt drevad. Om du även skruvar dit ett par svingförlängningar och sänker den litegrann så ska du få se på skoj! :)
Kul att du ville komma och prova! Visst kommer du tillbaka på vårtävlingen? (och tar med några kompisar)

/Jocke
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Kan bara säga att 9.90 repan såg jag från lläktaren, den låter vara högt drevad. Men det såg fränt ut när du hjulade över mål.
Hoppas du fixar sving förlängningar och fortsätter med dragracing.

Mvh Peter
Jag stod och funderade på att dreva om den innan jag for ut till långnäs på söndagen men sket i det. Den är högt drevad absolut (19-39), fick precis i 4an innan målgång.Med denna drevningen toppar den ut lite drygt 340km/h... Men samtidigt hade jag drevat ner den hade den hjulat ändå värre, så lite längre sving och dreva ned den i kombination kan nog vara en bra grej :D

Håller med Sjödin, det lät som att den är högt drevad. Om du även skruvar dit ett par svingförlängningar och sänker den litegrann så ska du få se på skoj! :)
Kul att du ville komma och prova! Visst kommer du tillbaka på vårtävlingen? (och tar med några kompisar)

/Jocke
Ska bygga om i vinter och kommer garanterat tillbaka till vårtävlingen, var riktigt roligt!
Ska försöka lura med så många polare som det bara går :D

Framförallt vad billigt det var jämfört med roadracingen jag sysslat med tidigare... nu har man iofs inte börjat jaga tiondelar då kan det säkert bli minst lika dyrt..

Håller med Sjödin, det lät som att den är högt drevad. Om du även skruvar dit ett par svingförlängningar och sänker den litegrann så ska du få se på skoj! :)
Kul att du ville komma och prova! Visst kommer du tillbaka på vårtävlingen? (och tar med några kompisar)

/Jocke
Ska bygga om i vinter och kommer garanterat tillbaka till vårtävlingen, var riktigt roligt!
Ska försöka lura med så många polare som det bara går :D

Framförallt vad billigt det var jämfört med roadracingen jag sysslat med tidigare... nu har man iofs inte börjat jaga tiondelar då kan det säkert bli minst lika dyrt..
 
Last edited:

Vegas

Racing, plåster för själen...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Falun
Hoj
BMW S1000XR -18 + Sv 650 (R) K2 + SV 650 K3 + Gixxer dragbike K2 + Gixxer 1000 K1 + Gixxer 1000 K3 + Honda CB125T
Nu är jag grymt oinsatt i hur de olika kopplingsmoddarna fungerar men du får gärna förklara.
Den hub/korg du länkar till är alltså som original fast förstärkt alltså.. Så man inte får hacken i korgen lika lätt?

Det jag skulle vilja komma åt är att man kan finlira mer med kopplingen, som den är original sugmotor/ej förstärkta fjädrar då känner man exakt vart man har allt. Nu är det lite mer chansning, jag får inte den direkta känslan för hur den kommer bete sig... Om du nu förstår hur jag menar dvs... :p

Edit: läst lite om multi stage lockup kopplingen där och den lät ju passa mitt behov ganska exact... dock passar den min plånbok mindre bra... :huvet
Det jag länka till är förstärkta grejer, korgen är fräst i stället för gjuten, lika så huben, mycket hårdare material och hårdare fjädrar i korgen.
Huben har även större oljehål så du får mer olja till lamellerna, och då försvinner hugget=)
När jag tog upp mina hål i min hub så fick jag en mycket bättre känsla i kopplingen och hade mycket enklare att starta.
Jag har även köpt kevlar-lameller och hårdare fjädrar, enda "nackdelen" med det är att du inte får köra på helsyntetolja, men det gör jag i alla fall inte så mig spelar det ingen roll..

Multistage lockup kan du justera ett slir på kopplingen tills du låser grejerna, är inte så haj på det då jag inte har någon själv.
Det jag vet är av andras erfarenheter, du kan få skruva koppling väldigt mycket :banana

BTW, jag kanske har ett par förlängningar till övers snart om du vill köpa =)
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Det jag länka till är förstärkta grejer, korgen är fräst i stället för gjuten, lika så huben, mycket hårdare material och hårdare fjädrar i korgen.
Huben har även större oljehål så du får mer olja till lamellerna, och då försvinner hugget=)
När jag tog upp mina hål i min hub så fick jag en mycket bättre känsla i kopplingen och hade mycket enklare att starta.
Jag har även köpt kevlar-lameller och hårdare fjädrar, enda "nackdelen" med det är att du inte får köra på helsyntetolja, men det gör jag i alla fall inte så mig spelar det ingen roll..

Multistage lockup kan du justera ett slir på kopplingen tills du låser grejerna, är inte så haj på det då jag inte har någon själv.
Det jag vet är av andras erfarenheter, du kan få skruva koppling väldigt mycket :banana

BTW, jag kanske har ett par förlängningar till övers snart om du vill köpa =)

Skruva som i att aldrig få till det, eller justera och sedan går den som en gud?
Helsyntet olja vill jag gärna köra på, känns bättre iaf...

