Xyrons Gsxr ska överladdas

peterpain

sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Gick med
9 Mar 2005
Ort
göteborg
Hoj
kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään
Vad tror turbo gurusarna som Andersson och peterpain m.fl om att sätta kkk27 hybrid agget på min, blir det obrukbart och laddet kommer komma jättesent eller skulle det fungera?

Hörde att turbo kolvar samt stakar inte var hållbart i längden till hayabusan, är det samma till 1000cc? Hade varit skönt att bara få dit en topplockspackning istället för 3 om man ska öka ännu mera i ladd...


// Fundersam norrlänning...

muahaha turboguru men tack iallafall:Bugar
på min 1100 så blev det en markant skillnad från mitshu agget till kkk snurran.mkt mer vrid o mer lättkörd
motorn känns bara stooor till det hjular inte som med mitshun då det hoppar och far hela tiden

så bygg bara,det är fräääänt och går fan så mycket bättre
om grejjerna håller det vet jag inget om då jag inte har mekat finhojj

mvh peter
 
Last edited:

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Jasi en liten uppdatering är väll egentligen på plats även om det inte händer så mycket. Det renoveras och målas gips i garaget, bakdäcken räcker inte speciellt länge och två dagar bankörning på midlanda har jag hunnit med..

En liten fågel har dock viskat att det ska snart lastas en hayabusa nere i "wannabe danmark" och sikta på piteå här i slutet av veckan. Ska bli kul att få fler turbosjuka människor på besök. Om man bara kan förstå vad de säger :D
 

crazy skåning

SBK #46
Gick med
23 Aug 2008
Ort
vetlanda
Hoj
vtr sp1 (såld) och en husa busa 650 (såld) ktm 660 smc (såld) yamaha yzf r1 turbo (såld) hayabusa turbo ala mums mums (Såld) Suzuki Gsxr 1000 k9 banhoj och en Suzuki Rmz 450
Tar dom den po en rullebör kanske?

Jajemensan kommer fram 2013:tummenupp

Jasi en liten uppdatering är väll egentligen på plats även om det inte händer så mycket. Det renoveras och målas gips i garaget, bakdäcken räcker inte speciellt länge och två dagar bankörning på midlanda har jag hunnit med..

En liten fågel har dock viskat att det ska snart lastas en hayabusa nere i "wannabe danmark" och sikta på piteå här i slutet av veckan. Ska bli kul att få fler turbosjuka människor på besök. Om man bara kan förstå vad de säger :D

Hörde att dom ville ha lite hojar som gick nått uppe i piteå så får väl komma upp med busan och visa var skåpet ska stå:D:D:D
 
Last edited:

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Häruppe finns det turbohojar i varenda lada, de är fler än myggen...:)

Nu jefflar nicke nyfiken, vart ska vi fara på utflykt imorrn då?
Har fixat lite mer hk i garaget, 2 fordon och vi landar på 600hk med aktuella laddtryck :yoparty
 

Bifogat

  • 20110728540.jpg
    20110728540.jpg
    230.6 KB · Visningar: 297

Vegas

Racing, plåster för själen...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Falun
Hoj
BMW S1000XR -18 + Sv 650 (R) K2 + SV 650 K3 + Gixxer dragbike K2 + Gixxer 1000 K1 + Gixxer 1000 K3 + Honda CB125T
Ett lite tips ang koppling, Gsxr 1000 01-04 har en tendens att orginalkorgen kan explodera när det överstiger 200hk..
Så håll koll på sprickor.

Nu ska jag gå och köpa ett aggregat till vintern och allt är ditt "Fel":D
 

crazy skåning

SBK #46
Gick med
23 Aug 2008
Ort
vetlanda
Hoj
vtr sp1 (såld) och en husa busa 650 (såld) ktm 660 smc (såld) yamaha yzf r1 turbo (såld) hayabusa turbo ala mums mums (Såld) Suzuki Gsxr 1000 k9 banhoj och en Suzuki Rmz 450
Här kommer lite bilder på min svetsade lockup
 

Bifogat

  • sara2010 dubbleter+ nya 383.jpg
    sara2010 dubbleter+ nya 383.jpg
    236.7 KB · Visningar: 155
  • sara2010 dubbleter+ nya 384.jpg
    sara2010 dubbleter+ nya 384.jpg
    235.6 KB · Visningar: 133
  • sara2010 dubbleter+ nya 385.jpg
    sara2010 dubbleter+ nya 385.jpg
    237.5 KB · Visningar: 137
  • sara2010 dubbleter+ nya 386.jpg
    sara2010 dubbleter+ nya 386.jpg
    237.6 KB · Visningar: 140

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Ett lite tips ang koppling, Gsxr 1000 01-04 har en tendens att orginalkorgen kan explodera när det överstiger 200hk..
Så håll koll på sprickor.

Nu ska jag gå och köpa ett aggregat till vintern och allt är ditt "Fel":D
Hur modifierar de kopplingen för att göra vettiga starter i dragracingen med dessa bågar?

Här kommer lite bilder på min svetsade lockup
Min koppling ser inte alls likadan ut :/
 
Last edited:

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Idag har jag varit ute och justerat laddtrycket beroende på växlar, så nu har jag fått mitt 1,0bar på 6ans växel.
Har ungefär 0,6bar på 1-2an(får inte ner det mer),
0,7bar på 3an
0,8bar på 4an
0,95bar på 5an
1,0bar på 6an

Däremot tyckte inte mitt bakdäck om den injusteringen, börjat lossna stora gummibitar från däcket, ska fota imorrn när det är lite ljusare ute... :näsblod

Pratade även en del med Mr.Helmut då jag inte justerat så mycket i ecu:n tidigare, hörde då att turbo andersson mappat mot 12,3~12,4 i AFR.

Tänker lite högt, vi justerade in min mot 0,85 lambda men då jag sitter och försöker titta på displayen (har inte lyckats installera log download programmet än.. ) medan jag kör ligger lambda mellan 0,85 och 0,77 som lägst. Detta gör att den går fett?, alltså finns det mer att hämta? För visst motsvarar 0,85 lambda 12,5 i AFR?
 
Last edited:

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Däremot tyckte inte mitt bakdäck om den injusteringen, börjat lossna stora gummibitar från däcket, ska fota imorrn när det är lite ljusare ute... :näsblod

Man måste krossa ägg om man skall göra en omelett...:)
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
0.85 lambda = 0.85 x ca 14.7 = AFR 12.5 ... Alla rätt i den matteuppgiften, min unge vän:tummenupp

Min erfa är att moderna förbränningsrum i sugmotorer ger mest effekt vid AFR ca 13.1 . Men jag vet att Brink, Andersson m fl avskyr för mager blandning speciellt på turbomotorer, dels varierar AFR beroende på temp m.m. , dels ökar temperaturen hos avgaser och i förbränningsrummet.

Så Du kanske bommar 1-3% effekt vid AFR 12-12.5. Å andra sidan kanske inte de pållarna är värda att Du skjuter motorn vid ogynsamma förhållanden?

Jag skulle nog försöka hålla mig under AFR 12.5 baserat på deras rekommendationer.

Mina 2p

Idag har jag varit ute och justerat laddtrycket beroende på växlar, så nu har jag fått mitt 1,0bar på 6ans växel.
Har ungefär 0,6bar på 1-2an(får inte ner det mer),
0,7bar på 3an
0,8bar på 4an
0,95bar på 5an
1,0bar på 6an

Däremot tyckte inte mitt bakdäck om den injusteringen, börjat lossna stora gummibitar från däcket, ska fota imorrn när det är lite ljusare ute... :näsblod

Pratade även en del med Mr.Helmut då jag inte justerat så mycket i ecu:n tidigare, hörde då att turbo andersson mappat mot 12,3~12,4 i AFR.

Tänker lite högt, vi justerade in min mot 0,85 lambda men då jag sitter och försöker titta på displayen (har inte lyckats installera log download programmet än.. ) medan jag kör ligger lambda mellan 0,85 och 0,77 som lägst. Detta gör att den går fett?, alltså finns det mer att hämta? För visst motsvarar 0,85 lambda 12,5 i AFR?
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Appselut <tm_madicken> finns det mer att hämta - en näve aluminium-slusch från botten av oljetråget! ;-)

3burntpistons.jpg


Fast ovanstående är från lustgas när jag inte hade full pejl på prylarna.
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Appselut <tm_madicken> finns det mer att hämta - en näve aluminium-slusch från botten av oljetråget! ;-)

3burntpistons.jpg


Fast ovanstående är från lustgas när jag inte hade full pejl på prylarna.
Det får man hoppas att man slipper, men som sagt justera in den så man ligger på lambda 0,85 i den mån det går kan ju inte vara negativt?

Hur mycket törs man egentligen ladda och vilket komp ska man sikta på?
När jag surrade med Helmut hade turbo andersson konstaterat att 1,1bar inte var någon fara att det går att skruva upp ändå lite till på hans maskin medans MCX Erik inte tyckte att jag skulle gå över 1,0bar på min motor... varför?

Vad har du för komp Alex?

:tummenupp
 
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top