Jag har förstärkta hayabusa fjädrar som det är nu, men tycker det är svårt att få någon känsla med dem. Men förstår att de behövs för att nypa fast kopplingen så det inte slirar när laddet stiger.

Hur mycket förlänger de förlängningarna samt håller de i längden? Är lite skraj mot att använda såna... :näsblod
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Då har ett litet paket från söder anlänt.
En original sving som ska kapas och förlängas :yoparty
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Numera avställd edition, efter min första trad sväng till skåne som blir av imorrn så ska det börja rivas och pysslas :tummenupp
 

crazy skåning

SBK #46
Gick med
23 Aug 2008
Ort
vetlanda
Hoj
vtr sp1 (såld) och en husa busa 650 (såld) ktm 660 smc (såld) yamaha yzf r1 turbo (såld) hayabusa turbo ala mums mums (Såld) Suzuki Gsxr 1000 k9 banhoj och en Suzuki Rmz 450
Numera avställd edition, efter min första trad sväng till skåne som blir av imorrn så ska det börja rivas och pysslas :tummenupp

Väntar med spänning vad du nu ska hitta på:tummenupp
Glöm inte att jag var snabbare än dig:arsele:arsele:arsele
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Väntar med spänning vad du nu ska hitta på:tummenupp
Glöm inte att jag var snabbare än dig:arsele:arsele:arsele
Jo jag vet ju det, men de är min morot inför vintern!
Ska inte säga ett pip om vad jag sysslar med det blir en överraskning :D

Som att man skulle lyckas med det... hm :/
 

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Gavle
Hoj
1.3 0.75 0.45
Jo jag vet ju det, men de är min morot inför vintern!
Ska inte säga ett pip om vad jag sysslar med det blir en överraskning :D

Som att man skulle lyckas med det... hm :/

Kan det varaa...... Långsving och spikdäck:va:yoparty
 

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
fasen va roligt ;) ska börja köra till sommaren jag ochså:yoparty

hoppas att vi kan träffas i sommar och prata turbo mek :banana
 

LillaFarbrorn

LitenFarbror nu lite kaxigare
Gick med
4 Apr 2011
Ort
Sthlm
Hoj
Busa 03 I många delar!
Innan sommarn kommer vintern.......

fasen va roligt ;) ska börja köra till sommaren jag ochså:yoparty

hoppas att vi kan träffas i sommar och prata turbo mek :banana

Man har hört talas om vissa Turbokryssningar, undrar om de skulle kunna utvecklas/invecklas till Dragracingkryssnings kursövning med fantastiskt kursmaterial o Lärarinnor :rolleyes::tuttar:yoparty:Bugar:banana

Mvh BusaPelle :D
 

crazy skåning

SBK #46
Gick med
23 Aug 2008
Ort
vetlanda
Hoj
vtr sp1 (såld) och en husa busa 650 (såld) ktm 660 smc (såld) yamaha yzf r1 turbo (såld) hayabusa turbo ala mums mums (Såld) Suzuki Gsxr 1000 k9 banhoj och en Suzuki Rmz 450
Nu pöjk ska du kunna gasa utan att slå runt:D en liten teaser innan dom är klara för leverans:tummenupp
 

Bifogat

  • bild.jpg
    bild.jpg
    234.5 KB · Visningar: 178

crazy skåning

SBK #46
Gick med
23 Aug 2008
Ort
vetlanda
Hoj
vtr sp1 (såld) och en husa busa 650 (såld) ktm 660 smc (såld) yamaha yzf r1 turbo (såld) hayabusa turbo ala mums mums (Såld) Suzuki Gsxr 1000 k9 banhoj och en Suzuki Rmz 450
Du får vara min lille buttyboy hela sommarn:tungan
 

Dal-Mausen

Knäskrap året om
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Dalarna
Hoj
R6 '06 Förstörd av Pundar-granne. + 2 1/4 Häst + WR450 '04 + 2 DvärgSchnauzrar
Nu pöjk ska du kunna gasa utan att slå runt:D en liten teaser innan dom är klara för leverans:tummenupp

Ah, Xyron. Du ska montera de där långt fram för att få mer vikt på framhjulet så du inte får res så lätt.:tummenupp

Dal-Mausen
 

Eniac

Hojåkare i exil
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
ja det vore najs... :(
Jag kollade nu min anteckningar.

Min orginal packning var 0,25mm. Jag tog bort den och la dit en spacer på 2,0mm. Alltså +1,75mm. (slag 58cm)Då har jag 8,5:1 i komp och kan ladda 1,35 bar på 98 oktan.

Jävvlar i havet vilken häftig vevaxel du måste ha. ;D
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top